تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در آستان قدس رضوی/۸۰ درصد سرمایه مشهد مال به سرمایه‌گذاری باز گشته است/ هزینه‌های آستان قدس از وقف تامین می‌شود

تولیت آستان قدس رضوی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در آستان قدس رضوی/۸۰ درصد سرمایه مشهد مال به سرمایه‌گذاری باز گشته است/هزینه‌های آستان قدس از وقف تامین می‌شودرئیسی گفت: به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان صندوق پژوهش و فناوری در آستان قدس رضوی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و در جمع خبرنگاران با اشاره به تاسیس صندوق دانش بنیان آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس در سه عرصه مختلف فعالیت‌های فناورانه انجام می‌دهد، در این بین تاسیس صندوق برای حمایت از فناوران است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه این سه عرصه فناورانه به بخش‌های مختلفی تقسیم می شوند اظهار کرد: ارائه خدمات مختلف به زائرین حرم مطهر، رسیدگی به وضعیت محرومین، محرومیت زدایی و توجه به حل مسائل آب مناطق محروم یکی از این برنامه‌های فناورانه است.

وی درباره عرصه دوم کارهای فناورانه گفت: سازمان اقتصادی آستان قدس در حوزه دارویی وارد عمل شده است و فعالیت‌های فناورانه خوبی در این حوزه انجام گرفته است.

رئیسی ادامه داد: توجه به تولید بذر برای کشاورزی هم از جمله برنامه‌های دیگری است که در عرصه‌های مختلف فناورانه آن را دنبال می‌کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی درباره عرصه سوم فناورانه در آستان قدس رضوی اظهار کرد: تسهیل مشکلات و مسائل فناوران از جمله برنامه‌هایی است که توجه بسیاری به آن می‌شود. بخش‌های مختلفی چون دولت به دنبال حل مشکلات اقتصادی هستند اما آستان هم در این حوزه وارد شده‌اند.

وی با اشاره به چگونگی حل مشکل اقتصادی فناوران در آستان قدس رضوی گفت: برای حل مشکلات اقتصادی صندوق پژوهش ایجاد شده است.

تمام هزینه‌های آستان قدس از وقف تامین می‌شود

رئیسی با بیان اینکه آستان قدس رضوی تمام بودجه خود را از بخش نذر مردم و وقف تامین می‌کند، اظهار کرد: بودجه دولتی نداریم و تمام هزینه‌ها از راه وقف و نذر مردم تامین می‌شود و اگر شرکتی هم برای آستان قدس فعالیت می‌کند هزینه‌های آن از وقف تامین شده است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: هیچ منبع مالی در آستان بدون ارتباط با وقف  وجود ندارد و تمام اموال موقوفه هستند.

وی درباره فعالیت‌های دانش بنیان گفت: حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان و طرح‌های فناورانه در کشور اهمیت بسیاری دارد و اکنون دانشگاه امام رضا در حوزه علم و فناوری فعال شده است.

رئیسی با بیان اینکه کمیسیون علم و فناوری در اقتصاد به وجود آمده است، اظهار کرد: این کمیسیون موضوع علم و فناوری را دنبال می‌کند اما حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان باید در تمام لایه‌های اقتصادی و فرهنگی جامعه باشد.

نمایشگاه‌‌های فناورانه، جلوه ای برای قدرت و خودکفایی

تولیت آستان قدس رضوی درباره وظیفه صندوق پژوهش و فناوری بیان کرد: وظیفه این صندوق تسهیل‌گری در فعالیت‌های فناورانه است  و نمایشگاه‌هایی این چنین، به واقع جلوه ما می‌توانیم است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت دانش بنیان و عملکرد جوانان اظهار کرد: تمام گره‌های کشور و مشکلات اقتصادی به دست جوانان باز می‌شود و اگر غیر از این فکر کنیم اشتباه کرده‌ایم. امروزه دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف یکدیگر را پیدا می‌کنند و در حوزه‌های علمی و فناوری نقش‌آفرینی موثری دارند.

جز تامین بودجه وظیفه ایجاد زیر ساخت‌ها را هم داریم

رئیسی درباره چگونگی حمایت از جوانان فناور توسط آستان قدس رضوی گفت: حمایت ها از ناحیه دولت اعمال می‌شود، در این بین آستان قدس رضوی نیز به سهم خود به عنوان بخشی که کار علمی انجام می‌دهد به دنبال رشد است و کار ما جز اختصاص بودجه ایجاد زمینه‌های علمی مناسب هم است.

تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به این سوال که آیا هزینه‌ صندوق پژوهش و فناوری از پروژه مشهد مال تامین می‌شود یا خیر اظهار کرد: به غیر از 20 درصد هزینه مشهد مال 80 درصد مابقی آن مجددا برای سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، یعنی از سرمایه برای سرمایه استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: این صندوق ارزش افزوده بسیاری دارد و حمایت از آن سبب تسهیل فعالیت‌های فناورانه و دانش بنیان می‌شود.

برگزاری اربعین امسال با شکوه‌تر از سال‌های گذشته

رئیسی با اشاره به اربعین امسال گفت: ارتباطات ایران و عراق هر سال خوب بوده است، اگر در گذشته فکر می‌کردند تنها یک جبهه مقاومت وجود دارد حالا با راهپیمایی اربعین متوجه خواهند شد که این جبهه مقاومت باشکوه‌تر شکل خواهد گرفت و به طور قطع اربعین امسال از سال‌های گذشته بهتر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در آستان قدس رضوی/۸۰ درصد سرمایه مشهد مال به سرمایه‌گذاری باز گشته است/ هزینه‌های آستان قدس از وقف تامین می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..