تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بکارگیری 1100 دستگاه همودیالیز/1400 دستگاه دیالیز همچنان دچار کمبود

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، فرایند همودیالیز برای بیماران دچار نارسایی کلیوی صورت می‌پذیرد و این بیماران باید در حدود 4 ساعت به وسیله دستگاههای همودیالیز مورد تصفیه سموم بدن قرار گیرند زیرا این کار بر عهده کلیه است که این بیماران فاقد آن هستند، همچنین دیالیز نیز به دو صورت خونی و صفاقی صورت می‌پذیرد که در ایران بیشتر بیماران از فرایند دیالیز خونی استفاده می‌کنند.

در این رابطه داریوش آرمان - مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به اینکه 1100 دستگاه همودیالیز جدید وارد چرخه دیالیز کشور می‌شود، اظهار داشت: با این وجود و با توجه به بازدیدها از مراکز دیالیز استانهایی به‌مانند اردبیل و گلستان و دیگر استانها ما همچنان دچار کمبود دستگاههای همودیالیز بسیاری هستیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون 2500 دستگاه همودیالیز در کشور دچار کمبود است که با ورود این 1100 دستگاه جدید؛ این کمبودها به 1400 دستگاه همودیالیز می‌رسد، افزود: متاسفانه برخی از دستگاههای همودیالیزی که هم اکنون در حال استفاده هستند بیش از سه تا چهار برابر بیشتر از عمر استاندارد خود کار کرده اند و این در کیفیت دیالیز بیماران تاثیر منفی خواهد داشت.

آرمان با اشاره به گرانی قیمت دستگاههای همودیالیز که از رقم 15 میلیون تومان به 100 میلیون تومان افزایش یافته است، گفت: متاسفانه کمک‌های خیرین و مردم نیز در شرایط کنونی کاهش یافته است درحالیکه بالغ بر 80درصد بیماران کلیوی و دیالیزی نیز از قشر ضعیف جامعه هستند و باید به آنها کمک‌های اقتصادی، دارویی و درمانی صورت پذیرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بکارگیری 1100 دستگاه همودیالیز/1400 دستگاه دیالیز همچنان دچار کمبود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..