تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احیای تالاب هامون در کوتاه 

سلامت نیوز:صبح امروز رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در راستای احیای تالاب هامون و کاهش گرد وغبار منطقه وارد سیستان شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، شب گذشته عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای بازدید از چند طرح مربوط به پناهگاه حیات وحش هامون و همچنین شرکت در جلسه احیای تالاب هامون و مبارزه با گرد و غبار سیستان وارد استان سیستان و بلوچستان شد.

وی در اولین ساعات ورود به شهرستان هامون مرکز بازدید کنندگان هامون واقع در کوه خواجه را افتتاح کرده و سپس در نشستی صمیمی پای درد و دل مردم منطقه سیستان و تالاب هامون نشست.

کلانتری در حاشیه این نشست در گفتگو با اصحابه رسانه گفت: احیای تالاب هامون در کوتاه مدت از اولویت‌های کاری سازمان حفاظت محیط زیست بوده و باتوجه به ادامه روند خشکسالی در منطقه و کاهش ورودی آب به تالاب هامون و وابستگی ورود آب از آنسوی مرزهای کشور، احیای تالاب هامون از طرف دولت بصورت ویژه پیگیری می شود.

وی افزود: در حال حاضر مردم و بیشتر کشاورزان این منطقه با معضل کم آبی روبرو بوده اند و معیشت مردم این منطقه که پیشه اکثریت آنها کشاورزی بوده با مشکل مواجهه شده لذا لزوم تغییر الگوی کشت مردم سیستان از کشاورزی به کشت گلخانه باید مورد توجه مسئولین و کشاورزان منطقه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: آلودگی هوای ناشی از گرد و غبار، طوفان های شن و گرمای طاقت فرسای سیستان مشکلات عدیده ای را برای مردم به وجود آورده است .در همین راستا امروز از نزدیک کانون های تولید گرد و غبار در سیستان و معضلات زیست محیطی این شهرستان را مورد بررسی قرار داده و طی گزارشی این مشکلات را به هئیت دولت انتقال خواهم داد.

کلانتری در پایان خاطر نشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به منظور کاهش گرد و غبار منطقه و احیای تالاب هامون اقدام به کاشت نهال در ۳۰۰ هکتار از بستر تالاب هامون، بازگشایی،لایروبی، تعریض و اصلاح شیب مسیرهای ورود آب به تالاب هامون، اجرای برنامه عملیاتی ظرفیت سازی، مشارکت و آگاهی رسانی با هدف مشارکت ذینفعان در حفاظت، مدیریت و بهره برداری از تالاب هامون ، تجهیز مرکز بازدیدکنندگان کوه خواجه با هدف ایجاد نمایشگاه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی هامون در راستای احیای کارکردهای بوم گردی و گردشگری تالاب و تجهیز مرکز بازدیدکنندگان هامون به تجهیزات قابل حمل اطفاء حریق کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احیای تالاب هامون در کوتاه »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..