تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانستنی هایی در مورد فک و صورت+ عوارض پستونک برای کودکان

 ناهنجاری های فک و صورت علل مختلفی دارد که معمولا رشه در کودکی دارند، در این مطلب به مهم ترین علل بروز ناهنجاری های فک و صورت اشاره می شود

ناهنجاری های فک و صورت و مهم ترین علل آنها

فرزین سرکارات، جراح فک و صورت، در ارتباط با ناهنجاری‌های فک و صورت اظهار داشت: این ناهنجاری‌ها طیف وسیعی را به خود اختصاص می‌دهند و شامل اختلال شکل و عملکرد دستگاه‌های تنفسی، بلع، جونده و فیزیولوژیک صورت و ... است. 

ناهنجاری‌های فک و صورت انواع اکتسابی و مادرزادی را به خود اختصاص می‌دهد و درمان آن بر اساس نوع بیماری تقسیم‌بندی می‌شود. به طور مثال اختلالات رشدی بیشتر جنبه ژنتیکی داشته و مادرزادی است و یا اختلال شکاف لب و کام نیز از دسته مادرزادی به شمار می‌رود.

امروزه اکثر بیماری‌های مادرزادی با علم جدید در حوزه فک و صورت قابل درمان بوده و این قابلیت نیز در کشور ما وجود دارد. آغاز درمان این بیماری‌ها بستگی به نوع بیماری دارد که به طور مثال در بیماری‌های شکاف لب و کام درمان از بدو تولد آغاز و ممکن است تا 20 سالگی ادامه یابد.

برخی از ناهنجاری‌های فک و صورت همچون ناهنجاری‌های فکی مثل جلو و عقب بودن فک که جراحی آن اصولاً در اتمام سن رشد انجام می‌شود.

آیا جابه‌جایی فک می‌تواند سبب وزوز گوش شود
پستانک,پستونک,نوزاد دارای پستانک

جابه‌جایی فک می‌تواند درد در ناحیه گوش یا وزوزو را به همراه داشته باشد که این مسأله درمان علامتی و علتی دارد و در کشور ما درمان‌های مناسبی در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه برخی از افراد هنگام غذا خوردن فک آنها صدا می‌دهد، گفت: جراحی آخرین انتخاب برای درمان این مسأله است و برای این افراد اصولاً از روش‌های غیرتهاجمی و اصلاحی استفاده کرده و در نهایت در صورتی که درمان پاسخ نداد به جراحی روی می‌آوریم. همچنین برای این افراد تنظیم‌های دندانی نیاز است که توسط همکاران دندانپزشک می‌تواند صورت گیرد.

رفتارهایی در کودکان مثل مکیدن انگشت شست در صورتی که بیش از اندازه باشد می‌تواند در نحوه رشد فک بالا تغییر ایجاد کند و استفاده از پستانک نیز در طولانی‌مدت در آسیب و ایجاد ناهنجاری در این مسأله تأثیرگذار است.

جراح فک و صورت در مورد اینکه آیا زبان زدن به لثه در هنگام در آمدن دندان می‌تواند در ایجاد ناهنجاری در فک دخیل باشد یا خیر، گفت: این مسأله تأثیر چندانی ندارد مگر اینکه زبان خیلی بزرگ باشد و اختلالات زمینه‌ای نیز در کودک بروز یافته باشد.

بیشتر بدانید : پستانک از دیدگاه سه متخصص

بیشتر بدانید : خطرات پستانک را می دانید؟

بیشتر بدانید : پستانک، مفید یا مضر؟

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانستنی هایی در مورد فک و صورت+ عوارض پستونک برای کودکان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..