تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امشب ماه و مشتری همنشین هم می شوند

امشب ماه و مشتری همنشین می شوند/ رصد قمرهای گالیله‌ای مشتریبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی آزادگان  کارشناس نجوم  گفت: مشتری و هلال جوان ماه در دقایق ابتدایی روز جمعه ۲۰ مهر به نزدیکترین فاصله از یکدیگر می‌رسند.

وی با بیان اینکه ۴۴ دقیقه بامداد جمعه فاصله این دو به ۳.۷ درجه خواهد رسید، افزود: اما در این ساعت هر دوی این اجرام آسمانی غروب کرده و از چشم ما پنهان شده اند.

به گفته این کارشناس نجوم، بهترین زمان برای رصد این پدیده آسمانی و عکاسی از آن غروب روز پنجشنبه ۱۹ مهر ماه خواهد بود.

وی در خصوص بهترین زمان رصد مشتری و ماه بیان کرد: حدود ساعت ۱۸:۳۰ پنجشنبه با نگاه به افق غربی می توان به راحتی هلال باریک ماه را مشاهده کرد. البته در شهرهای مختلف متناسب با ساعت غروب خورشید، کمی زودتر یا دیرتر سیاره مشتری قابل رویت خواهد بود.

آزادگان خاطر نشان کرد: مشتری، بزرگترین سیاره منظومه شمسی نیز در همین زمان بسیار درخشان در سمت چپ ماه خودنمایی می کند.

وی عنوان کرد: قدر مشتری این روزها ۱.۷- است که آن را تبدیل به دومین جرم پرنور آسمان می کند.

بیشتر بخوانید:استخراج آب از کره ماه! 

این کارشناس نجوم ادامه داد: مشتری حدود دو ساعت پس از غروب خورشید در آسمان می‌درخشد و همین باعث می شود که بتوان آن را راحت رصد کرد.

وی گفت: اگر با دوربین دوچشمی یا تلسکوپی کوچک به سیاره مشتری نگاهی بیاندازیم می توانیم قمرهای گالیله ای آن را به شکل نقاط ریز نورانی در اطراف قرص پرنور مشتری ببینیم.

آزادگان افزود: این مقارنه آغازگر سلسله ای از مقارنه های ماه با دیگر سیارات منظومه شمسی است که به تدریج در روزهای آینده آنها را خواهیم دید.

منبع: مهر

انتهای پیام/

امشب ماه و مشتری همنشین می شوند/ رصد قمرهای گالیله‌ای مشتری



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امشب ماه و مشتری همنشین هم می شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..