تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سردرگمی داوطلبان رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد چه زمانی تمام می‌شود؟ / مصوبه جدیدی که کام متقاضیان رشته پزشکی را تلخ کرده است

سردگمی داوطلبان رشته های پزشکی دانشگاه آزاد به کجا می‌رسد؟ / هماهنگی که در میانه راه واحدهای دانشگاهی و مرکز سنجش و پذیرش گم شده استداوطلبان رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد برای ثبت نام در واحد قبولی خود با سردرگمی مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  25 شهریور ماه امسال نتایج اولیه کنکور سراسری در دانشگاه‌ آزاد اعلام شد و به دلیل آن که تعداد زیادی از داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های پزشکی موفق به قبولی در دانشگاه‌های دولتی  شده بودند به سمت دانشگاه آزاد نرفتند و همین موضوع سبب شد تا صندلی های رشته پزشکی در واحد‌های دانشگاه آزاد خالی بماند.

به دنبال این اتفاق  مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به فکر افتاد تا برای جذب متقاضیان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و مامایی و سایر رشته‌های پزشکی راه حل جدیدی بیاندیشد.

مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با هماهنگی سازمان سنجش فهرستی از داوطلبانی که رتبه بالا داشتند اما نتوانسته بودند در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های دولتی قبول شوند تهیه کرد و بر مبنای آن برای هر یک از داوطلبان تحصیل در رشته پزشکی  سه رشته محل در دانشگاه آزاد ذخیره و  معرفی شد؛ این سه رشته محل‌ذخیره  به داوطلبان این امکان را می‌داد تا  بتوانند در یکی از این رشته‌های پزشکی  در واحد‌های دانشگاه آزاد ثبت نام کنند .

به گفته امیررضا شاهانی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد این تعداد رشته محل ذخیره به دلیل تکمیل ظرفیت واحد‌های دانشگاه آزاد بوده است و هر یک از واحد‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد بر مبنای ظرفیت خود تعداد پذیرفته شدگانشان را مشخص کردند و به داوطلبان پذیرفته شده در یکی از سه رشته محل ذخیره پزشکی اعلام شد که برای ثبت نام به واحد قبولی خود مراجعه کنند.

مشکلاتی که سد راه داوطلبان ورود به واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد شد

دانشگاه آزاد امسال تکمیل ظرفیت نداشت به همین دلیل با افت ظرفیت مواجه شد و در راستای حل این مشکل مسئولان دانشگاه به فکر ایجاد سه رشته محل ذخیره افتادند؛ خبر رشته محل های ذخیره برای داوطلبان تحصیل در رشته پزشکی همچون تیری در تاریکی بود اما دیری نپایید که این امید و خوشحالی در داوطلبان کمرنگ شد زیرا هنگامی که برای  ثبت‌نام به واحد‌ قبولی خود مراجعه کردند با مشکلات بسیاری مواجه شدند؛ این داوطلبان  با پاسخ‌های از قبیل، نمی‌توان ثبت نام کرد، ظرفیت نداریم و در آینده به شما ابلاغ خواهد شد مواجه شدند.

سردگمی داوطلبان رشته های پزشکی دانشگاه آزاد به کجا می‌رسد؟ / هماهنگی که در میانه راه واحدهای دانشگاهی و مرکز سنجش و پذیرش گم شده است

یکی از داوطلبانی که در رشته داروسازی دانشگاه آزاد قبول شده است در در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مشکلاتی که سد راه ثبت نام اوست، گفت: از طرف دانشگاه آزاد به من خبر داده شد که در رشته داروسازی قبول شده‌ام و برای ثبت نام به واحد مشخص شده مراجعه کردم و مراحل ثبت نام، پرداخت شهریه و سفته را انجام دادم اما متاسفانه هیچ پاسخی از سوی مسئولان دانشگاه دریافت نکردم.

وی با بیان اینکه هنوز از وضعیت ثبت نام خود خبر ندارم، اظهار کرد: هنگامی که از مسئولان واحد دانشگاهی خود سوال کردم که چه زمانی می‌توانم وارد کلاس‌های درس شوم به من پاسخ دادند که هنوز وضعیت ثبت نام شما مشخص نیست و شاید اصلا قبول نشوید.

از سویی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد می‌گوید داوطلبان قبول خواهند شد و سر کلاس می‌روند اما  از سویی دیگر واحدهای دانشگاهی به داوطلبان می‌گویند شاید قبول نشوید و نتوانید برای تحصیل به دانشگاه بروید صحبت مسئولان  مرکز سنجش و پذیرش و عملکرد واحد‌های دانشگاهی نشان از نبود هماهنگی میان آنها و سردرگمی هرچه بیشتر داوطلبان دارد.

 مرکز سنجش و پذیرش می‌گوید مشکل ثبت‌نام ها به دلیل تلقی نادرست در واحد‌های دانشگاهی بوده است اما این بهانه درحالی مطرح می‌شود که قبلا مشخص شده بود تنها واحد‌های دارای ظرفیت می‌توانند دانشجوها را پذیرش کنند و گویی مرکز سنجش دانشگاه آزاد هنوز  تعداد ظرفیت واحدهای علوم پزشکی را دریافت نکرده است.

آیا تعیین مأمور برای رسیدگی به مشکلات داوطلبان حلال مشکلات است؟

حال داوطلبان بسیاری شکایت کرده اند و از سردرگمی خود ناراضی هستند؛ شکایتی که البته منطقی است یک ماه و نیم از آغاز سال تحصیلی جدید گذشته است اما داوطلبان نمی‌دانند وضعیت قبولی آن‌ها به کجا خواهد رسید.

به دنبال  افزایش اعتراض داوطلبان سرپرست دانشگاه آزاد طی حکمی عنایت‌اله ملکی تبار را به عنوان مأمور حل مشکلات آزمون پزشکی منصوب کرد؛ طهرانچی در این حکم ملکی تبار را مأمور رسیدگی به اعتراض، شکایت و خواسته‌های داوطلبان کرده است.

اما باید دید که  آیا پس از آن که مأمور جدیدی برای رسیدگی به شکایات داوطلبان مشخص شده این مشکل برطرف خواهد شد و یا باز هم داوطلبان میان واحد‌های دانشگاهی و مرکز سنجش و پذیرش پاسکاری می‌شوند.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سردرگمی داوطلبان رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد چه زمانی تمام می‌شود؟ / مصوبه جدیدی که کام متقاضیان رشته پزشکی را تلخ کرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..