تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توجه به مشکلات ۵ درصد نوزاد نارس/ تشکیل بنیاد سی اف برای کمک به مبتلایان/ توجه به مشکلات بیماران سی اف

ممنوعیت برخورداری از برخی تجهیزات به روز برای ایران/ هزینه برای کمک به حدود ۵ درصد از نوزادان که نارس متولد می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا شروین بدر فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و دبیر اجرایی سی امین همایش بین‌المللی کودکان در نشستی که امروز در مرکز طبی کودکان برگزار شد درباره جزئیات برگزاری این همایش گفت: امسال برگزاری سی امین کنگره همایش کودکان با شانزدهمین همایش پرستاری همراه شده است و مراسم از بیست و ششم تا بیست و نهم مهر در سالن همایش های مرکز طبی کودکان برگزار خواهد شد.

شروین بدر ادامه داد: برگزار کننده اصلی این همایش مرکز تحقیقات و رشد و تکامل دانشگاه تهران است و تمام محور‌های سلامت کودکان شامل؛ آلرژی، مشکلات قلبی، مغز، خون، مشکلات خونی مشکلات عفونی، مشکلات کلیه و مسائل ژنتیکی کودکان شامل تغذیه و چاقی در کودکان، بحث و دارو رسانی و بازتوانی آن ها و اورژانس کودکان، هم چنین جراحی آن ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: تعدادی از کارگاه‌ها با محوریت غربالگری و رشد تکامل با همراهی مرکز ژنتیک برگزار خواهد شد، به بحث ژن درمانی، سلول درمانی و آنزیم درمانی خواهیم پرداخت، همچنین توجه ای ویژه به بحث بازتوانی شده است، درضمن سیاست‌های واکسیناسیون با حضور رئیس انجمن پاستور ایران نیز بررسی و برنامه سلامت ملی کودکان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دبیر اجرایی همایش بیان کرد: شروع فعالیت همایش با معرفی بیماران بیمارستان خواهد بود، برنامه ای که از سال‌های قبل اجرا شده بود و توجه بسیاری از شرکت کنندگان را جلب کرده است. درمجموع با حدود سه هزار نفر پزشک و پرستار شرکت‌کننده در همایش، بیش از ۵۰ سخنرانی ارائه خواهد شد.

در ادامه نشست علی ربانی رئیس همایش درباره سایر جزئیات برگزاری همایش گفت: همراهی شانزدهمین دوره کنگره پرستاران از محورهای اصلی همایش و همراه با آموزش‌های عملی است. از زمانی که پرستاران در بحث علمی مشارکت داشتند، کیفیت خدمات نیز بهبود پیدا کرده است، همچنین بنا داریم علاوه بر بحث عملیاتی، موضوعاتی را که به تازگی وارد علم پزشکی شده مورد بررسی قرار دهیم، همچنین در این همایش به پزشکان جوان فرصت داده خواهد شد تا تحقیقات و پایان نامه های خود را در بخشی به عنوان محققین جوان، ارائه کنند و برای این منظور یکی از سالن‌ها در اختیار آن ها قرار گرفته است.

توجه ویژه به بیماری سی اف

وی با تأکید بر توجه ویژه به بیماری سی اف در این کنگره اظهار کرد: بیماری سی اف یک بیماری ریوی و گوارشی است که در ایران شیوعی نسبتا بالا دارد، در حال حاضر دومین سالی است که مانور همایش را برای این بیماری قرار می دهیم، چرا که این بیماری با علائمی ساده مثل اسهال های مکرر یا عفونت‌های ریوی بروز پیدا می‌کند و در صورتی که به موقع تشخیص داده نشود، عوارضی ناخوشایند به همراه خواهد داشت. برای مثال با ما در بیمارستان مرکز طبی کودکان حدود ۸۰۰ بیمار سی اف داشتیم، پس تعداد آنها کم نیست.

این متخصص غدد ادامه داد: ویژگی بعدی این همایش مشارکت انجمن غدد در طول برگزاری همایش است، به طوری که دو روز به صورت اختصاصی و با حضور متخصصین غدد برگزار خواهد شد، همچنین انجمن هایی مختلف مثل اداره ژنتیک وزارت بهداشت کشور که در بحث غربالگری با ما مشارکت دارند و اداره جمعیت و سلامت وزارت بهداشت که بیشتر در فرآیند رشد و تکامل با ما تعامل دارند، همراه ما در این همایش خواهند بود.

کم کردن فاصله بحث های تئوری با بخش عملی

وی ادامه داد: در مجموع همایش حدود ۳ هزار شرکت کننده دارد، سخنرانی ها به صورت بحث و نه ارائه است، چراکه معمولاً پزشکان و متخصصین ما اطلاعات تئوری خوبی دارند اما این تئوری با بخش عملی فاصله بسیاری دارد و امیدواریم با این کار تا حد امکان این فاصله کمتر شود.

