تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احتمال ثبت جهانی فلک الافلاک در سال آینده

‍مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: پل گپ خرم آباد تبدیل به مسیر پیاده می شود.

سیدامین قاسمی در نشست هم اندیشی شورای هماهنگی تشکل های مردم نهاد شهرستانهای خرم آباد و دوره چگنی از تبدیل پل گپ خرم آباد از مسیر سواره رو به پیاده خبر داد. 

وی با اشاره به نقش صنعت توریسم در رونق اقتصادی کشور گفت: ایران به رغم داشتن ده درصد از جاذبه های تاریخی و گردشگری جهان تنها ازیک درصد از درآمد ناشی از تورریسم بهره برده است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان تصریح کرد: با توسعه بخشی خصوصی در کنار تقویت جامعه مدنی و کوچک سازی دولت ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری میسر خواهد شد.

با حمایت های استاندار لرستان اعتبارات عمرانی این اداره کل نسبت به سال گذشته دو برابر شده که از محل این اعتبارات 97 پروژه در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعریف شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به دغدغه استاندار در خصوص آزادسازی عرصه و حریم قلعه فلک الافلاک در سریع ترین زمان ممکن افزود: از مجموع 69 میلیارد تومان طلب سپاه برای آزادسازی عرصه و حریم قلعه، 28 میلیارد آن پرداخت شده است.

قاسمی در خصوص مابقی مطالبات سپاه گفت: در جلسه ای که هفته گذشته با معاون سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد مقرر شد 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و 20 میلیارد از محل اعتبارات استانی جهت پرداخت این مطالبات در نظر گرفته شود. 

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان با ابراز امیدواری مبنی بر آزادسازی کامل عرصه و حریم قلعه تا اردیبهشت 98 تصریح کرد: با توجه به قول مساعد رئیس سازمان در خصوص اختصاص سهمیه ایران در یونسکو در سال 98 جهت ثبت جهانی قلعه، شاهد اولین ثبت جهانی در استان باشیم. 

قاسمی تبدیل پل گپ از سواره به پیاده رو و ایجاد موزه بزرگ لرستان را از برنامه های این اداره کل بعد از آزادسازی کامل عرصه و حریم قلعه دانست و افزود: با احداث دو پل جایگزین، پل گپ خرم آباد تبدیل به مسیر پیاده می شود، همچنین ساختمان های موجود در محدوده عرصه و حریم قلعه با بهسازی تبدیل به موزه خواهند شد.

دبیر ستاد خدمات سفر استان با اشاره به برگزاری بیش از 30 دوره آموزشی برای توانمندسازی فعالان گردشگری استان در طی 6 ماه گذشته اضافه کرد: امسال این دوره ها برای مدیران و پرسنل مراکز اقامتی و پذیرایی اجباری خواهد شد و تمدید یا صدور پروانه فعالیت این گونه تاسیسات گردشگری منوط به استفاده از کادر آموزش دیده است.

قاسمی با تاکید به تشکیل اتاق فکر گردشگری در استان بیان کرد: با توجه به مشکلات عدیده استان به زودی این اتاق فکر با حضور انجمن های مردم نهاد، صنوف مرتبط با گردشگری، اساتید و جامعه دانشگاهی و ارگان های دولتی هم سو در امر گردشگری تشکیل خواهد شد. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با تاکید بر ایجاد شهرداری بافت تاریخی در خرم آباد گفت: در جلسات متعدد اهمیت این موضوع مطرح شده و علیرغم تاکید استاندار در این خصوص تاکنون از طرف شورای شهر و شهرداری اقدامی صورت نگرفته است.

قاسمی در خصوص تملک خانه های تاریخی تصریح کرد: با توجه به تعدد این آثار و کمبود اعتبار جهت تملک این خانه ها، اولویت این اداره کل توانمندسازی مالکان این ابنیه تاریخی در جهت بهره برداری در راستای توسعه گردشگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به حجم بالای دیوار نویسی بر روی آثار تاریخی اظهار کرد: این دیوار نویسی ها به طور مرتب پاکسازی می شود ولی برای از بین بردن آن بایستی فرهنگ سازی انجام شود که نقش تشکل های مردم نهاد در این موضوع می تواند پر رنگ باشد. 

قاسمی در خصوص ثبت آثار تاریخی و همچنین میراث معنوی مشترک با دیگر استان ها گفت: مکاتبات لازم جهت ثبت پل گاومیشان به صورت مشترک با استان ایلام با سازمان صورت گرفته و به زودی مراتب آن ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در ادامه افزود: برای ثبت مشترک میراث ناملموس بین استانها با توجه به اشتراکات فرهنگی در حال رایزنی هستیم.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احتمال ثبت جهانی فلک الافلاک در سال آینده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..