تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خلا نظارت‌های کافی در افزایش قیمت تجهیزات رادیولوژی/ کمبودی در تجهیزات تصویربرداری کشور نداریم

دبیر انجمن رادیولوژی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نظارت ناکافی سبب افزایش قیمت تجهیزات رادیولوژی شده است/ هیچ کمبودی در تجهیزات تصویربرداری کشور نداریمامیر کریمی دبیر انجمن رادیولوژی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مشکلات رادیولوژی و نوسانات قیمت ارز اظهار کرد: خوشبختانه ارز دولتی 4200 تومانی به بخش تأسیسات رادیولوژی اختصاص پیدا کرده و در نیمسال اول همه تجهیزات پزشکی از جمله لوازم تصویربرداری در زمره  ارز دولتی قرار گرفته است، اما به دلیل نظارت ضعیف وسایل و تجهیزات با قیمت واقعی به دست مصرف کننده نمی‌رسد.

وی ادامه داد: دولت ارز دولتی را به لوازم تصویربرداری و رادیولوژی اختصاص داده است، اما متأسفانه به خاطر مشکلات گوناگون ناشی از نظارت برخی از شرکت‌ها، تجهیزات رادیولوژی با قیمتی بالاتر  به دست مصرف کننده می‌رسد و این مسئله خود باعث بروز مشکلات متعددی از جمله گران شدن کاهش منابع مالی و شکستگی مراکز می‌شود.

دبیر انجمن رادیولوژی ایران تأکید کرد: واردکننده‌‌ای که تجهیزات رادیولوژی را  با ارز دولتی وارد کرده است، باید این وسایل را با همان ارز 4200 تومانی وسایل به مصرف کننده بفروشد، در غیر این صورت با بالارفتن قیمت تمام شده تجهیزات، خدمات ارائه شده به مردم نیز به همان نسبت افزایش پیدا می‌کند.

کریمی اظهار کرد: وزارت بهداشت باید نظارت بر واردکنندگان تجهیزات پزشکی را افزایش دهد تا برخی از افراد با استفاده از ارز دولتی لوازم را وارد نکرده و با قیمتی آزاد آن را به فروش برسانند.

وی اضافه کرد: وقتی که قیمت تجهیزات رادیولوژی و تصویربرداری که با ارز دولتی وارد شده است و همان نرخ 4200 تومانی به دست مصرف کننده برسد، قیمت ارائه خدمات تصویربرداری مناسب‌تر از گذشته می‌شود.

قیمت لوازم جانبی رادیولوژی افزایش پیدا کرده است

کریمی گفت: خوشبختانه هیچ کمبودی در تجهیزات رادیولوژی و تصویربرداری در مراکز سراسر کشور دیده نمی‌شود،اما قیمت لوازم مصرفی و تجهیزات جانبی افزایش چشمگیری داشته است.

وی یادآوری کرد: در رادیولوژی همه هزینه‌ها مربوط به خرید دستگاه نیست بلکه لوازم مصرفی مانند فیلم و لوازم یدکی دیگر مورد نیاز مراکز تصویربرداری است که امروزه قیمت آنها افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خلا نظارت‌های کافی در افزایش قیمت تجهیزات رادیولوژی/ کمبودی در تجهیزات تصویربرداری کشور نداریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..