تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئال مادرید، تیمی متکی به جناح چپ

۷۸۴۴۹۶

۸۶۹ بازدید

وبسایت نود: به نقل از مارکا، در طول سال های گذشته لوس بلانکوس وابستگی زیادی به سمت چپ خود داشته است. عمده ترین دلیل آن هم بدون تردید حضور کریستیانو رونالدو و مارسلو در آن قسمت از زمین بوده است.

با این حال جدایی رونالدو از رئال به مقصد یوونتوس هم تاثیری در این وابستگی نداشته و حتی درصد آن را نسبت به فصول اخیر افزایش هم داده است.

در این فصل از رقابت ها ۴۴،۰۱ درصد از حرکات رئال مادرید از جناح چپ شکل گرفته که در ۱۰ فصل گذشته بی سابقه بوده است. ۳۳،۵۳ درصد از حرکات از جناح راست پایه ریزی شده اند و ۲۲،۴۶ باقی مانده هم حرکات شکل گرفته از میانه زمین بوده اند. در حقیقت در هیچ یک از ۱۰ فصل گذشته، اختلاف درصد بین حرکات سمت چپ و راست زمین به ۱۰ درصد نرسیده بوده و این رقم حالا عددی در حدود ۱۰،۵ درصد را نشان می‌دهد.

مقایسه این آمار با دیگر تیم های لالیگا نیز نشان می‌دهد هیچ تیمی به اندازه رئال مادرید از جناح چپ دست به حرکت نزده است. بعد از رئال مادرید لگانس (۴۲،۶ درصد) و وایادولید (۴۲،۲) بیشترین وابستگی را به بازیکنان حاضر در آن منطقه داشته اند. اتلتیک بیلبائو بالاترین درصد حمله از سمت راست و ستاویگو بالاترین درصد حمله از مرکز را در بین تیم های لالیگایی داشته اند.

رئال مادرید، تیمی متکی به جناح چپ

نگاهی به بازیکنان مهم رئال در جناح راست شاید دلیل کم کار بودن این بخش از زمین را مشخص کند. دنی کارواخال نقش نسبتا کمی در حملات رئال دارد و گرت بیل هم با توجه به چپ پا بودن خود، تمایل دارد تا با حرکت در عرض، بهترین بهره را از پای تخصصی خود ببرد.

مارسلو یکی از تهاجمی ترین مدافعان جهان و یکی از کلیدهای همیشگی رئال برای برطرف کردن مشکلات هجومی در سال های اخیر در بازی مقابل سویا مصدوم شد. بعد از آن رئال در مقابل اتلتیکو، زسکا وآلاوز در گلزنی ناکام ماند تا تاثیر مدافع برزیلی بر روی حملات تا حدودی آشکار شود. دیگر بازیکنی که در آن بخش از زمین فعالیت دارد، مارکو آسنسیو است که در برخی موارد بسیار تاثیرگذار ظاهر شده است.

با نگاهی به آمار چگونگی تقسیم حملات در سال های اخیر، مشخص می‌شود که درصد حملات از دو سمت چپ و راست در هیچ فصلی به اندازه فصل ۱۶-۲۰۱۵ نزدیک به هم نبوده است.

در آن فصل که کریس رونالدو رهبری خط حمله رئال را بر عهده داشت و رکوردهای گلزنی زیادی را شکست، ۳۶،۳۶ درصد از حملات از جناح چپ شکل گرفت و سهم جناح راست، ۳۴،۲۵ درصد بود. رئال مادرید فصل مورد اشاره را با رافائل بنیتس آغاز کرد و در نهایت با هدایت زیدان به قهرمانی اروپا دست یافت.

یکی دیگر از نمونه ها در تقسیم عادلانه حملات از دو جناح، مربوط به آخرین فصل مورینیو در مادرید (۱۳-۲۰۱۲) است. در این فصل ۳۴،۸۱ درصد حملات از سمت چپ و ۳۳،۴۱ درصد جملات از سمت راست پایه ریزی شدند.

آمار دو فصل کامل زیدان روی نیمکت رئال نیز نشان از برتری حداقل ۶ درصدی جناح چپ دارد. در فصل ۱۷-۲۰۱۶ سهم جناح چپ ۴۰،۴۴ درصد در مقابل ۳۴،۴ درصد جناح راست بوده و این اعداد برای فصل ۱۸-۲۰۱۷، ۴۱،۴۷ درصد برای سمت چپ و ۳۴،۹۷ برای سمت راست بوده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئال مادرید، تیمی متکی به جناح چپ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..