تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تا پایان سال چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به کنتور هوشمند مجهز می شوند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی خبر داد :

تا پایان سال چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به کنتور هوشمند مجهز می شوندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمد علایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در همایش اطلاع رسانی وضعیت منابع آب کشاورزی شهرستان تایباد با اشاره به انسدادد ۷۲۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در پنج سال گذشته افزود: ظرف دو سال آینده باید ۷۶۰۰ چاه شناسایی شده مسدود شود. وی افزود:چاه‌های غیرمجاز در افت آب‌های زیرزمینی بسیار موثر است و چلوگیری از برداشت آب‌های غیرمجاز به جبران کمبود آب کمک شایانی می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: از میزان ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب موجود سد‌های این استان تنها ۲۲ درصد آب باقی مانده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته پایین‌ترین میزان را دارا است.

علایی با بیان اینکه شهرستان‌های تایباد، تربت جام، خواف و سرخسجزء  مناطق خشک هستند افزود: با توجه به مرزی بودن این مناطق و بارش کم در طول سال مخزن ذخیره آب افت کرده و با تدابیر درست باید از خالی شدن روستا‌های مرزی در این مناطق جلوگیری کرد.

کشت بیش از  ۱۰ هزار محصولات کم‌آب‌طلب در تایباد  محمد میری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تایباد هم در این نشسست گفت: این شهرستان با بهره‌مندی از ۳۱۴ حلقه چاه عمیق کشاورزی، ۵۰ رشته قنات و حدود ۶۵۰۰ نفر بهره‌بردار یکی از شهرستان‌های مطرح حوزه کشاورزی در خراسان رضوی است.

 وی با اشاره به کشت ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی مستعد به کشت محصولات کم‌آب‌طلب  افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید در بخش محصولات زراعی، نوسانات قیمت محصولات تولیدی، کاهش نزولات جوی و محدودیت برداشت آب، کشاورزان این شهرستان به سمت محصولات کم آب طلب و باغبانی بویژه پسته، زعفران، گل محمدی و گیاهان دارویی گرایش داشته‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تایباد گفت: قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی از جمله وجود ۳۶۴ منبع آبی قابل استحصال، وجود اراضی مستعد و دشت‌های حاصلخیز، کیفیت بالای آب و خاک در اکثر منابع آبی، بالابودن میانگین وسعت اراضی مالکین نسبت به میانگین استان و فراهم بودن امکان توسعه کشت مکانیزه در این منطقه مرزی وجود دارد.


انتهای پیام//ا.س




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تا پایان سال چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به کنتور هوشمند مجهز می شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..