تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کوچ۹۰درصد عشایر چهارمحال و بختیاری به قشلاق

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، یحیی حسین پورافزود:حدود ۴۰۰ خانوارهمچنان درمناطق عشایرنشین شهرستان‌های اردل وکوهرنگ حضوردارندکه با توجه به سرد شدن هوا و حداکثر تا پایان مهرماه جاری، چهارمحال و بختیاری را به مقصد گرمسیر ترک می‌کنند.

حسین‎پور اضافه کرد: با توجه به کاهش دما طی چند روز گذشته در استان، نیرو‌های هلال احمر برای تأمین نیاز‌های این خانواده‌ها از جمله پتو و چادر، از آنان سرکشی کردند.

وی گفت: از ابتدای امسال، ۲۳ میلیارد ریال تسهیلات برای تأمین علوفه و تقویت زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.

به گفته وی : چهارمحال و بختیاری، بعد از فارس، دومین استان عشایرنشین کشور و دارای رتبه اول استانی در تراکم عشایر در واحد سطح است.

گفتنی است ، جمعیت ۱۲۶ هزار و ۳۹ نفری عشایر چهارمحال و بختیاری در قالب ۱۴ هزار و ۶۵۷ خانوار در ۸۵ درصد گستره جغرافیایی این استان استقرار دارند.

عشایر این استان، از اقوام بختیاری، ترک قشقایی، چهرازی، عرب نصرآبادی و گله دار دهکردی هستند.

 کوچ۹۰درصد عشایر چهارمحال و بختیاری به قشلاق

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کوچ۹۰درصد عشایر چهارمحال و بختیاری به قشلاق»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..