تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درآمد اپ‌استور ۹۳ درصد بیشتر از گوگل‌پلی گزارش شد

طی گزارش جدید سنسور تاور اپ‌استور اپل موفق شده است تا رقیب خود گوگل‌پلی را از نظر کسب درآمد پشت سر بگذارد.

همیشه بین درآمد اپ‌استور و گوگل پلی اختلاف‌ وجود داشته است. اما این شکاف در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ به بیشترین مقدار خود رسیده است. بنا به گزارش جدید سنسور تاور، App Store اپل توانسته است در سه ماهه‌ی سوم سال، ۹۳ درصد بیشتر از Google Play درآمد داشته باشد. از سال ۲۰۱۴ که سنسور تاور شروع به مقایسه‌ی داده‌های دو شرکت کرده است این اختلاف درآمد بی‌سابقه بوده است.

مقاله‌ی مرتبط:

بر طبق این گزارش، تقریبا ۶۶ درصد از درآمد ۱۸.۲ میلیارد دلاری حاصل از فروش اپلیکیشن‌های اپل در این دوره‌ی زمانی تأمین شده است. درامد اپ‌استور در سه ماهه‌ی سوم سال جاری حدود ۱۲ میلیارد دلار بوده است. این مقدار نسبت به ۹.۷ میلیارد دلار در سه ماهه‌ی سوم در سال گذشته افزایش ۲۳.۳ درصدی را تجربه کرده است. این در حالی است که درآمد فروشگاه گوگل‌پلی ۶.۲ میلیارد دلار بوده است که نسبت به دوره‌ی زمانی مشابه در سال گذشته افزایش ۲۱.۵ درصدی داشته است.

مقایسه درآمد اپ استور و گوگل پلی

نمودارهای سنسور تاور نشان می‌دهد که برنامه‌های سابسکریپشن توانسته‌اند به رشد درآمد این دو فروشگاه کمک کنند. برای سومین سال متوالی، نتفلیکس توانسته است به عنوان یک برنامه‌ی غیربازی در صدر پردرآمدترین‌ها قرار بگیرد؛ به طوری که مجموع درآمد نتفلیکس از هر دو فروشگاه اپ‌استور و گوگل‌پلی معادل ۲۴۳.۷ میلیون دلار برآورد شده است. اپ‌های تیندر (Tinder) و تنسنت (Tencent) هم در جایگاه دوم و سوم این فهرست قرار دارند. حضور بازی‌های موبایل هم در این رشد درآمد بی‌تأثیر نبوده است و درآمدی ۱۳.۳ میلیارد دلاری با رشد ۱۴.۹ درصدی را به خود اختصاص داده است. از این مقدار درآمد، ۸.۵ میلیارد دلار از اپ‌استور و ۵.۳ میلیارد دلار از گوگل‌پلی حاصل شده است.

سهم دانلود اپلیکیشن در اپ استور و گوگل پلی

در خصوص افزایش رشد دانلود اپلیکیشن، گوگل‌پلی مدیون دستگاه‌های اندرویدی ارزان‌قیمت بازار است. نصب اپلیکیشن در هر دو فروشگاه با رشد ۱۰.۹ درصدی همراه بوده است که در مجموع درآمد ۲۷.۱ میلیارد دلاری را به همراه داشته است. این میزان نسبت به سه ماهه‌ی سوم در سال گذشته حکایت از رشد ۲۴.۴ درصدی دارد.

از طرفی رتبه‌‌ی اپلیکیشن‌هایی که بیشترین دانلود را داشتند، در سه‌ماهه‌ی سوم با تغییرات بزرگی مواجه شد که این تحول به لطف ادغام شرکت رسانه‌ای چینی بایت دنس با اپلیکیشن موزیکال‌لی در طول این مدت حاصل شده است. نتیجه‌ی این پیوند، اپلیکیشن Tik Tok - including musical.ly است که جایگاه چهارم را در فهرست بیشترین دانلود شده‌ها به خود اختصاص داده است. رتبه‌ی جدید نسبت به فصل‌های گذشته رشد ۱۵ درصدی و نسبت به سال‌های قبل رشد ۴۴۰ درصدی را داشته است.

بیشترین اپ های دانلود شده

در این میان، اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام رتبه‌ی پنجم و اسنپ‌چت، رتبه‌ی دهم را در این سه ماه به خود اختصاص داده‌اند. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که بایت دنس نقش جدی‌تری را در بازار شبکه‌های اجتماعی پیدا کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درآمد اپ‌استور ۹۳ درصد بیشتر از گوگل‌پلی گزارش شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..