تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ده عامل اصلي ايجاد حساسيت را بشناسيد

ده عامل اصلي ايجاد حساسيت را بشناسيد

خبرگزاري آريا –
انواع حساسيت, درمان حساسيت فصلي
حدود ۲۰ درصد مردم دچار آلرژي هستند. آلرژي يا همان حساسيت، در واقع پاسخ غير طبيعي سيستم ايمني شماست. در چنين شرايطي بدن شما نسبت به مواد بي ضرر مثل گرده ي گلها، موي حيوانات يا غذا عکس العمل نشان مي دهد. تقريبا هر چيزي ممکن است حساسيت را تحريک کند. در اينجا به ده مورد از متداولترين محرک ها اشاره مي کنيم.
انواع حساسيت, درمان حساسيت فصلي
۱- گرده گلها و درختان و سبزه ها مي تواند حساسيت فصلي را تحريک کند. واکنش بدن مي تواند به صورت عطسه و آبريزش از بيني و سوزش و اشک چشم باشد.ا گر چنين اتفاقي براي شما افتاد بايد از محصولات ضد حساسيت استفاده کنيد ولي کلا بهتر است در روزهايي که باد مي وزد در صورت امکان بيرون از خانه نرويد.
انواع حساسيت, درمان حساسيت فصلي
۲- موي حيوانات مي تواند در برخي افراد ايجاد حساسيت کند. اين حساسيت مي تواند به مرور ظرف حدود ۲ سال بيشتر و بيشتر شود و در صورت دور ماندن از عامل حاسيت زا هم چندين ماه طول مي کشد تا بهبودي حاصل شود.
انواع حساسيت, درمان حساسيت فصلي
۳- موجودات ميکروسکوپي موجود در گرد و خاک ، که در گرد و غبار خانه وجود دارند و در شرايط رطوبت بيشتر رشد و نمو مي کنند نيز مي توانند ايجاد حساسيت نمايند. اين موجودات ذره بيني از پوسته هاي مرده انسان و حيوان تغذيه مي کنند. براي اجتناب از اين نوع تحريک حساسيتي مي توانيم از بالش هاي ضد حساسيت موجود در بازار استفاده کنيم . همچنين ملافه ها را هر هفته با آب داغ شستشو داده و بطور مداوم گرد گيري و نظافت کنيد .
انواع حساسيت, درمان حساسيت فصلي
۴- نيش حشرات نيز در برخي افراد ايجاد حساسيت مي کند. گاهي اين حساسيت چنان شديد است که خطرات جاني براي فرد ايجاد مي کند. حساسيت به صورت التهاب و قرمزي و تب خفيف است که گاهي تا يک هفته ادامه مي يابد. در برخي موارد که عکس العمل حساسيتي شديد رخ مي دهد ، سختي تنفس ، التهاب ناحيه صورت و گردن،افت ناگهاني فشار خون و خارش شديد مي تواند اتفاق بيفتد. افرادي با سابقه حساسيت گزش حيوانات، بهتر است خود را از حشرات محفوظ نگه دارند.
انواع حساسيت, درمان حساسيت فصلي
۵- کپک نيز مي تواند ايجاد حساسيت کند. کپک ها عوامل آلرژي زا ،خارش آور و گاهي سمي توليد مي کنند. تنفس يا لمس کپک در برخي افراد ايجاد حساسيت مي کند. کپک ها براي رشد به محيط رطوبي نياز دارند. کپک ها در محيط هايي مثل دستشويي و حمام و مواد غذايي مرطوب وجود دارند. اگر به قارچ و کپک حساسيت داريد از زياد ماندن در اين محيط ها دوري کنيد و حمام و دستشويي را با مواد ضد عفوني کننده شستشو دهيد تا مانع رشد آن ها شويد.
انواع حساسيت, درمان حساسيت فصلي
۶- برخي مواد غذايي مثل شير ،صدف ،تخم مرغ و برخي دانه هاي آجيل مثل بادام زميني نيز ايجاد حساسيت مي کنند. علايم حساسيت تنها چند دقيقه بعد از خوردن آنها بروز مي کند. علايم مي تواند به صورت سختي تنفس ،التهاب ناحيه دهان ، نفخ و دل پيچه بروز کند. اگر به هر يک از اين مواد غذايي حساسيت داريد حتما از خوردن آن اجتناب کنيد. در صورت مصرف اشتباهي تزريق “اپينفرين”مي تواند اين علايم را کنترل کند.
انواع حساسيت, درمان حساسيت فصلي
۷- لاتکس موجود در دستکشها ،کاندوم و برخي وسايل پزشکي مي تواند حساسيت به لاتکس را تحريک کند. خارش پوستي و چشمي ،آبريزش بيني ،عطسه و سرفه از علايم اين حساسيت است و در موارد شديد تر منجر به سختي تنفس و کهيرمي شوند.اگر با چنين حساسيتي مواجه شدين از “اپينفرين”استفاده کنيد.
انواع حساسيت, درمان حساسيت فصلي
۸- برخي دارو ها نيز مي توانند ايجاد حساسيت کنند. داروهايي مثل پني سيلين يا آسپرين در برخي افراد ايجاد حساسيت مي کند . در صورت مصرف اشتباهي ، پزشک اغلب داروهاي استروييدي و آنتي هيستامين و در شرايط حاد اپينفرين تجويز مي کند.
انواع حساسيت, درمان حساسيت فصلي
۹- رايحه و عطر موجود در اسپري و ادکلن ،عود و برخي شمع ها که رايحه دارند مي توانند ايجاد واکنش هاي حساسيتي شوند. اگر سابقه حساسيت داريد سعي کنيد در معرض اين بوها قرار نگيريد.
انواع حساسيت, درمان حساسيت فصلي
۱۰- سوسکها نه تنها چندش آورند بلکه پروتيين موجود در مواد دفعي آنها مي توانند به طرز دردسر سازي حاوي عوامل حساسيت زا باشند. هر چند دفع کامل اين حشره خصوصا در آپارتمان ها و آب و هواي گرم غير ممکن به نطر مي رسد ولي مي توان براي به حداقل رساندن آن ، درزها و حفره ها را مسدود کرد و آشپزخانه را تميز نگه داشت و از حشره کش ها استفاده کرد.
منبع:baharnews.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ده عامل اصلي ايجاد حساسيت را بشناسيد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..