تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مردم چگونه می‌توانند بازوی توانمند دادستانی برای مبارزه با جرایم و مفاسد در فضای مجازی باشند؟

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری روز گذشته در مراسم معارفه معاون جدید خود در امور فضای مجازی تاکید کرد که مقابله با عناصر ضد دین، ضد اخلاق و معنویت و ضد امنیت و ارزش‌ها بیش از گذشته ادامه خواهد داشت و سیاست دادستانی را در این خصوص تعیین شده اعلام کرد و افزود: معاونت جدید فضای مجازی باید کمر همت را در برابر بدخواهان و کسانی که سنگ اندازی می‌کنند، محکم ببندد و با تدبیر و تعقل این مسایل را پشت سر بگذارد.

دادستان کل کشور با اشاره به شرایط امروز کشور تأکید کرد که برخورد با هرگونه فسادی در فضای مجازی در چارچوب قانون و مقررات ادامه پیدا خواهد کرد و از متولیان امر فضای مجازی نیز خواست که با دادستانی کل همکاری کنند.

طبیعتا شورای عالی فضای مجازی و در ذیل آن مرکز ملی فضای مجازی اصلی‌ترین متولیان امر فضای مجازی در کشور شناخته می‌شوند که باید به همکاری مؤثر با دادستانی بپردازند.

اما دادستانی کل کشور برای مبارزه همه جانبه با مفاسد و جرایم فضای مجازی از مردم نیز خواسته است تا مفاسد و جرایمی را که در این محیط مشاهده می‌کنند گزارش کنند. مردم می‌توانند با ارسال گزارشات خود به سامانه درخواست فیلتر تارنماهای متخلف گامی مؤثر در سالم‌سازی فضایی بردارند که خود و فرزندانشان هر روز حضوری بیش از روزهای قبل در آن دارند.

وظایف دادستانی کل کشور در خصوص جرایم فضای سایبر به دو بخش تقسیم می‌شود: ریاست کمیته‌ای که مصادیق محتوای مجرمانه در فضای سایبر را تعیین می‌کند و همچنین     ریاست دبیرخانه پیشگیری و مقابله با جرایم فن آوری اطلاعات را نیز بر عهده دارد. با توجه به مسئولیت‌های دادستانی در این حوزه به نظر می‌رسد چنانچه مردم به طور مستقیم گزارشات خود را به دادستانی ارسال کنند و در مقابل دادستانی هم دقیق و مجدانه پیگیر این گزارشات باشد، سالم‌سازی فضای مجازی با سرعت بیشتری از لوث وجود افراد و گروه‌های مفسد و مجرم پاک خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مردم چگونه می‌توانند بازوی توانمند دادستانی برای مبارزه با جرایم و مفاسد در فضای مجازی باشند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..