تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۹۴ کودک دختر بی سرپرست به زنان مجرد واگذار شدند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمد نفریه مدیرکل اداره کودک و نوجوان سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست در سال ۱۳۹۲، سه گروه خانواده‌هایی که بچه دار نمی‌شوند، پدر و مادر‌هایی که بچه دار هستند و همچنین زنان مجرد بالای ۳۰ سال سن، در صورت داشتن شرایط لازم، سرپرستی کودک بی سرپرست به آن‌ها واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استقبال زنان مجرد برای دریافت سرپرستی و فرزند دختر زیاد است، بیان کرد: بر اساس مقررات، تنها سرپرستی فرزند دختر به زنان مجرد بالای ۳۰ سال سن داده می‌شود.

 ۲۶ هزار کودک بی سرپرست

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی همچنین از وجود ۲۶ هزار کودک زیرپوشش بهزیستی خبر داد و افزود: اینگونه کودکان در بیش از ۳۸۰ مرکز نگهداری می‌شوند.

نفریه اضافه کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۸۰۰ نفر در شیرخوارگاه‌ها و مراکز بزرگسال نگهداری می‌شوند و بقیه در داخل خانواده‌ها زیرپوشش قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه به جز ۴۰ شیرخوارگاه در کشور، برخی مراکز شبه خانواده توسط خیریه‌ها اداره می‌شوند، افزود: ماهیانه یارانه‌ای به این مراکز برای نگهداری کودکان پرداخت می‌شود.

 فعالیت بیش از ۱۵ هزار مهدکودک در کشور

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۵ هزار مهدکودک در سطح کشور، گفت: از این تعداد شش هزار و ۵۰۰ مهدکودک در روستا‌ها فعالیت می‌کنند.

وی همچنین از فعالیت ۴۰۰ مسجد مهد در کشور خبر داد و افزود:در این مسجد مهد‌ها به صورت تخصصی به مسایل مذهبی پرداخته می‌شود.

انتهای پیام /پ




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۹۴ کودک دختر بی سرپرست به زنان مجرد واگذار شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..