در ادامه مراسم علی اکبر زین الدین دبیر علمی جشنواره گفت: این همایش بدون اغراق بزرگترین همایش کودکان است، بیش از ۱۵۰۰ پزشک برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده اند و بیش از ۱۰۰ برنامه و گفتگو خواهیم داشت، بنا داریم راجع به مشکلات درمان و پیشگیری بیماری های نوزادان کودکان و نوجوانان و در مجموع پزشکی کودکان بحث و گفتگو داشته باشیم.

وی تاکید کرد: سعی شده است به تمامی مشکلات حدود ۵ درصد از کودکان و نوزادانی که با وزن پایین یا در سن پایین متولد می شوند توجه شود تا هم‌سو و همسان با بقیه هم سن و سالان خود رشد کنند، همین طور مسائلی مثل افزایش اورژانس و بخش ای سی یو کودکان با توجه به خدماتی وزارت بهداشت کشور در این باره مورد توجه قرار خواهد گرفت، مسائلی مثل مشکلات اعصاب و روان و ناتوانی‌های جسمی آنها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در مجموع بالای ۲۵۰ مقاله برای همایش ارسال شده که در این بین حدود ۱۵۰ مورد به صورت پوستر و ارائه خواهیم داشت، همچنین بحث پژوهشگران جوان و تبدیل آن‌ها پژوهشگران برتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در این همایش از تمامی انجمن های علمی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران کمک گرفته شده است و بحث بیماری های مهم ریوی هم به طور ویژه مورد بررسی قرار خواهد گرفت، چراکه یکی از عوامل مهم مرگ‌ومیر چه برای نوزادان و چه برای بعد از دوران نوزادی محسوب می شود.

بیماری سی اف چیست؟

محمدرضا مدرسی متخصص ریه کودکان در حاشیه نشست و درباره بیماری سی اف توضیح داد: یک ژن از مادر و یک ژن از پدر باعث ایجاد این بیماری در فرزند خواهد شد که ترشحات غلیظ و چسبناک ریوی به همراه خواهد داشت. خارج نشدن این ترشحات منجر به تخریب و آسیب رسانی به کودک خواهد شد.

در ایران تنها 5 درصد از بیماران سی اف به بالای 18 سال می رسند

وی ادامه داد: در ایران متوسط سن حیات مبتلایان ۸ تا ۱۰ سال است اما در آمریکا این سن به ۴۳ سال می رسد،آماری که در مقایسه با سایر کشور‌ها بسیار نگران کننده است، درکشوری مثل آمریکا حدود ۵۰ درصد از این بیماران به بالای ۱۸ سال می رسند، اما در ایران تنها ۵ درصد از آنها بیش از ۱۸ سال عمر می کنند. از آنجایی که تخریب این بیماری از درون بدن است معمولاً توجه زیادی به آن استفاده نمی شود، همچنین درمان‌های سخت و وقت گیری دارد چراکه استفاده از داروهای استنشاقی بسیار خسته کننده است.

مدرسی اظهار کرد: دارو‌های این بیماران بسیار کمیاب است و برای تولید آنها در داخل کشور هم چیزی در نظر گرفته نشده است، امروزه در هر هفته تیم پزشکی ویزیت این بیماری را برعهده می‌گیرند، حدود ۵۰ تا ۶۰ مراجعه کننده داریم. داروها در دسترس نیست یا اگر در دسترس باشند بسیار گران قیمت است، متوسط هزینه در این داروها در برای و قبل از اختلالات ارزی حدود چهار و نیم میلیون در ماه بود و اکثر داروها داروهای اصلی آنها تحت پوشش بیمه نیست، اما وضعیت آنها در حال بهبود است بنیاد سی اف تشکیل شده و در تلاش است در این بیماران را در حیطه بیماران خاص قرار دهد.

رضا شروین بدر بیان کرد: مهمترین در گیری ما در بیماریهای کودکان، کماکان بیماریهای عفونی است در دهه‌های گذشته عفونت‌های تنفسی و عفونت‌های ویروسی و همچنین عفونت های گوارشی بسیار خطرناک بود که امروز با انجام فرایند واکسیناسیون بسیار کنترل شده‌اند، همین امروز نیز در حال افزایش و بهبود است، واکسن جدیدی برای جلوگیری عفونت‌های مغزی اضافه شده و بنا واکسن جدید دیگری برای جلوگیری از ملانشیت اضافه کنیم.

بعد از آن ناهنجاری های مادرزادی مانند اختلالات قلبی را داریم که بسیاری از آنها بدون جراحی قابل درمان است یا حتی بسیاری با تشخیص به موقع قبل از تولد می‌تواند جلوگیری شود.

تمامی این بیماری ها در گذشته نیز وجود داشت اما توجه به بهبود وضعیت زندگی به این کودکان برخلاف گذشته باعث بهبود وضعیت آنه اشده است، همچنین بیماری‌های غیر واگیر مثل چاقی کم تحرکی یا بیماری های دیابت عادت های اشتباه زندگی از دغدغه های بزرگ محسوب می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توجه به مشکلات ۵ درصد نوزاد نارس/ تشکیل بنیاد سی اف برای کمک به مبتلایان/ توجه به مشکلات بیماران سی اف»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..