تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایندگان سخنان مقام معظم رهبری در مورد FATF را به درستی درک نکرده‌اند/FATF ، سپاه پاسداران و حزب الله را نشانه گرفته است

ساعت: 14:54 منتشر شده در مورخ: 1397/07/20 شناسه خبر: 1417807

در خطبه های نماز جمعه آذربایحان غربی مطرح شد؛

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

نمایندگان سخنان مقام معظم رهبری در مورد FATF را به درستی درک نکرده‌اند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: دشمنان همیشه به دنبال خوب جلوه دادن اعمال بد و بد جلوه دادن اعمال خوب هستند تا انسان را به سمت اعمال بد کشانده و منحرف کنند که از این میان می‌توان به راه‌اندازی جو علیه اربعین حسینی اشاره کرد.

وی، خاطرنشان کرد: این افراد درخواست دارند تا هزینه سفر به زیارت امام حسین (ع) به فقرا داده شود در حالی که این موضوع پسندیده نیست چرا که هر چیزی باید در جای خود هزینه شود.

امام جمعه ارومیه افزود: فقیر فردی نیست که از نظر مادی کمبود داشته باشد بلکه افرادی که از نظر معنوی هم دچار کمبودهایی هستند فقیر بوده و با مشرف شدن به زیارت ائمه اطهار (ع) به ویژه امام حسین علیه السلام می‌توان این کاستی‌ها را جبران کرد از این رو باید بصیرت خود را افزایش دهیم.

وی، با اشاره به افزایش معرفت انسانی نسبت امام زمان (عج) تصریح کرد: هر فردی که امام خود را نشناسد جاهل از دنیا می‌رود و در ارومیه نیز عده‌ای هستند که به دنبال برگزاری دوره‌های مهدویت هستند چرا که به همان اندازه که امام خود را بشناسیم دارای بصیرت و آگاهی هستیم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با رؤسای سه قوه گفت: اگر مسئولان به دنبال برطرف کردن مشکلات مردم هستند باید شبانه روزی به فکر مشکلات باشند که اگر غیر از این باشد بهتر است از وظیفه خود عقب کشیده و استعفا دهند.

وی، تأکید کرد: موضوع گرانی و وضعیت کنونی قشر ضعیف را بیشتر از هر قشر دیگری با مشکلات روبرو کرده که نیازمند توجه ویژه مسئولان بوده به نوعی که باید به ظرفیت‌های داخلی توجه کنند و از نظرات نخبگان و جوانان داخلی استفاده کنند تا بتوان از این برهه به راحتی خارج شد.

حجت الاسلام قریشی، با خلاف دانستن اقدامات عده‌ای به دنبال هزینه کرد از سخنان مقام معظم رهبری در مورد جریان FATF هستند بیان کرد: نمایندگان باید کارشناسی خود را انجام دهند و آن چه با نمایندگان در مورد کنوانسیون‌ها گفته شده باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و ایشان هیچ مقابله‌ای با راه قانونی اقدامات در مجلس ندارند.

وی، یادآور شد: مقام معظم رهبری نگفته‌اند که این موضوع تصویب شود بلکه مجلس شورای اسلامی را مکان عاقل و بالغی دانسته که می‌تواند این موضوع را به رأی بگذارد ولی عده‌ای در این میان هستند که از سخنان رهبری برای رأی دادن به FATF استفاده می‌کنند که نباید این گونه باشد‌.

FATF ، سپاه پاسداران و حزب الله را نشانه گرفته / تعریف تروریسم بین ایران و جامعه جهانی متفاوت است 

حجت الاسلام عادل گل حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور، اظهار کرد: کسی مشکلات اقتصادی را کتمان نمی کند ولی این مشکلات راه حل دارد.

امام جمعه موقت میاندوآب  افزود: در این مشکلات، جو روانی نیز تاثیر خود را می گذارد و مثلا به دلیل خرید بیش از اندازه مورد نیاز یک کالا و با احتکار خانگی در راستای اهداف دشمنان عمل می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی مسئولان سیاسی راه حل مشکلات اقتصادی کشور را سیاسی می دانند، گفت: اینکه برخی تنها راه حل مشکلات موجود اقتصادی را راه حل سیاسی و آن هم قبول کردن شروط آمریکا و کدخدا می دانند، خیال باطل بوده و صحیح نیست بلکه مشکلات را می توان از راه حل های مختلف حل کرد که راه سیاسی  و حقوقی از حق خود مانند رای دادگاه لاهه به نفع ایران، یکی از این موارد است.

