تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولین گل رز آبی جهان تولید شد + تصویر

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان چینی با استفاده از نوعی باکتری موفق به تولید گل رز با رنگ طبیعی آبی شدند.

آن‌ها در این شیوه باکتری‌های مهندسی شده خاصی را به گلبرگ گل رز تزریق کردند؛ باکتری تزریق شده سبب ایجاد رنگ آبی در گلبرگ‌های گل می‌شود.
محققان چینی موفق به ابداع راهی برای تولید و تحریک آنزیم‌های تولید کننده رنگدانه از باکتری در گلبرگ‌های گل رز سفید شده‌اند و آن را به رنگ آبی دگرگون کرده‌اند.


برای قرن‌ها، باغبان‌ها تلاش فراوانی برای تولید گل رز آبی طبیعی کرده‌اند که موفقیت آمیز نبوده است.

تولید رنگ آبی درگل رز حاصل پژوهش گروهی دانشمندان آکادمی علوم چینی و دانشگاه تیانجین در ایجاد فرآیندی ساده برای تولید گل سرخ با رنگ آبی است.

//فوری//// اولین گل سرخ آبی جهان تولید شد+تصاویر

اکنون باغبان‌ها برای تولید گل سرخ آبی، ساقه گل سرخ سفید را برش داده و آن را در رنگ آبی قرار می‌دهند و به تدریج گل رنگ می‌گیرد.

دانشمندان چینی اعلام کرده اند درمرحله بعدی در تلاش هستند با مهندسی گل سرخ، دوآنزیم دگرگون کننده رنگ را بدون تزریق در گل تولید کنند و به این ترتیب به تولید انبوه این گل زیبا با رنگی منحصربه فرد بپردازند.


پژوهش برای تولید گل رز آبی رنگ ۲۰ سال به طول انجامیده است و با وجود اینکه رنگ برای بازه زمانی کوتاهی ثابت می‌ماند، اما محققان ادعا کرده‌اند که این اولین گل رز طبیعی آبی رنگ است و در پژوهش‌های آینده ثبات رنگ را افزایش خواهند داد.
منبع:dailymail
انتهای پیام/

تولید گل سرخ آبی در چین



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولین گل رز آبی جهان تولید شد + تصویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..