تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تقویت حوزه طب اورژانس در کشور/ فراخوان ارسال مقالات تا پایان مهر ادامه دارد

اورژانسبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا معصومی دبیر سیزدهمین کنگره طب اورژانس با بیان اینکه اورژانس بیمارستان یکی از مهمترین خاستگاه‌ها و مراجع رسیدگی به آلام مردم و محلی است، برای رسیدگی فوری به مصدومان، مجروحان و حتی کسانی است که نمی‌دانند برای مشکل پیش آمده چه باید بکنند.

وی ادامه داد: طب اورژانس جایگاهی قابل تجلیل برای ادامه حیات و برخورداری از بزرگترین موهبت الهی یعنی زندگی سالم است، با عنایت به این رویکرد و بررسی‌های علمی و میدانی انجام شده جهت بهره وری و افزایش کیفیت خدمات درمانی در ساعات اولیه که منجر به کاهش بار مالی و جانی ناشی از بیماری‌ها و حوادث خواهد شد، ۱۷ سال قبل به همت پیشکسوتان و سیاستگزاران حوزه سلامت، تخصصی در کشور بنا نهاده شد که بتواند این مهم را به سر منزل مقصود برساند.

معصومی اظهار کرد: مهمی که نامش احیا زندگی و برخورداری از زندگی با کیفیت بوده لذا سالهاست که تلاشی سترگ در راستای اعتلای علمی و عملکردی این رشته انجام گرفته است که متخصصان و دانشجویان این رشته از ورطه علم و دانش عقب نمانده اند و تشخیص‌ها و درمان‌های مناسبی در عملکرد بالینی خود داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مصادیق این تلاش، برگزاری کنگره‌های طب اورژانس است که تاکنون ۱۲ بار در کشور برگزار شده و به امید خداوند متعال سیزدهمین آن نیز در سال جاری برگزار خواهد شد.

دبیر سیزدهمین کنگره طب اورژانس گفت: سیزدهمین کنگره طب اورژانس با هدف هم‌اندیشی و هم‌افزایی و همچنین به‌روزرسانی دانش این حوزه زیر نظر انجمن علمی طب اورژانس کشور و با حمایت سازمانها، ارگان‌ها و شرکت‌های فعال داخلی و خارجی از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان اورژانس کشور و انجمن‌های همکار از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ آبانماه سال جاری برگزار می‌شود.

معصومی گفت: این رویه رو به افزایش تعاملات بین رشته‌ای و بهره مندی از دانش به روز سایر رشته‌های حوزه پزشکی و درمانی و تعالی خدمات بالینی و در نهایت ارائه زنجیره خدمات با کیفیت به هموطنان خواهد شد.

آشنایی با دستاوردهای جدید طب اورژانس

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این کنگره دستیابی به آخرین دستاوردهای مرتبط با طب اورژانس است تا بتوانیم از این دستاورد‌ها جهت ارتقاء سطح علمی و پژوهشی بیشترین بهره برداری را داشته باشیم و امیدواریم این رویداد منشأ تحول بسیار مهم و کلیدی برای رشد و اعتلای این رشته باشد.

معصومی با اشاره به محور‌های دیگر کنگره طب اورژانس گفت: نقش طب اورژانس در تسهیل فرایند‌های مدیریت بحران و بلایا، مدیریت بخش اورژانس با رویکرد مدیریت هزینه، الزامات و مفاد اخلاق پزشکی، مدیریت درمان بیماران نیازمند به مراقبت‌های ویژه، توکسیکولوژی، آشنایی با قوانین پزشکی و انتظامی در طب اورژانس، مدیریت درمان بیماری‌های عروقی و سکته‌های مغزی و مدیریت تشخیص و درمان بیماری‌ها و سکته‌های قلبی از دیگر محور‌های کنگره امسال است.

معصومی گفت: از تمامی اساتید، دانشجویان و دانش پژوهان مقاله‌های علمی و پژوهشی ارزشمند خود در محور‌های اعلام شده را تا تاریخ ۳۰ مهرماه در سایت کنگره بارگزاری کنند.

وی افزود: مقاله‌های ارسالی نباید قبلاً منتشر شده یا به طور همزمان برای کنفرانس و مجله دیگر ارسال شده باشند، مقاله‌های ارسالی به دبیرخانه کنفرانس می‌توانند به زبان‌های فارسی یا انگلیسی تهیه شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تقویت حوزه طب اورژانس در کشور/ فراخوان ارسال مقالات تا پایان مهر ادامه دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..