گل حسینی با تاکید بر لزوم همیاری مردم نسبت به یکدیگر در وضعیت اقتصادی و عدم احتکار، تصریح کرد: مکتب اهل بیت(ع)، مکتب ایثار و از خودگذشتگی است و مردم باید رعایت حال دیگران را کرده و با همیاری و مبارزه با گرانی و احتکار در صورت مشاهده احتکار کالاها را به پلیس، تعزیرات، سازمان بازرسی، دستگاه قضایی و اداره صنعت، معدن و تجارت گزارش کنند.

امام جمعه موقت میاندوآب با اشاره به تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین منابع مالی تروریسم، اظهار کرد: cft یکی از لوایح چهارگانه کارگروه اقادام ویژه مالی FATF بوده و با چالش زیاد در مجلس تصویب شد و شورای نگهبان باید در مورد آن نظر دهد.

وی با اشاره به اینکه تعریف آنها از تروریسم چیز دیگری است،افزود: این کنوانسیون، کنوانسیونی است که محدودیت های آن تنها برای ایران خواهد بود چرا که قصد دشمن محدود کردن سپاه، سرداران سپاه، حزب الله لبنان و اقدامات منطقه ای ایران برای مقابله تروریسم است و آنها  درواقع سردار سلیمانی ها و سپاه را که پوزه آمریکا و دشمنان را به خاک مالیده اند و حزب الله لبنان را تروریستی می دانند.

خطیب موقت نماز جمعه میاندوآب با بیان اینکه هدف اصلی دشمن این است که در جامعه دوقطبی سازی کند، اظهار کرد: دشمن با طرح اینگونه لوایح یک هدف اساسی و آن هم ایجاد دو قطبی های خطرناک از قبیل مخالف- موافق، مقاومت-سازش، رهبری- دولت و.. است تا عامل اصلی قدرت نظام یعنی وحدت و انسجام مردم دچار چالش شود ولی مردم با وحدت و انسجام ملی پاسخ آنها را خواهند داد.

گل حسینی با تاکید بر اینکه آمریکا بارها و بارها امتحان شده و نشان داده که قابل اعتماد نیست، تصریح کرد: باید گفتمان بی اعتمادی به غرب و آمریکا ورد زبان و فکر عامه جامعه باشد.

وی با بیان اینکه باید حافظ و نگهبان خون شهدا باشیم که به پای این انقلاب و نظام ریخته شده است، اظهار کرد: دشمن با مسائلی مانند تحریم و جنگ روانی می خواهد تا مردم ما دست از مقاومت برداشته و خون شهدا پایمال شود ولی مردم اجازه نخواهند داد تا خون شهدا و عزت مردم پایمال شده و شعار انقلاب را فراموش نمی کنیم و به حول قوه الهی مشکلات نیز حل خواهد شد.

امام جمعه موقت میاندوآب به بیانات مقام معظم رهبری خطاب به روسای سه قوه اشاره کرد و گفت: حل مشکلات نیازمند کار جهادی است.

وی با بیان اینکه دولت باید از نظرات و راه حل های اقتصادی دلسوزان و فعالان بخش خصوصی استفاده کند، افزود: با عزم و اراده مردم و مسئولان می توانیم بر مشکلات درونی و تحمیلی فائق شویم.

خطیب موقت نماز جمعه میاندوآب با اشاره به هفته ناجا و با تقدیر از تلاش های شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی، گفت: نیروی انتظامی یکی از نیروهای موثر در جامعه است و در بخش های مختلف زندگی اجتماعی تاثیر دارد.

وی افزود: امنیت کنونی ما به برکت نیروهای نظامی و انتظامی و خون شهدا است و باید قدردان آن باشیم.

امام جمعه موقت میاندوآب هم چنین با تاکید بر اینکه کودکان باید از دوران کودکی به سمت ورزش کشیده شوند، تصریح کرد: در این بین آموزش و پرورش نقش مهمی داشته و باید از ابتدا فرهنگ سازی کند تا همگانی کردن ورزش را از دوران کودکی شاهد باشیم.

گل حسینی هم چنین با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی، اظهار کرد: پیاده روی اربعین حسینی در واقع نماد و شعار شیعه است و باید از این حرکت عظیم مردمی که به خار چشم دشمنان تبدیل شده است، حمایت کرده و با تمام توان کمک کنیم.

