تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایمپلنت و لمینت

۷۸۲۶۹۱

۱۵۰ بازدید

ایمپلنت و لمینت

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت‌ها پایه‌هایی از جنس تیتانیوم خالص هستند که درون استخوان فک گذاشته می‌شود و به عنوان ریشه دندان جهت نگهداری روکش‌هایی که جایگزین تاج دندان می‌شوند استفاده می‌شوند. این ریشه‌های مصنوعی پس از اینکه در استخوان محکم شدند، دندان‌های جدید روی این ریشه‌ها نصب می‌گردند. درواقع روکش‌ها بطور ثابت توسط چسب‌های دندانپزشکی به ایمپلنت چسبانده می‌شوند و از هر نظر شبیه به دندان‌های طبیعی هستند. در مواردی که برای دندان‌های مصنوعی فرد گیرکافی در دهان نداشته باشد، می‌توان از ایمپلنت‌های باریک یا مینی ایمپلنت‌ها به عنوان محل گیر مناسبی جهت ثابت نگداشتن دندان مصنوعی استفاده نمود.

ایمپلنت و لمینت

کلینیک مهدیس با دارا بودن بهترین جراحان ایمپلنت ایران و نیز استفاده از بهترین برند آمریکایی (بای هوریزون) دندان‌های شمارا برای ۱۰ سال با ضمانت نامه رسمی گارانتی می‌کند.

هدیه مهدیس به شما:
لبخندی زیبا، سفید و جذاب


نحوه و مراحل انجام درمان ایمپلنت:
مرحله اول یعنی کاشت ایمپلنت طی یک عمل جراحی ساده و راحت و با بی حسی موضعی در مطب و در مدت زمان کوتاه معمولا طی یک جلسه انجام می‌شود و هیچگونه عوارضی ندارد. توجه شود که در برخی موارد استخوان شخص ضعیف است و باید بوسیله مواد استخوانی تقویت گردد، که این امر قبل از، یا همزمان با قراردادن ایمپلنت‌ها صورت می‌گیرد.برای اتصال استخوان به ایمپلنت کاشته شده حدود ۳ ماه زمان نیاز است. طی این مدت بنا به درخواست بیمار یک دندان موقت می‌تواند در جای خالی دندان قرار بگیرد تا زمانیکه ایمپلنت خود دارای رویه دندانی شود. سپس مرحله دوم یا ساخت روکش روی ایمپلنت آغاز می‌شود.‌

ایمپلنت و لمینت

۰۲۱۴۴۰۸۱۳۰۳

۰۲۱۴۴۰۸۱۲۹۱

می‌توانید مراحل درمان ایمپلنت را به طور کامل دراینجا مشاهده کنید.


در چه مواردی از ایمپلنت استفاده می‌شود؟

در شرایطی که فرد یکی از دندان‌های خود را از دست داده باشد به طوری که دندان‌های مجاور آن طبیعی باشند. در شرایطی که فرد بیش از یک دندان خود را از دست داده باشد بطوری که دندان‌های مجاور آن طبیعی باشند. زمانی که فرد یک یا بیش از یک دندان از انتهای هر قوس دندانی خود را از دست داده باشد و تنها یک سمت، دندان طبیعی باشد. زمانی که فرد کلیه دندان‌های یک یا هر دو فک را از دست داده باشد. کسانی که با دندان مصنوعی متحرک نمی‌توانند عمل جویدن را براحتی انجام دهند. کسانی که تمایل به داشتن دندان‌هایی بامشابهت خیلی نزدیک به دندان‌های طبیعی دارند.


نکاتی در مورد ایمپلنت دندان:

حتما قبل از استفاده از ایمپلنت با دندانپزشک خود در این رابطه مشورت نمایید. برای استفاده از ایمپلنت، سلامتی کامل بدن و دارا بودن استخوان فک و لثه‌های سالم از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر شما سابقه بیماری مزمن داشته باشید و یا مبتلا به براکسیسم (سایش دندانها) و یا دیابت و ... باشید، میزان موفقیت ایمپلنت کاهش می‌یابد.درصد موفقیت انجام ایمپلنت به عوامل مختلفی بستگی دارد و در بیماران مختلف متفاوت است. حتی این مسئله در مورد ایمپلنت فک بالا و پایین نیز تفاوت دارد. به طور میانگین میزان موفقیت ایمپلنت دندانی ۹۵% گزارش شده است.


آیا ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان مقدور است؟

بهترین زمان قرار دادن ایمپلنت، بلافاصله پس از کشیدن دندان است. در صورتی که دندان از دست رفته، عفونی نباشد و مقدار زیادی استخوان در اثر عفونت از دست نرفته باشد، شانس زیادی برای جایگزینی همزمان ایمپلنت وجود دارد.معمولاً پس از کشیدن دندان، مقداری تحلیل استخوان اتفاق می‌افتد، دندانپزشک تا حد امکان سعی می‌کند بلافاصله پس از کشیدن دندان اگر شرایط فراهم باشد، ایمپلنت را در حفره‌ی دندان کشیده شده جایگزین کند.در مورد دندان‌هایی خلفی که معمولاً دارای چند ریشه هستند، جایگزین همزمان دندان کشیده و ایمپلنت معمولاً مقدور نیست و بهتر است حدود ۶ هفته صبر کرد.

مراقبت از ایمپلنت:

ایمپلنت دندانی نیز همچون دندان طبیعی نیاز به مراقبت بهداشتی دارد. استفاده از مسواک و نخ دندان و دهان شویه حداقل دوبار در روز از اهمیت زیادی برخوردار است. در یک سال اول پس از تحویل پروتز، بیمار ۲ یا ۳ مرحله می‌بایست تحت معاینه دندانپزشک قرار گیرد و پس ازآن همچون دندان‌های طبیعی سالانه می‌بایست به دندانپزشک مراجعه کند.

