تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تفاوت‌های مهم سبک زندگی در 20 سالگی با 30 سالگی

تفاوت سبک زندگی در قبل و بعد از ۳۰ سالگی برای بسیاری قابل لمس است. بحران ۳۰ سالگی واژه‌ای است که شاید بار‌ها آن را شنیده ایم، اما واقعا این بحران چگونه است؟ اگر دوست دارید که تفاوت زندگی در دهه ۲۰ سالگی را با ۳۰ سالگی بدانید، در ادامه مطلب همراه مان باشید

تفاوت سبک زندگی دهه 20 با 30 زندگی اوقات بیکاری

دهه ۲۰: در دهه ۲۰ زندگی، ما مسئولیت های زیادی بیرون از محیط کار یا دانشگاه نداریم. از این رو ترجیح می دهیم که وقت های بیکاری مان را با دوستانم سپری کنیم.

دهه ۳۰: در این دوران مسئولیت های دیگری مانند کار یا همسر و بچه داری هم به برنامه های روزمره ما اضافه می شود. از این رو ترجیح می دهیم که بیشتر وقت های بیکاری مان را صرف کارهای عقب افتاده کنند تا ملاقات دوستان.

گذراندن زمان

دهه ۲۰: در این دوران شما ترجیح می دهید که تمام وقت خود را یا با دوستان تان یا در شبکه های اجتماعی سپری کنید. در واقع تمام زندگی شما درگیر دوستان تان است به طوری که مدام به دنبال خبری از آنها یا پیدا کردن وقتی برای میهمانی و خوشگذرانی هستید.

دهه ۳۰: در این دوران شما تنهایی را بیشتر ترجیح می دهید. به عنوان مثال دوست دارید که به دور از اطرافیان تان در خانه تنها بنشینید و یک فنجان قهوه بنوشید.

تا دیر وقت بیرون ماندن

دهه ۲۰: شما در این دوران ترجیح می دهید که هر شب را تا دیر وقت بیرون از خانه بگذرانید.

دهه ۳۰: مسئولیت هایی که در این دوران دارید وادارتان می کند که شب ها زودتر بخوابید. از طرف دیگر، شما حوصله بیرون ماندن تا دیروقت را، آنهم هر شب، ندارید. به جای آن، دوست دارید که روی مبل راحتی خانه تان دراز بکشید و از تنهایی یا همجواری شریک زندگی تان لذت ببرید.

آشنایی با افراد جدید

دهه ۲۰: در این دهه همه ما دوست داریم که دامنه دوستان مان را بیشتر کنیم. عاشق آنیم که به میهمانی های مختلف بریم و با افراد گوناگون گپ بزنیم.

دهه ۳۰: اگر چه در این دوران ما هنوز هم دوست داریم که با افراد مختلف آشنا شویم اما افرادی که در زندگی مان اهمیت زیادی دارند، محدودند. از این رو سعی می کنیم که به جای آشنایی با افراد جدید، همان چند تا از دوستان قدیمی مان را حفظ کنیم.

مسافرت رفتن

دهه ۲۰: در این دوران اگر فرصتی پیش آید، کوله تان را بر پشت تان می اندازید و به سفرهای کوچک و دورهمی می روید، اما سفر رفتن اولویت زندگی تان نیست.

دهه ۳۰: یکی از علاقمندی های افرادی که در دهه ۳۰ زندگی شان به سر می برند، سفر رفت است. از آنجا که ما در این دوران درآمد مالی و به تبع استقلال بیشتری داریم، سفر رفتن نیز برایمان راحت تر است، بنابراین بیشتر از دهه ۲۰ زندگی مان به سفر می رویم.

شبکه های اجتماعی

دهه ۲۰: در این دوران ما عاشق آنیم که از خود و دوستان مان عکس بگیریم و آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم. در واقع تمام اطرافیان مان از برنامه زندگی ما باخبرند.