وی هم چنین با تاکید بر صبر و مقاومت و ایستادگی، اظهار کرد: مومن باید مانند کوه محکم و استوار در برابر مشکلات باشد.

استکبار با جنگ اقتصادی و روانی وارد میدان شده است

حجت الاسلام والمسلمین میرزا قربان بابایی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت حق و باطل گفت: حق همانند آب زلال در رودخانه بوده که دائما در حال حرکت و اثرگذاری است در حالی که باطل همانند حباب های روی آب است.

وی تصریح کرد: وجود باطل موقتی بوده ولی حق تا آخرت ادامه دارد، طرفدار حق باشید حتی اگر تلخ باشد.

وی با اشاره به ماه صفر اظهار کرد: دعا و صدقه دادن در این ماه بسیار سفارش شده است.

امام جمعه موقت پلدشت با اشاره به عمر ۴۰ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: استکبار در طول عمر نظام جمهوری اسلامی ایران دنبال سنگ اندازی بوده و تمام تلاش خود را بکار گرفته است و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

به گفته وی امروزه استکبار با جنگ اقتصادی و روانی وارد میدان شده است.

بابایی گفت: امروزه ده ها سایت با اعلام قیمت های کاذب در بازار ارز و طلا مردم را تحت تاثیر قرار داده است و باید با آنها برخورد قاطع شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: مردم امروزه از لحاظ معیشتی در سختی قرار دارند و باید طوری تلاش جهادی در جامعه صورت گیرد که برای مردم ملموس باشد.

وی اظهار کرد: هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد و تولیدات علاوه بر آن که کم نشده بیشتر هم شده است.

امام جمعه موقت پلدشت با اشاره به اینکه مردم در طول این سال ها از هر سختی سربلند بیرون آمده است، افزود: مسئولان برخورد قاطعی با عوامل برهم زننده اقتصاد کشور انجام دهند.

ملت ایران ذلت را قبول نخواهند کرد

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه شرکت کنندگان در نماز جمعه را به رعایت تقوی الهی دعوت کرد.
وی فرا رسیدن هفتم صفر و شهادت امام حسن مجتبی (ع) را تسلیت گفت و به بارزترین خصوصیت آن امام همام که خوف الهی بود اشاره که که روایت است در زمانی که ایشان ندای اذان را می شنیدند آنچنان خوفی از پروردگار تمام وجود ایشان را فرا میگرفت که رنگ از رخسارشان می‌پرید.
وی همچنین شهادت حضرت آیت الله اشرفی اصفهانی پنجمین شهید محراب را تسلیت گفت و افزود: آیت الله اشرفی اصفهانی آنقدر روحیه انقلابی داشت که با وجود سن بالایی که داشت چندین مرتبه در جبهه های حق علیه باطل شرکت کرد و میگفت هر بار که به جبهه میروم روحیه انقلابی گری در من تازه تر میشود.
خطیب نماز جمعه شاهین دژ به سخنرانی های اخیر رئیس جمهور آمریکا در مجامع بین المللی و ذلیل شمردن عربستان سعودی اشاره کرد و ابراز داشت:اخیرا رئیس جمهور آمریکا طی چندین بار ذلت عربستان در باب حمایت های همه جانبه آمریکا از آنان را مطرح ساخته است که این سخنان نکته بسیار مهمی را برای ما دارد و آن این است که با تمام تلاش های عربستان برای حمایت آمریکا از آنان باز آمریکا عربستان را که گاو شیرده شان است را ذلیل میشمارد.
فصیح نیا تصریح کرد : رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در سخنرانی خودشان در مورخه چهاردهم خرداد 96 و در جوار مرقد مطهر امام خمینی(ره) فرمودند : عده ای عقلانیت را در این میدانند که چالش با آمریکا هزینه دارد،اما چالش اگر با منطق و استدلال باشد هزینه اش به مراتب کمتر از هزینه سازش است.
امام جمعه شاهین دژ ادامه داد بایست مسئولین نظام سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب را چراغ راه هدایت خود قرار دهند و امروز ببینند که سعودی ها بعد از آنهمه دوستی و انتقال سرمایه های عظیم به حساب آمریکاییها چگونه امروز رئیس جمهور آمریکا آنهارا در مجامع عمومی جهانی خوار و ذلیل میسازد و مَخلص کلام این است که ملت ایران ذلت را نخواهند پذیرفت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایندگان سخنان مقام معظم رهبری در مورد FATF را به درستی درک نکرده‌اند/FATF ، سپاه پاسداران و حزب الله را نشانه گرفته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..