آیا ممکن است ایمپلنت توسط بدن پس زده شود؟
آنگونه که در پیوند ریه، قلب و یا کلیه مصنوعی شنیده می‌شود، در مورد ایمپلنت چنین نیست و بدن ایمپلنت را پس نمی‌زند. ایمپلنت‌های دندانی از جنس فلز تیتانیوم هستند که با بدن بسیار سازگار هستند.
بسیاری از افراد از داشتن دندان‌هایی نامرتب و بد رنگ ناراحت هستند و همین امر موجب کاهش اعتماد به نفس در این افراد گشته است، اما امروزه علم دندانپزشکی روش‌های مختلفی برای رهایی از این مشکل ارائه می‌کند. لمینیت دندان یکی از این روش هاست. بسیاری از افراد از داشتن دندان‌هایی نامرتب و بد رنگ ناراحت هستند و همین امر موجب کاهش اعتماد به نفس در این افراد گشته است، اما امروزه علم دندانپزشکی روش‌های مختلفی برای رهایی از این مشکل ارائه می‌کند. لمینیت دندان یکی از این روش هاست.

لمینت

نبض ما – لمینت دندان (لامینت) یا ونیر لایه‌ای از مواد همرنگ دندان یا مواد سفید رنگ هالیوودی است که برای اصلاح فرم، شکل، رنگ و طول دندان‌ها یا بستن فاصله بین دندان‌ها و درمان دندان‌های شکسته روی دندان قرار داده می‌شود.به علت تراش بسیار کم و ایجاد زیبایی فوق‌العاده ونیر‌ها اولین طرح درمان در دندان‌های قدامی محسوب می‌شوند. درواقع این لایه همرنگ دندان‌ها بوده که باعث اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها شده و اگر دندان‌ها با فاصله در کنار هم باشند فاصله را بسته و بر روی دندان‌هایی که شکستگی دارند انجام می‌گیرد.

ایمپلنت و لمینت


انواع لمینت دندانلمینت سرامیکی دندان (روش غیر مستقیم):
این لمینت دندان سرامیکی از جنس سرامیک یا در اصطلاح عامیانه‌تر از جنس چینی هستند. دارای ظاهری زیباتر بود، ثبات رنگ بیشتری داشته و نسبت به لمینت‌های کامپوزیتی مقاوم ترند. این ونیر‌ها پس از قالب گیری در لابراتوار ساخته میشوند. هزینه‌ی لمینت دندان با این روش در مقایسه با روش دیگر بیشتر است.
لمینت کامپوزیتی (روش مستقیم):
در مقابل لمینت سرامیکی، کامپوزیت دندان قرار دارد که نسبت به لمینت سرامیکی تراش کمتری به دندان داده میشود (و حتی در مواردی که شرایط دندانی مناسب باشد بدون تراش انجام می‌شود)، میزان پایش پذیری (براق‌تر شدن سطح) و عبور نور کامپوزیت دندان بیشتر است و تنوع رنگ بیشتری داشته (پس میتواند کاملا همرنگ  دندان‌های دیگر باشند). همچنین قیمت لمینت دندان با این روش ارزان‌تر از روش دیگر است. 

طول عمر دندان لمینت شده در بیشتر موارد افراد سوال می‌کنند که ممکن است لمینت از دندان جدا شود و یا در مرور زمان پوسیده شود که باید گفت: لمینت که به درستی نصب شود و طراحی دقیقی داشته باشد هیچوقت از دندان جدا نمی‌شود، ولی اگر به درستی نصب و طراحی نشود احتمال جداشدنش وجود دارد.

اگر محیط دهان با تغییرات گرما و سرما روبرو شود باعث جداشدن لمینت شده و باید کار‌های مراقبتی لازم را انجام داد تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری گردد. از گاز زدن و جویدن ته دیگ‌ها و میوه‌های سفت باید خودداری کرد و مراقبت‌های لازم انجام گیرد تا عمر لمینت دندان افزایش پیدا کند.

دندانی که روی آن ترمیم لمینت انجام شده به همان اندازه پوسیده میشود که دندان طبیعی می‌پوسد و به همان اندازه که به دندان طبیعی اهمیت بهداشتی داده می‌شود باید به دندان درمان شده نیز داد تا سالم بماند. لمینت به عنوان پوششی است که فقط روی دندان را در بر گرفته و اگر بهداشت دهان رعایت نشود باعث ایجاد پلاک میکروبی در آن شده و پوسیده شود و باید آن را از پشت ترمیم کرد.

ایمپلنت و لمینت

۰۲۱۴۴۰۸۱۳۰۳

۰۲۱۴۴۰۸۱۲۹۱

هدیه مهدیس به شما:

لبخندی زیبا، سفید و جذاب

کلینیک شبانه روزی مهدیس

-مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های روز دنیا با تیم متخصص در خدمات شما عزیزان می‌باشد.

متخصص ریشه متخصص ترمیمی و زیبایی: خدمات ترمیمی با مواد همرنگ متخصص پروتز دندان: انواع پروتزهای ثابت و متحرک تخصص جراح فک و صورت- متخصص دندانپزشکی کودکان متخصص جراح لثه و ایمپلنت متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت ۱۰ سال گارانتیارائه کلیه خدمات با ضمانت نامه کتبی ارائه ست اختصاصی به هر بیمار کاشت دندان(ایمپلنت آمریکایی، فرانسوی و ...) ارتودنسی ثابت و متحرک(اقساط دو ساله) سفید کردن دندان ها (بلیچینگ)

با توجه به بودجه شما و شرایط پرداخت مناسب

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایمپلنت و لمینت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..