تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۲۸۰ طرح تاسیسات گردشگری درحال احداث است

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی خراسان رضوی:

۲۸۰ طرح تاسیسات گردشگری درحال احداث استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ احمد دیناری سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر پروژه‌های سرمایه‌گذاری حوزه‌ی گردشگری و هتل‌داری در استان متوقف نشده است و به فعالیت خود ادامه می‌دهد، موردی هم نداشتیم که به چالش حل نشدنی برخورد کنیم.


وی افزود: شرایط سرمایه گذاری در حوزه‌ی گردشگری و هتل‌داری در خراسان رضوی از شرایط کل کشور پیروی می‌کند، اما به واسطه‌ی موقعیت خاصی که استان خراسان رضوی و مشهد دارد، در حوزه‌ی سرمایه گذاری بیشتر به دنبال بازارسازی هستیم و خوشبختانه این بازارسازی و این بازار در استان خراسان رضوی و به صورت خاص مشهد تا حدودی فراهم است؛ همچنین حضور ۳۰ میلیون گردشگر داخلی و دو میلیون گردشگر خارجی کار را راحت‌تر کرده و توجیه فنی و اقتصادی سرمایه گذاری را هم بیشتر کرده است.


سرپرست معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشریح کرد: بالغ بر ۲۸۰ پروژه در حوزه‌ی گردشگری با اشتغال زایی برای ده هزار و صد نفر در حال فعالیت می‌باشد که میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها حدودا ۵۰ درصد است.


دیناری ادامه داد: ما در چند قالب از سرمایه گذاری‌های حوزه‌ی گردشگری حمایت می‌کنیم؛ یکی از این موارد تسهیلات روستایی و عشایری است که در مناطق مرزی چهار درصد و در مناطق غیر مرزی و شهر‌ها‌ی زیر ده هزار نفر شش درصد است؛ این تسهیلات در دو بسته‌ی مهم گردشگری و طبیعت‌گردی و صنایع دستی به کسانی اهدا می‌شود که یا در محل می‌خواهند یکی از تاسیسات گردشگری را ایجاد کنند مثل اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی یا اینکه در حوزه‌ی صنایع‌دستی کارگاهی را به صورت دستی راه‌اندازی کنند که در حال حاضر حدود ۸ میلیارد تومان تسهیلات از محل همین مقوله به متقاضیانی که طرح ارائه داده‌اند، پرداخت شده است.


وی با اشاره به اینکه تایباد در حوزه‌ی گردشگری و صنایع‌دستی رتبه‌ی یک را برای جذب تسهیلات که بالغ بر دو ونبم میلیارد تومان است، دارد؛ ادامه داد: تسهیلاتی در قالب کمیته‌ی ارتقاء شاخص‌های اقتصادی و سامانه‌یبهین یاب به سرمایه‌گذاران بخش گردشگری از طریق بانک‌های عامل اهدا می‌شود؛ این تسهیلات را تاسیسات گردشگری یا با معرفی میراث فرهنگی و گردشگری از بانکی که در آن اعتبار دارند می‌گیرند و یا این‌که سرمایه‌گذار مبلغی را از بانک می‌گیرد و میراث فرهنگی و گردشگری با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانک‌های عامل به این تسهیلاتی که گرفته می‌شود، یارانه‌ی دولتی می‌دهند.


دیناری عنون کرد: دو نوع تسهیلات در این حوزه وجود دارد یکی تسهیلات سرمایه در گردش و دیگری تسهیلات سرمایه‌ی ثابت که چهار تا پنج ساله است، دوره‌ی تنفس دارد و یارانه‌ی دولتی آن هم پنج درصد، که بیشتر برای توسعه، تجهیز، نوسازی، به‌سازی و... است؛ سرمایه در گردش هم یک ساله و یارانه‌ی آن سه درصد است که در این قالب برنامه‌های توسعه‌ایی آن‌ها را بررسی می‌کنیم که قرار است چگونه هزینه کنند و چند شغل ایجاد می‌کنند، در نهایت به بانک‌ها اعلام می‌کنیم که یارانه‌ی تسهیلاتی که بخش خصوصی در این حوزه گرفته است، پرداخت شود.


وی ادامه داد: یک سری از حمایت‌ها هم در قالب صندوق توسعه‌ی ملی است برای پروژه‌هایی که وام‌های سنگین غالبا بالای پنج میلیارد تومان می‌خواهند، یا پروژه‌های نیمه‌کاره که بالای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و می‌خواهند برای تکمیل پروژه و تجهیز آن تسهیلات سنگین بگیرند، فرم‌های ۲۰ صفحه‌ای و فرم پیشرفت فیزیکی‌شان که باید تکمیل شود و بازدید می‌شود؛ در کمیته‌ی اعتباری استان مطرح و مصوب می‌شود، نهایتا به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور ارسال می‌شود؛ اگر درخواست تایید شود، به بانک‌های عامل به صورت خاص بانک توسعه‌ی تعاون معرفی می‌شوند و تسهیلات ۱۴ درصد می‌گیرند.


سرپرست معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: در حال حاضر این‌ها سیاست‌های تشویقی یا تسهیلاتی است که برای بهبود فضای کسب‌وکار یا تکمیل پروژه‌های در حال ساخت گردشگری به بخش خصوصی می‌دهیم.


انتهای پیام//آ. ف

تجویز سیاست های تشویقی برای بهبود پروژه های گردشگری



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۲۸۰ طرح تاسیسات گردشگری درحال احداث است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..