تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یادبود انوشیروان ارجمند با حضور امام جمعه موقت تهران

یادبود انوشیروان ارجمند با حضور امام جمعه موقت تهرانبه گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایش «خاتون» به کارگردانی حسین عالم بخش با حضور حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، سرهنگ صمدی‌نیا، پاکدامن رییس شورای اندیشه‌ورزی تهران و حسین مسافرآستانه مدیر تماشاخانه ایرانشهر و هنرمندان امشب مورخ بیست و دوم مهرماه، در سالن اصلی تئاتر شهر آغاز شد.

همچنین همزمان با سومین سالگرد درگذشت انوشیروان ارجمند نیز مراسمی بدین مناسبت پس از اجرای نمایش با حصور خانواده این هنرمند فقید برگزار شد.

حسین مسافرآستانه در ابتدای این مراسم با خواندن شعری در مدح امام حسین (ع) گفت: حضور ما در نمایش‌های مذهبی اجر ما و دیگر دوستان هنرمندم را دو چندان می‌کند و خود تئاتر باعث ارتقای آگاهی بشری می‌شود.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی برای حضور خود در نمایش «خاتون» بیان کرد: خوشبختانه این روز‌ها در کوران نمایشی کشور همچنان شاهد رشد تئاتر مذهبی هستیم، حتی وقتی در برخی برهه‌های تاریخی تئاتر جایگاهی نداشت، تلاش و کوشش بخشی از هنرمندان، چون عالم بخش موجب شد تا تئاتر مذهبی جایگاهی ویژه پیدا کند.

مدیر تماشاخانه ایرانشهر افزود: اگر قرار است موضوعات دینی و مذهبی در چرخه نمایشنامه‌های تئاتر قرار گیرد، باید به صورت حرفه‌ای باشد. درواقع هنرمندانی که در عرصه تئاتر کار می‌کنند با عشق و صمیمیت خود را وقف آن می‌کنند. همچنین یکی از این هنرمندان که بخش مهم عمر و زندگی خود را روی صحنه وقف تئاتر مذهبی کرد انوشیروان ارجمند بود.

مسافرآستانه یادآور شد: من این توفیق را داشتم که سال‌ها در یک نمایش خاص مانند تئاتر «خورشید کاروان» با او همکاری کنم.

وی اظهار کرد: زنده یاد ارجمند چنان در سخت‌ترین شرایط در تئاتر حضور داشت که حتی وقتی حس کسالت هم می‌کرد کار را پیش می‌برد و معتقد بود که وقتی تئاتر کار می‌کند حالش بهتر می‌شود، درواقع آنچه انسان را با این شرایط پایبند می‌کند چیزی جز عشق و ایمان نیست.

مسافرآستانه گفت: ارجمند عشق به امام حسین (ع) داشت و در کارهایش عاشقانه کار کردن را همراه خود داشت حتی من یک بار ندیدم که او گله‌مند باشد.

 نمایش «خاتون» باحضور حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران آغاز به کار کرد.

گفتنی است؛ «خاتون» عنوان تازه‌ترین نمایش تالار اصلی است که از روز یکشنبه ۲۲ مهر ماه به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم بخش میزبان علاقه‌مندان تئاتر خواهد بود. در این اثر نمایشی که از تاریخ یاد شده تا چهاردهم آبان ماه ساعت ۲۰ به مدت زمان ۸۰ دقیقه به صحنه می‌رود به ترتیب حروف الفبا کریم اکبری مبارکه، علی برجی، سیروس اسنقی، بهار ارجمند، عطیه غبیشاوی، کیمیا ملائی و میلاد محمدزاده به عنوان بازیگر حضور دارند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: خرابه معروف شام در کنار قصر سبز یزید، مدتی از رفتن اسرا از شهر می‌گذرد و مسئولان حکومتی برای خرید آن خرابه به نزد آسیه پیرزن صاحب ویرانه می‌آیند. «آریحا» دختر کوچک نصرانی که یتیم است و نزد عمویش یوحنا که تاجر جوانی است به آنجا رفت ­و آمد دارد و با همبازی خود در حجره‌ای مشغول بازی است. ماموران حکومت در هنگام حضور در خرابه با حمیده یکی از غساله‌های شهر که همدم آسیه است و یوحنا برخورد می‌کنند و ...

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یادبود انوشیروان ارجمند با حضور امام جمعه موقت تهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..