تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساخت مدارس سبز در سه استان کشور / آمادگی حمایت از طرح‌های تحقیقاتی مربوط به طرح‌های مدیریت سبز

ساخت مدارس سبز در سه استان کشور / آمادگی حمایت از طرح‌های تحقیقاتی مربوط به طرح‌های مدیریت سبزبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین گردهمایی شورای راهبری مدیریت سبز ادارات کل نوسازی مدارس استان های سراسر کشور با حضور مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس و جمعی از مدیران راهبری مدیریت سبز در سازمان مرکزی برگزار شد.

در این مراسم رخشانی مهر با اشاره به اینکه بررسی های دقیق علمی برای تدوین شاخص های مدرسه سبز در حال اجراست، اظهار کرد: این طرح فعلا در سه استان سیستان و بلوچستان، زنجان و تهران به طور آزمایشی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی و ترویج مدیریت سبز از ارکان مهمی است که باید در طول احیای مدرسه سبز مورد توجه قرار گیرد و  اکنون باید آموزش را باید از خودمان شروع کنیم و جامعه هدف این کار فعلا ادارات کل نوسازی استان و در مراحل بعدی دانش آموزان و اولیا هستند و اکنون کارگاه های آموزشی مدیریت سبز در استان ها برگزار می شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه طرح های تحقیقاتی برای ساخت مدارس سبز در دستور کار قرار گرفته است، گفت: آماده پشتیبانی از طرح های تحقیقاتی در این حوزه هستیم همچنین نمایشگاه دستاورد های طرح مدرسه سبز را برگزار خواهیم کرد که تا کنون 21 استان طرح های قابل توجهی در این زمینه ترتیب داده‌اند.

تعیین شاخص های مدارس سبز

در ادامه عماد مختومی مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان نوسازی مدارس به شاخص های مدرسه سبز اشاره کرد و گفت: در مدرسه سبز فعالیت ها و خدمات موجود آن همچون امور اداری، آزمایشگاه ها و غیره با هدف استفاده بهینه از منابع و مواد مصرفی است.

وی ادامه داد: درمدرسه سبز مسائل زیست محیطی در برنامه درسی و فعالیت های روزانه مدرسه مورد توجه قرار می‌گیرد که این موضوع به دانش آموزان کمک می کند تا به محیط زیست توجهی بیشتر داشته باشند و از جمله مواردی مانند محل و موقعیت ساختمان، نور و متغیرهای مربوط به آن، دما و کیفیت هوای داخل، صدا، فضای آموزشی، بهینه سازی مصرف انرژی و معماری همساز با اقلیم، ایمنی مدارس و مواردی دیگر از این قبیل مورد توجه قرار می گیرد.

در ادامه حول مسائلی همچون برنامه ریزی و ساختار معرفی نمونه مدرسه اجرا شده، طراحی فضاهای باز مدارس با رویکرد آموزشی سبز، بهینه‌سازی انرژی و محیط‌ زیست در ساختمان، مدیریت پساب و آبهای خاکستری در فضاهای آموزشی، کاربرد نرم افزارهای شبیه سازی انرژی با تاکید بر design builder در روند طراحی، مصالح و فناوری های نوین ساختمان سبز بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساخت مدارس سبز در سه استان کشور / آمادگی حمایت از طرح‌های تحقیقاتی مربوط به طرح‌های مدیریت سبز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..