تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تنور نان روغنی‌ها گرم شد، سنگک‌پزها رنجیده‌اند/ نان نیم‌قدی! حاصلِ تصمیمات ناصواب

ساعت: 19:48 منتشر شده در مورخ: 1397/07/22 شناسه خبر: 1418529

نان روغنی‌ها سود بیشتری نسبت به قبل نمی‌کنند اما متضرر هم نمی‌شوند ولی سنگک‌پزها معتقدند با گرانی‌های اخیر درآمدشان کفاف هزینه‌هایشان را نمی‌دهد و لاجرم از قد و ضخامت سنگک کاسته‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وب سایت  آناج نوشت:

"بابا نان را گران می‌خرد"، این جمله‌ی کودکی است که از پدر شنیده هزینه‌‌ی یک وعده صبحانه را بالا برده‌اند و بعد از افزایش نرخ محصولات لبنی این‌بار نان نیز با پرداخت چند صد تومان بیشتر بر سر سفره‌ها می‌آید.

برخی شهروندان تبریز از آنجا که دیده‌اند با نوسانات ارزی همه‌چیز را گران می‌خرند و قیمت برخی کالاها تا سه‌ برابر افزایش یافته است، با گرانی نان کک‌شان نمی‌گزد اما گروهی دیگر به‌تنگ آمده‌اند و اولِ صبحی با نانوا بر سر پولی که باید پرداخت کنند، به مشاجره می‌پردازند.

نانوایان می‌گویند "مواد اولیه گران بود و دودی از کنده بلند نمی‌شد، چنانچه خود دست به‌کار نمی‌شدیم و قیمت‌ها را بالا نمی‌کشیدیم، اتحادیه نانوایان تبریز به سرسپردگی‌اش ادامه می‌داد."

برای همین هم نوزدهم مهرماه سال جاری اتحادیه نانوایان تبریز قیمت نان روغنی معمولی را با 500 تومان افزایش به 1500 تومان رسانده و برای هر قرص نان لواش 170 تومانی 250 تومان نرخ تعیین کرده است.

قیمت نان بربری و سنگک ثابت است و همین موجب شده تا برخی نانوایان که در این عرصه فعالیت می‌کنند خود نرخ تعیین نمایند و هر قرص سنگک را به قیمت یک هزار و 200 تومان به‌فروش برسانند و یا برای آنکه از بارِ شکایات و جرایم رها شوند، از حجم سنگک و نان بربری بکاهند.

وقتی صبح امروز به‌قصدِ خرید یک قرص نان روغنی راهی مغازه‌ می‌شوم، می‌بینم نرخ‌ مصوب جدید را بر شیشه‌ چسبانده است تا با سوال‌های متعدد شهروندان مواجه نشود اما همچنان بحث حولِ محور قیمت نان می‌چرخد، نانوا برای مشتری‌هایش کلاس درس برپا کرده است و می‌گوید: 4 سالی می‌شود قیمت نان روغنی را ثابت نگه داشته‌‌اند و در طول این سال‌ها همه‌چیز گران شده است، به‌والله نمی‌صرفد!

وی می‌افزاید: برای ما چه فرقی می‌کند، کاش قیمت تمام شده‌ی هر قرص نان 500 تومان باشد و ما 700 تومان بفروشیم اما وقتی مواد اولیه را گران می‌خریم در هر قرص نان 100 تومان هم برایمان نمی‌ماند، پول مواد اولیه را آوردیم، پول گاز و اجاره مغازه را چه‌کنیم؟!

این نانوا که خود را در جایگاه حق می‌بیند مشتریان را خطاب قرار می‌دهد: روغن 50 هزار تومانی را 160 هزار تومان می‌خریم، آرد 36 هزار تومانی را 66 هزار تومان می‌فروشند، از قیمت تخم مرغ که خود خبر دارید! وقتی یارانه هم نمی‌دهند چاره‌ای جز افزایش قیمت نداریم.

حاضران نانوایی از صحبت‌های او قانع شده‌اند و درحالی که به نانوا می‌گویند "الله کُمَیین اولسون" از مغازه خارج می‌شوند، تازه بحث به قیمت سنگک می‌رسد و نان‌روغنی پز عنوان می‌کند: باید قیمت سنگک را هم افزایش می‌دادند، برای آن‌ها هم نمی‌صرفد! فردا هم اعتراضات بالا می‌گیرد و یک لیست جدید می‌دهند تا بر قیمت‌ آن‌ها هم بیفزایند و بلبشویی دیگر به‌پا شود.

می‌بینم حرفِ نانوا حق است و برای پیگیری مسئله سراغِ محمد عباسوند رئیس اتحادیه‌ی نانوایان تبریز را می‌گیرم اما علی‌رغم تماس‌های مکرر با شماره‌ی 33287613 تا لحظه‌ی انتشار این گزارش پاسخی دریافت نکرده‌‌ام.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تنور نان روغنی‌ها گرم شد، سنگک‌پزها رنجیده‌اند/ نان نیم‌قدی! حاصلِ تصمیمات ناصواب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..