تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دارا خسروشاهی از حضور در کنفرانس عربستان انصراف داد

مدیرعامل اوبر، دارا خسروشاهی به‌همراه چند کارآفرین بزرگ دیگر، به‌خاطر حادثه‌ی پیش‌آمده برای خبرنگار عربستانی، از حضور در کنفرانسی در این کشور انصراف داد.

دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر اعلام کرد که از حضور در کنفراس بزرگ سرمایه‌گذاری در کشور عربستان سعودی انصراف می‌دهد. او دلیل این انصراف را ناپدید شدن خبرنگار عربستانی،‌ جمال خاشقجی عنوان کرد. خسروشاهی روز گذشته در بیانیه‌ای به سرویس خبری CNBC، خبر انصراف خود را به‌صورت رسمی بیان کرد.

کنفرانس مذکور با نام Future Investment Initiative در شهر ریاض برگزار خواهد شد و لقب «داووس در صحرا» نیز برای آن انتخاب شده است. این لقب اشاره‌ای به کنفرانسی مشابه در داووس سوئیس دارد که به‌صورت سالانه توسط انجمن جهانی اقتصاد برگزار می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

مدیرعامل اوبر اولین شخصیت مشهوری نیست که از کنفرانس ریاض انصراف می‌دهد. پیش از این مدیران بسیار دیگری به‌خاطر ناپدید شدن جمال خاشقجی، نویسنده‌ی واشنگتن پست و از منتقدان جدی رژیم سعودی، از حضور در این کشور خودداری کرده‌اند. جمال خاشقجی در هفته‌های اخیر، تیتر اول بسیاری از اخبار حوادث بوده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که او آخرین بار به سفارت عربستان به ترکیه رفته است و از آن به‌بعد نشانه‌ای از او در دسترس نیست.

بنیان‌گذار ویرجین گروپ یعنی ریچارد برانسون، مالک سرویس رسانه‌ای لس‌آنجلس تایمز یعنی پاتریک سون شیونگ، هم‌بنیان‌گذار شرکت AOL، استیو کیس و هم‌بنیان‌گذار هافینگتون پست یعنی آریانا هافینگتون نیز پیش از این از حضور در این رویداد انصراف داده‌اند.

اوبر

ترس و نگرانی در مورد خاشقجی زمانی به اوج خود رسید که خبرها، حاکی از کشته شدن او توسط ماموران سعودی در سفارت این کشور در ترکیه داد. واشنگتن پست چندی پیش گزارشی منتشر کرد که در آن ادعاهایی جدید توسط دولت ترکیه عنوان شده بود. دولت این کشور به آمریکا اعلام کرده بود که اسنادی صوتی و تصویری مبنی بر کشته شدن این خبرنگار در داخل سفارت عربستان در دست دارد. البته عربستان سعودی تاکنون هرگونه دخالت در ناپدید شدن این ژورنالیست را تکذیب کرده است.

خسروشاهی در ایمیل روز گذشته برای CNBC نوشت:

من از گزارش‌های منتشرشده در مورد جمال خاشقجی بسیار ناراحت هستم. ما این وضعیت را به‌دقت دنبال می‌کنیم و تا زمانی که حقایقی جدید در این مورد مشخص نشود، من به کنفرانس FII در ریاض نخواهم رفت.

دارا خسروشاهی

عربستان سعودی یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ اوبر است

اظهارنظرهای عمومی خسروشاهی در مورد عربستان سعودی اهمیت بالایی دارند. یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری سلطنتی این کشور با نام Saudi Arabian Public Investment Fund در سال ۲۰۱۶ سرمایه‌ای ۳.۵ میلیارد دلاری به اوبر واریز کرد. به‌علاوه،‌ سافت بانک یکی از بزرگتین سهام‌داران این غول تاکسی‌های اینترنتی است که آن هم اکثر سرمایه‌ی خود را از عربستان سعودی دریافت می‌کند.

البته اوبر پس از مدیریت خسروشاهی تغییرات متعددی را شاهد بوده است. او جایگزین مدیرعامل بحث‌برانگیز این شرکت یعنی تراویس کالانیک شد و قطعا باید تغییراتی در این شرکت ایجاد می‌کرد. او وظایف دشواری نیز در این زمینه داشته است. مواردی همچون دعواهای حقوقی و کسب مجوز فعالیت در لندن، تصادف مرگبار یکی از خودروهای خودران اوبر در آریزونا، و دعوای حقوقی بزرگ با شرکت خودروهای خودران گوگل یعنی ویمو، از چالش‌های مهم خسروشاهی بوده‌اند.

نکته‌ی مهم دیگر در مورد Uber این است که این شرکت در سال ۲۰۱۹ یک ipo برگزار خوهد کرد. خسروشاهی خبر این عرضه‌ی عمومی سهام را ماه گذشته اعلام کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دارا خسروشاهی از حضور در کنفرانس عربستان انصراف داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..