تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۴۹۰ دستگاه ماشین آلات بین دهیاری های کردستان توزیع شده است

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان:

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، کورش مرادی با بیان اینکه خرید ماشین آلات مختلف عمرانی و خدماتی از جمله وظایف دولت در حمایت از دهیاری ها است، گفت: این ماشین ها شامل تراکتور، وانت بار، خودروهای آتش نشانی، حمل زباله و بیل مکانیکی است که بر حسب جمعیت و موقعیت روستاها به دهیاری ها تحویل داده شد.

وی از هزینه ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی برای خرید این ماشین آلات در یکسال گذشته خبر داد و افزود: علاوه بر آن ۱۰ درصد هزینه های این ماشین آلات از سوی دهیاری های به عنوان همیاری روستاها تامین شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰ درصد از روستاهای دارای دهیاری های استان به انواع ماشین آلات خدماتی و عمرانی تجهیز شده اند، ادامه داد: در سال جاری نیز ۶ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال برای این منظور تخصیص یافته است.

مرادی یادآور شد: محل اعتبارات سال جاری خرید ۶ دستگاه کامیون باری امیکو در دستور کار قرار گرفته است اما تاکنون این خودروها تحویل استانداری کردستان نشده است.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته ایجاد ۲۴ دهیاری در روستاها بالای ۳۰ خانوار استان اخذ مجوز شده است، بیان کرد: با این مجوزها تعداد روستاهای دارای دهیاری کردستان از یک هزار و ۱۹۲ به یک هزار و ۲۱۵ رسیده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان با اشاره به اینکه کردستان هزار و ۶۷۵ روستای دارای سکنه است و عمده روستاهای فاقد دهیاری زیر ۲۰ خانوار هستند، گفت: دهیاری ها از یک سو به عنوان نمایندگان حاکمیت و از سویی دیگر به عنوان نهادهایی برخاسته از انتخاب مردم، مصداق بارزی از تحقق مردم سالاری دینی و آینه تمام نمای همدلی و همزبانی دولت و ملت تلقی می شوند.

مرادی افزود: مدیریت بحران در مناطق روستایی، رونق اقتصادی روستا، بهبود سیما و منظر روستایی، ارتقای سطح سرمایه اجتماعی روستا، کمک به تثبیت جمعیت روستایی و حفظ تعادل آن با جمعیت شهری کشور از جمله اهدافی است که دهیاری ها در روستاها ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه از یک هزار و ۲۱۵ روستای دارای دهیاری، ۳۹ روستا بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارند و دهیاران آنها به صورت تمام وقت مشغول ارائه خدمت به مردم هستند، اظهارداشت: علاوه بر دهیاران، ۵۰ نفر نیز به صورت کارکنان تمام وقت دهیاری های استان در ۳۶ بخش ۱۰ شهرستان استان در رشته ها مختلف از جمله مالی، نظارت و عمرانی به عنوان راهنمایان دهیاران مشغول بکار هستند.

انتهای پیام/م

توزیع ۴۹۰ دستگاه ماشین آلات بین دهیاری های کردستان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۴۹۰ دستگاه ماشین آلات بین دهیاری های کردستان توزیع شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..