تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواص کدو سبز برای سلامتی

۷۸۲۴۱۰

۱۱۲ بازدید

وب‌سایت دو نفره - فهیمه موسوی: کدو سبز نوعی میوه نارس است که برای غذا استفاده میشه و در مجموعه تره بار عرضه میشه.

این گیاه خواص درمانی بسیاری داره چه خام و چه پخته درمان بسیاری از بیماریهاست، کدو سبز گزینه خوبی برای کسانیست که دچار کبد چرب و چربی خون هستند. گلهای بوته ی کدو سبز هم خوراکی هستند و در غذاهای فرانسوی و ایتالیایی از این گلها استفاده میشه و طعم خوبی به غذا میده.

1. مفید برای قلب

کدو سبز حاوی مقادیر زیاد پتاسیم است که به کاهش فشار خون کمک میکنه. همچنین حاوی مقادیر متوسط ​​فولیک اسید است که باعث تخریب اسیدآمینه هایی مثل هموسیستین میشه این اسید آمینه منجر به حمله قلبی و سکته مغزی میشه. دارا بودن مقدار قابل توجهی منیزیم باعث شده در حفظ فشار خون با سرعت طبیعی و ضربان قلب با ریتمی پایدار و منظم نقش داشته باشه.

2. کاهش وزن

کدو سبز دارای کالری فوق العاده کمی است که همین ویژگی باعث شده اون رو بخشی بسیار مهمی از رژیم غذایی کاهش وزن قرار بدن. جایگزینی غذاهای پرکالری با کدو سبز، به شما کمک میکنه تا میزان کالری مصرفی تون رو کم کنید. این جایگزینی باعث میشه که بتونید راحتتر کالری های ذخیره شده رو بسوزانید و وزن کم کنید.

خواص کدو سبز برای سلامتی

مصرف فیبر به خودی خود در سوختن چربی بدن کمک میکنه. مزیت دیگه ای که کدو سبز داره اینه که آب بدن رو حفظ میکنه و از سردردهای ناشی از کاهش وزن در امانید و البته توانایی چربی سوزی بیشتری بهتون میده.

3.بهبود سلامت چشم

کدو سبز بخاطر داشتن کاروتنوئید و بتاکاروتن که میتونه به ویتامین A در بدن تبدیل بشه سلامت چشم رو تامین کنه. حضور ویتامین A در رشد سلول ها در چشم کمک میکنه که چشم بصورت ریشه ای تقویت بشه و در پیشگیری از بیماری های مرتبط با سن کمک میکنه.

4.پیشگیری از آسم

با توجه به اینکه کدوسبز منبع خوب ویتامین C هست، غذای خوبی برای مبارزه با آسم محسوب میشه. ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی است و نقش مهمی در حفظ سیستم ایمنی بدن و مبارزه با مشکلات تنفسی داره. خواص ضد التهابی کدوسبز کمک میکنه تا ریه ها رو باز و در حالت تعادل و بدون برانگیختگی ناشی از التهاب نگه داره. کدو سبز همچنین حاوی کلسیم است که به سیستم عصبی کمک میکنه تا به درستی عمل کنه و به استخوان ها و دندان ها قدرت می بخشه.

5.پایین آوردن کلسترول با کدو سبز

مقدار بالای فیبر در کدو سبز باعث کاهش کلسترول میشه. سطوح بالای ویتامین A و ویتامین C احتمال ابتلا به گرفتگی عروق رو پایین میاره هم از جهت پایین آوردن کلسترل و هم با اکسیداسیون عروق خونی بدن گرفتگی رو به تاخیر میندازه.

خواص کدو سبز برای سلامتی

کدوسبز در چه مواقعی خوب نیست؟

همونطور که میدونید کدوسبز میوه تابستان است و طبیعتا میوه هر فصلی طبعش مکمل اون فصله یا بهتر بگم برای مصرف همون فصل مناسبه، تابستان که فصل گرم و خشک هست طبیعتا میوه های این فصل باید طبع سرد و تر باشه تا با مصرفش از عوارض فصل در امان بمونیم و گرمازده نشیم!

پس این میوه سرد و تر در فصلهای سرد به تنهایی نباید مصرف بشه حتما باید از یک مکمل برای گرم شدن طبع استفاده بشه در غیر این صورت دچار دلدرد و نفخ میشید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواص کدو سبز برای سلامتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..