تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حسابرسان مالی شهرداری تبریز تعیین شدند

ساعت: 17:29 منتشر شده در مورخ: 1397/07/22 شناسه خبر: 1418531

در جلسه امروز شورا با تایید اعضا حسابرسان مالی سال‌های 96 و 97 شهرداری تبریز تعیین شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، هفتادونهمین جلسه علنی شورای شهر تبریز در غیاب شکور اکبرنژاد و شهرام دبیری آغاز به کار کرد. اولین بند مورد بررسی جلسه امروز شورای شهر تبریز تعیین حسابرس برای سال‌های مالی 96 و 97 بود که در این خصوص محمدباقر بهشتی اذعان داشت: بر اساس اعلام سازمان حسابرسی شهر تبریز مانند بسیاری از کلانشهرها در لیست شهرهای درجه دوازدهم قرار دارد و باید از لیستی که به ما اعلام شده نفرات انتخاب شده و کمیته حسابرسی تشکیل شود.

وی ادامه داد: سازمان حسابرسی و وزارت کشور پنج موسسه را به ما معرفی کرده‌اند که از بین آنها می‌توانیم انتخاب را انجام دهیم و سایر موسسات صلاحیت بررسی سال‌های مالی کلانشهر تبریز را ندارند.

غلامحسین مسعودی ریحان نیز با اشاره به عدم حسابرسی سال‌ها گذشته در برخی شرکت‌ها اظهار داشت: اینکه حسابرسی سال‌های قبل انجام نشده و عده‌ای از شرکت‌ها و سازمان‌ها خودشان حسابرس انتخاب کرده و کمیته بازرسی به این مساله ورود نکرده جای حرف دارد.

وی افزود: باید این مساله را در نظر بگیریم که ممکن است تراکم کاری در این پنج شرکت باعث شود شفافیت به خوبی صورت نگیرد و برای جلوگیری از این کار پیشنهاد می‌کنم تعداد شرکت‌های بررسی کننده افزایش پیدا کند.

بعد از این سخنان اعضای شورای شهر تبریز با رای مثبت به حسابرسی این پنج شرکت رای مثبت دادند.

در ادامه فریدون بابایی اقدم در بررسی عوارض صدور پروانه ساختمانی اظهار داشت: در تبصره یک این لایحه در بحث عوارض و پروانه ساختمانی برخی مناطق اگرچه جز مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده به حساب می آیند اما در نقشه این مناطق اینگونه محاسبه نشده‌اند.

وی تصریح کرد: میلیاردها تومان برای زیرساخت شهرک خاوران هزینه شده اما تنها یک پروانه ساخت در آنجا صادر شده و از این حیث جزء نادرترین شهرهای ایران هستیم.

عضو کمیسیون شهرسازی شورای شهر تبریز با بیان اینکه دو میلیارد تومان ماهانه برای شهرداری این منطقه حقوق پرداخت می‌شود، گفت: دو پارک منطقه‌ای نیز در این شهرک افتتاح شده و هزینه‌های زیادی برای آنجا انجام شده اما تا زمانی که آنجا خالی از سکنه است این موضوع چه فایده‌ای دارد؟

وی در واکنش به سخنان اندیش در خصوص مسکوت نگه داشتن این ماده نیز عنوان کرد: چه کسی گفته که رئیس شورا می‌تواند هر لایحه‌ای را که دلش می‌خواهد مسکوت نگه دارد؟ ظاهرا این از خاصیت صندلی ریاست است که هر کس بر روی آن می‌نشیند دیکتاتور می‌شود.

عبدالله تقی‌پور نیز در خصوص این لایحه پیشنهادی توضیح داد: گاهی با تصمیمات هیجانی شاهد توسعه ناموزون شهر تبریز بوده‌ایم به طوریکه منطقه‌ای مانند ولیعصر تبریز با سرریز جمعیت امروز در حال انفجار است و شهرکی مانند خاوران که پیشبینی سکونت جمعیت را کرده بودیم امروز خالیست.

وی ادامه داد: دلیلی وجود ندارد که در طول سال تخفیفاتی برای تخلفات در نظر بگیریم و مردم منتظر باشند که در چه فصلی تخفیف زیاد شده و در آن تخلفات را پرداخت کنند بلکه می‌توان یک بازه زمانی ده روزه در طول سال در نظر گرفت.

عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: بهتر است در مناطق کم برخوردار تخفیفی برای تخلفات در نظر نگیریم تا در آینده شاهد توسعه ناموزون شهر تبریز بیش از امروز نباشیم.

در پایان لایحه سیاست‌های تشویقی نیم سال دوم 97 به موافقت اکثریت رسیده و تصویب شد. همچنین در این جلسه قائم مقام و معاون عمرانی شهرداری تبریز با تایید اعضای شورا به عضویت کمیسیون ویژه معاملات شهرداری پیوستند.

از حاشیه‌های امروز شورا ریاست سونیا اندیش در غیاب اکبرنژاد بود که اعلام شد شکور اکبرنژاد و شهرام دبیری به دلیل ماموریت کاری در این جلسه حضور نداشتند.

البته ریاست اندیش نیز بی‌حاشیه نبود و تذکرهای مدام فرج قلیزاده به جای اندیش باعث واکنش غلامحسین مسعودی ریحان شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حسابرسان مالی شهرداری تبریز تعیین شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..