دهه ۳۰: اما در دهه ۳۰ دیگر خبری از انتشار عکس های خانوادگی نیست. در واقع ما توجه مان به شبکه های اجتماعی کمتر می شود، به طوری که گاهی یادمان می رود لحظه هایمان را ثبت کنیم.

خجالتی بودن

دهه ۲۰: در این دوران ما در مورد این که دیگران چه فکری در مورد ما می کنند، نگرانیم. از این رو مدام حواس مان به اطراف است یا مثل زمانی که عکسی را منتشر می کنیم، دائم نگران نظراتی که دیگران در مورد آن می دهند، هستیم.

دهه ۳۰: اما بر عکس دهه ۲۰ سالگی، ما خیلی به این که دیگران در مورد ما چه فکری می کنند، اهمیت نمی دهیم. مثلا دیگر برایمان مهم نیست که اطرافیان مان صورت بدون آرایش ما را ببینند یا این که عکس هایی که ما در آنها بد افتاده ایم را منتشر کنند.

انتظارات مان از دیگران

دهه ۲۰: ما انتظار داریم که دیگران در کوتاه ترین زمان ممکن جواب زنگ یا پیغام های ما را بدهند و آخر هفته هایشان را برای ما خالی بگذارند، که اگر غیر این باشد، نگران می شویم و به دنبال دلیلش می گردیم.

دهه ۳۰: پس از پشت سر گذاشتن ۳۰ سالگی، ما می فهمیم که زندگی سختی های خودش را دارد، از این رو اگر کسی برای ما وقت نگذاشت، نه به دلیل دلخوری، بلکه به دلیل مشغله های زندگی ست.

نه گفتن

دهه ۲۰: در این دوران ما هنوز «نه» گفتن را نیاموخته ایم. از این رو به تمام خواسته ها جواب مثبت می دهیم.

دهه ۳۰: در دهه ۳۰، زندگی ما نظم بیشتری پیدا می کند و به معنای واقعی هدفمند می شود، بنابراین ما نمی توانیم به هر خواسته ای جواب منفی دهیم. در واقع «نه» گفتن را می آموزیم و از این بابت نیز خوشحالیم.

ارزش وقت را دانستن

دهه ۲۰: در این دوران گذر زمان برایمان اهمیت زیادی ندارد، به عنوان مثال ما حاضریم ساعت های زیادی را در خیابان و تاکسی ها به هدف ملاقات دوستان مان بگذرانیم اما از اتلاف وقت مان هم نهراسیم.

دهه ۳۰: اما در این دوران زمان برای ما اهمیت زیادی پیدا می کند. به عنوان مثال ترجیح می دهیم که مسیرهای کمتری را در ترافیک بگذرانیم تا بتوانیم از هر لحظه زندگی مان نهایت استفاده را ببریم.

ارتباط با همکاران

دهه ۲۰: افرادی که در دهه ۲۰ زندگی شان کار می کنند، زمان بیشتری را با همکاران شان می گذرانند. از آنجا که آنها مسئولیت های زیادی ندارند، حتی بیشتر از زمان مقرر در شرکت می مانند.

دهه ۳۰: در این دوران افراد ترجیح می دهند که به جای همکاران، زمان شان را بیشتر با خانواده شان سپری کنند، از این رو هر چه سریع تر کارهایشان را به اتمام می رسانند و روانه خانه می شوند.

اهمیت کیفیت بر کمیت

دهه ۲۰: در این دوران ما به دنبال آن هستیم که بر جمع دوستان یا حتی فالوورهایمان بیافزاییم. آنچه مهم است، تعداد دوستان مان است حتی اگر آنها را در دنیای واقعی ندیده باشیم.

دهه ۳۰: پس از ۳۰ سالگی، دیگر تعداد دوستان ما اهمیتی ندارد، بلکه آنچه مهم است کیفیت رابطه هاست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تفاوت‌های مهم سبک زندگی در 20 سالگی با 30 سالگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..