تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احداث فضای مخصوص نابینایان در موزه ایران باستان

مدیر کل موزه ملی ایران از طراحی و احداث فضای مخصوص نابینایان در پروژه بازسازی موزه ایران باستان خبر داد.

موزه ملی ایران در راستای اهداف معرفی و آموزشی این مرکز فرهنگی و تاریخی، کارگاه حسی و لمسی ویژه نابینایان، کارگاه آموزشی دانش آموزان و مربیان مرکز شبانه روزی نابینایان نرجس، را برگزار کرد که کارشناسان و مربیان هنرهای تجسمی متخصص در زمینه کار با نابینایان در ابتدای این کارگاه مولاژ های ساخته شده از آثار موزه ایران باستان از دوره های مختلف پیش از تاریخ شامل ابزارهای انسان های اولیه، پیکره های جانوری پیش از تاریخ تا نمونه هایی از دوران تاریخی در اختیار دانش آموزان قرار گرفت تا همراه با توضیحات راهنمایان و با استفاده از حس لامسه با این آثار آشنا شوند.

همچنین با بیان گوشه هایی از تاریخ دوره هخامنشیان مولاژی از یک سردیس شاهزاده هخامنشی در اختیار دانش آموزان قرارگرفت تا پس از آشنایی با فرم آن با استفاده از خمیر مجسمه سازی آنرا بازآفرینی کنند. در نتیجه تحت هدایت مربیان حوزه هنرهای تجسمی تعداد ۱۱ اثر در این کارگاه ساخته شد.

جبرئیل نوکنده، رئیس کل موزه ملی ایران نیز علاوه بر ضرورت تدوام این برنامه ها، خبر از طراحی و احداث فضای مخصوص نابینایان در پروژه بازسازی موزه ایران باستان را از برنامه های مهم این موزه دانست و نسبت به آمادگی موزه ملی ایران در برگزاری کارگاه های آموزشی در مدارس و موزه تاکید کرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احداث فضای مخصوص نابینایان در موزه ایران باستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..