تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزیره‌ای ژاپنی که ورود خانم‌ها به آن ممنوع است!

اوکینوشیما، جزیره‌ای کوچک در ژاپن است که ورود زنان به آن ممنوع شده است! در این مطلب، نگاهی کوتاه به تاریخچه‌ی بومی و تاریخی این جزیره‌ خواهیم داشت.

مقاله‌ی مرتبط:

اوکینوشیما (Okinoshima) نام یکی از چندین جزایر موجود در ژاپن است. این جزیره‌ی کوچک، یکی از معادن آثار باستانی در جهان به حساب می‌آید. اوکینوشیما یکی از عجیب‌ترین مناطق جهان هم هست؛ نه تنها به دلیل دارا بودن ذخایر باستانی ارزشمند، بلکه به‌دلیل رعایت شدن یک‌سری آداب و رسوم خاص، این جزیره به یک منطقه‌ی عجیب برای توریست‌های کشور ژاپن تبدیل شده است.

جزیره اوکینوشیما

مذهب شینتو (Shinto) یا به عبارتی، آیین پرستش طبیعت، در اوکینوشیما، بیش از هر منطقه‌ای در ژاپن رایج است و در آن رعایت می‌شود. مذهب شینتو، رسم و رسوم خاص و البته عجیبی دارد که تمامی آن‌ها، مردم را به احترام به طبیعت تشویق می‌کنند؛ از میان این رسوم عجیب، می‌توان به نخوردن گوشت حیوانات چهار پا اشاره کرد که در اوکینوشیما هم رعایت می‌شود؛ اما این موضوع اصلی بحث ما نیست. موضوع اصلی بحث ما، اجازه نداشتن زنان برای ورود به این جزیره است! بله درست خواندید، زنان اجازه ندارند به اوکینوشیما وارد شوند که خب با توجه به هنجارها و قوانین زندگی در جامعه‌ی مدرن قرن بیست و یک، این موضوع واقعا عجیب و به‌دور از انتظار است. هنوز دلیلی برای ممنوعیت ورود بانوان به این جزیره مشخص نشده است؛ برخی آن را به عقاید شینتو مبنی بر اهمیت بالای سلامتی بانوان مخصوصا در سفر به مناطق سخت، ربط می‌دهند و هنوز دلیل اصلی‌اش مشخص نشده است.

جزیره اوکینوشیما

سالانه، تنها ۲۰۰ مرد در تاریخ ۲۷ می (۶ خرداد) و به واسطه‌ی برگزاری یک فستیوال ویژه در اوکینوشیما، وارد جزیره می‌شوند و خروجشان هم به این سادگی‌ها نیست و باید به مرحله‌ای از روحانیت (با توجه به تایید روحانیان شینتو) برسند و مجوز خروج را دریافت کنند. بعد از اینکه توانستید از جزیره خارج شوید، هرگز نباید از چیزهایی که در آن دیدید صحبت کنید!

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، در این جزیره آثار باستانی شدیدا باارزش و باقدمتی یافت می‌شود. آب‌های اطراف اوکینوشیما، یکی از مهم‌ترین راه‌های تجاری میان چین، ژاپن و کره بود. از آنجایی که کاروان‌های تجاری به دفعات از این مسیر تجاری عبور می‌کردند، در طی سالیان دراز، آثار باارزش فراوانی در این مناطق به خصوص دریاها به‌جا مانده که  امروزه آن‌ها را می‌توان یافت. در کل، اوکینوشیما یک منبع بسیار غنی برای بررسی تحول مذهبی ژاپن از قرن ۸ به بعد است.

مسئله‌ی ممنوعیت ورود زنان به اوکینوشیما، به یک موضوع بین‌المللی تبدیل شده که سازمان ملل هم وارد آن شده و درحال بررسی کردن شرایط است تا تصمیم نهایی خود را صادر و این مسئله‌ی عجیب را حل کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزیره‌ای ژاپنی که ورود خانم‌ها به آن ممنوع است!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..