تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کهکشان راه شیری در قاب تصویر تلسکوپ فضایی +فیلم

کهکشان راه شیری در قاب تصویر تلسکوپ فضایی+فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلم و تصاویر تازه‌ای که به وسيله "دوربين پيشرفته مطالعاتی" تلسکوپ فضايی هابل (ای سی اس) از  کهکشان" آندرومدا" گرفته شده، منجمان را متحير کرده است.

اين دوربين در جريان مأموريت شاتل که برای بازسازی و مرمت هابل در ماه مارس به فضا رفته بود، نصب شد.

"هلند فورد" منجم دانشگاه "جانز هاپکينز" و دانشمندی که هدايت طراحی دوربين را به عهده داشته است، گفت: "ای سی اس پنجره بزرگ تازه ای به روی جهان می‌گشايد. اين‌ها جزو بهترين عکس‌های جهان دوردست است که بشر تاکنون ديده است."

تصاویر ثبت شده "ای سی اس" به اندازه ای شفاف است که ستاره شناسان می‌توانند "مصالح ساختمانی" کهکشان ها، کهکشان های در حال تصادم، و کهکشان‌ها بسيار دور را ببينند.

این تلسکوپ با بزرگنمایی کهکشان آندرومدا توانسته اطلاعات بسیاری را در اختیار منجمان قرار بدهد.

کهکشان آندرومدا یک کهکشان مارپیچی واقع در صورت فلکی آندرومدا است که حدود 2.5 میلیون سال نوری از کهکشان راه شیری فاصله دارد. با اینکه آندرومدا نزدیک‌ترین کهکشان مارپیچی به کهکشان راه شیری است، ولی همچنان نزدیک‌ترین کهکشان محسوب نمی‌شود.

آندرومدا بزرگترین کهکشان از گروه کهکشانی محلی است و احتمالا بزرگترین کهکشان در گروه محلی خود است که شامل راه شیری، آندرومدا و 30 کهکشان کوچکتر است.

احتمال دارد که کهکشان‌های راه شیری و آندرومدا حدود 3 تا 5 میلیارد سال آینده با یکدیگر برخورد کنند.

در ادامه فیلمی از این کهکشان را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کهکشان راه شیری در قاب تصویر تلسکوپ فضایی +فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..