تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همنشینی ماه و زحل در آسمان امشب!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛علی آزادگان ، کارشناس نجوم از همنشینی ماه و سیاره زحل خبر داد و گفت: رصد این رویداد نجومی امشب بعد از غروب خورشید قابل رصد و رویت است.

همنشینی ماه و زحل در آسمان امشب!

بیشتربخوانید : پیدا کردن "زیرماه" در جهان هستی!

وی اظهار کرد: سحرگاه دوشنبه ۲۳ مهرماه، ماه و سیاره زحل به فاصله بسیار نزدیک ۱.۵ درجه ای می رسند و مقارنه بسیار نزدیکی را رقم می-زنند.

وی با بیان اینکه اما در این ساعت هیچکدام از این دو جرم آسمانی برای ما قابل رویت نیستند، گفت: از این رو چند ساعت زودتر می توان این دو جرم آسمانی را رصد کرد.

این کارشناس نجوم با اشاره به بهترین زمان رصد ماه و سیاره زحل گفت: شامگاه روز یکشنبه ۲۲ مهر ماه پس از غروب خورشید حدود ساعت ۱۸ اگر به افق غربی آسمان نگاهی بیاندازیم هلال ماه ۵ روزه را به آسانی می توانیم ببینیم؛ همچنین در سمت چپ ماه و با فاصله کمتر از ۶ درجه سیاره زحل با قدر ۰.۵ می درخشد.

به گفته آزادگان، ماه و زحل فاصله نسبتا زیادی دارند که این منظره منحصر به فردی را ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه با دوربینهای دوچشمی شکاری یا تلسکوپ می توان زحل را به خوبی رصد کرد، گفت: البته باید به دور از آلودگی نوری به رصد حلقه زیبای زحل بپردازیم.

آزادگان خاطر نشان کرد: زحل حدود ۱۰ واحد نجومی یعنی حدود ۱.۵ میلیارد کیلومتر از زمین فاصله دارد و قطر آن ۱۲ برابر قطر زمین و حجمش ۷۵۰ برابر حجم زمین است.

وی بیان کرد: همچنین امشب همزمان با غروب خورشید، ماه از صورت فلکی عقرب وارد قوس می شود که زحل هم در همین صورت فلکی قرار دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

زحل و ماه همنشین می شوند/ رصد بعد از غروب خورشید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همنشینی ماه و زحل در آسمان امشب!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..