تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مردم فریب ارزانی سمعک‌های فضای مجازی را نخورند!

مردم فریب ارزانی سمعک‌های فضای مجازی را نخورند!به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به تازگی خبری مبنی بر خرید و فروش سمعک‌های دست دوم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از رسانه ملی پخش و پس از آن در رسانه‌های دیداری و نوشتاری دیگر نیز منتشر شد.

نبود نظارت بر فعالیت کاربران فضای مجازی حالا کار را به فروش سمعک که یکی از وسایل کمک توانبخشی معلولان ناشنوا است، کشانده و کلاهبرداران و فرصت‌طلبان فضای مجازی، سمعک‌های دست دوم را با یک رنگ‌آمیزی مجدد و 4 برابر قیمت واقعی این سمعک‌ها به مشتریان می‌فروشند.

فروش سمعک‌های دست دوم و بدون گارانتی در فضای مجازی

جزئیات خبر فروش سمعک‎های دست دوم در فضای مجازی توسط حمید جلیلوند دبیر انجمن علمی شنوایی شناسی ایران مطرح شد.

جلیلوند در این زمینه اظهار کرد: اکثر سمعک‌هایی که در یکی از سایت‌های اینترنتی برای فروش و عرضه به مشتریان به ثبت رسیده‌اند، مشخص نیست که تحت لیسانس و گارانتی معتبر شرکت واردکننده یا به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند و در بخش ثبت جزئیات آن‌ها اینطور درج شده که فرد اصلی متقاضی دریافت کننده سمعک فوت کرده است.

وی تصریح کرد: کارت گارانتی سمعک‌های وارداتی برای درخواست‌دهنده اول و به نام او صادر شده و شامل فرد دریافت‌کننده غیر از او نمی‌شود و همچنین سمعک‌های دست دوم با فناوری بسیار پایین‌تر و تا 3 الی 4 برابر قیمت‌های واقعی خود فروخته می‌شوند.

نبود نظارت کافی در فضای مجازی راه را برای کسب درآمد کلاهبرداران باز کرده و افراد بدون داشتن اطلاعات کافی و البته صحیح، از طریق سایت‌های اینترنتی و شبکه‎های اجتماعی در فضای مجازی به خرید اقلام مختلف اقدام می‌کنند که در نهایت ضررهای سنگین و جبران ناپذیری را در اغلب مواقع متحمل می‌شوند.

مردم برای خرید وسایل توانبخشی به مراکز دارای مجوز مراجعه کنند

حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ تاکید کرد: بهتر است مردم برای تهیه خرید وسایل کمک توانبخشی از مؤسسات معتبری که از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور دارای مجوز هستند، خرید کنند.

وی اظهار کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با مؤسسات و مراکز مجاز و معتبر فروش وسایل کمک توانبخشی آشنا شده و کالای مورد نیاز خود را از آن مراکز خریداری کنند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در حال حاضر سمعک با کیفیت‌ها و قیمت‌های مختلف در بازار وجود دارد و حداقل قیمت سمعک 1 میلیون تومان و حداکثر آن 20 میلیون تومان است و مردم نباید فریب ارزان بودن این کالای توانبخشی که در فضای مجازی به فروش می‌رسد را بخورند.

نحوی نژاد همچنین تصریح کرد: بازار سمعک در اختیار وزارت بهداشت و وزارت صنایع است و سازمان بهزیستی کشور خرید این کالای توانبخشی را از طریق این دو وزارتخانه انجام می‌دهد و سمعک‌هایی را به مددجویان تحویل می‎دهد که دارای گارانتی باشد.

وی تاکید کرد: متاسفانه هم‌اکنون هیچ گونه توانمندی در حوزه تولید سمعک در داخل کشور وجود ندارد و حتی باطری مورد نیاز انواع سمعک‌ها نیز وارداتی بوده و از دیگر کشورها وارد کشور می‌شود و وزارت صنعت، وزارت بهداشت، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها باید برای تولید داخلی این قبیل وسایل توانبخشی در کشور و همچنین رسیدن به خودکفایی در تولید آن تلاش کنند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: شاید قیمت سمعک‌ها در فضای مجازی به ظاهر با مشابه آن‌ها در بازار واقعی اختلاف قیمت قابل توجهی داشته باشد اما کیفیت آن‌ها به هیچ عنوان با سمعک‌های فوق مطابقت ندارد.

مسئله خرید و فروش کالاهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی در طول این سال‌ها بارها کاربران و مخاطبان فضای مجازی را با مشکلات متعدد روبرو کرده و ضررهای قابل توجهی را متوجه آن‌ها کرده است.

کاربران فضای مجازی باید نسبت به خریدی که در سایت‌های اینترنتی انجام می‌دهند هوشیار باشند تا در دام کلاهبرداران و شیادان در این سایت‌ها گرفتار نشوند. به عقیده بسیاری از کارشناسان خرید بسیاری از محصولات از سایت‌های اینترنتی که ماهیت سلامت و کیفیت اجناس آن‌ها با تردید روبرو است، جایز نیست و مردم باید در خرید سایر اقلام خود به صورت غیرحضوری و آنلاین بیشتر از خرید واقعی مراقب باشند.

گزارش از: فرزانه فراهانی

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مردم فریب ارزانی سمعک‌های فضای مجازی را نخورند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..