تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بشار اسد یک قانون مذهبی را اصلاح کرد

۷۸۴۳۵۴

۴۲ بازدید

رئیس‌جمهور سوریه قانون جدیدی را درباره وزارت اوقاف صادر کرد که براساس آن دوره فعالیت مفتی این کشور سه سال است و به وزیر اوقاف نیز اختیارات گسترده‌ای داده شده است.

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور سوریه قانون جدیدی را درباره وزارت اوقاف صادر کرد که براساس آن دوره فعالیت مفتی این کشور سه سال است و به وزیر اوقاف نیز اختیارات گسترده‌ای داده شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پارلمان سوریه دهم اکتبر اصلاحاتی را در قانون اوقاف ایجاد کرد و این قانون جای قانون سال 1961 را خواهد گرفت که بشار اسد روز گذشته آن را تایید کرد.

براساس قانون جدید دوره فعالیت مفتی سوریه سه سال با امکان تمدید خواهد بود و تعیین وی به موجب دستوری براساس پیشنهاد وزیر اوقاف صورت می‌گیرد.

قبلا خود رئیس‌جمهور مفتی را بدون مشخص کردن مدت فعالیتش تعیین می‌کرد.

احمد بدرالدین حسون از سال 2004 مفتی سوریه است.

براساس این قانون اختیارات گسترده‌ای به وزیر اوقاف داده می‌شود و وزیر نماینده شرعی و قانونی اوقاف اسلامی در سوریه و ناظر بر مدارس و مراکز اسلامی از جمله "شورای مرکزی اوقاف" و "شورای علمی فقهی" خواهد بود.

این قانون امام جمعه و مؤذنان و مدرسان دینی را از ایجاد فتنه طایفه‌ای و سوءاستفاده از منبرها برای اهداف سیاسی و عضویت در احزاب سیاسی و شرکت در کنفرانس‌های داخلی و خارجی و ترک خاک سوریه بدون موافقت وزیر اوقاف یا نماینده وی منع می‌کند.

براساس این قانون مأموریت‌های وزارت اوقاف هماهنگی با وزارت اطلاع رسانی و فرهنگ برای نظارت بر برنامه‌های ویژه فعالیت دینی در تمامی رسانه‌ها و مطبوعات اسلامی است.

این قانون طی روزهای گذشته موجب بحث و جنجال زیادی شده است. برخی آن را تلاشی برای مبارزه با تندروی و برخی آن را تلاش مقامات برای سیطره بر نهاد دینی در سوریه می‌دانند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بشار اسد یک قانون مذهبی را اصلاح کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..