تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری کنسرتی متفاوت در ماه صفر/نخستین آلبوم روزبه بمانی در راه است

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛موسیقی در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

نخستین آلبوم روزبه بمانی در راه است

آلبوم «کجا باید برم؟» با صدای روزبه بمانی ترانه سرا و خواننده پاپ ۲۳ مهر ماه منتشر می‌شود. جدیدترین اثر بمانی در حالی منتشر می شود که خواننده، ترانه سرا و آهنگساز اثر خود روزبه بمانی است و تنظیم هر قطعه هم با هنرمندان مختلف است. سعید زمانی، هومن نامداری، معین راهبر، اشکان آبرون، مهرداد احمدزاده و شجاعت شفایی از جمله تنظیم کنندگان این اثر هستند.

در این آلبوم چند تک آهنگ مانند، «خرفه»، «کجا باید برم» تیتراژ فیلم سینمایی لاتاری، گنجانده شده است. «کجا باید برم؟»، ۱۳ قطعه دارد که برخی از آنها پیش از این منتشر شده بود.

نخستین آلبوم روزبه بمانی در راه است / برگزاری کنسرتی متفاوت در ماه صفر

علی نیکونیا در خصوص برنامه‌های روزبه بمانی پس از انتشار آلبوم گفت: در نظر داریم که پس از انتشار آلبوم و پس از محرم و صفر تور کنسرت‌های بمانی از تهران آغاز شود و انتشار تک قطعه در برنامه‌های بعدی است و موزیک ویدئو هم در نظر نداریم.

اعضای هیات انتخاب جشنواره موسیقی مشخص شدند

امیر بکان، رامین بهنا، امیرمهیار تفرشی‌پور، مانی جعفرزاده، بابک چمن آرا، کیوان فرزین، آیدین صمیمی‌مفخم، ناصر صفاریان، شهرام صارمی (مدیر اجرایی جشنواره) و شاهین فرهت در مسند دبیر جشنواره و رئیس هیات انتخاب، اعضای هیات انتخاب سی و چهارمین جشنواره موسیقی را تشکیل می‌دهند.

این هیات طبق آنچه در آیین‌نامه جشنواره موسیقی فجر آمده ، وظیفه انتخاب گروه‌ها را برای اجرا در این رویداد موسیقایی بر عهده دارند. بخشی از اجرا‌ها از هنرمندان شاخص و فعال موسیقی کشور انتخاب می‌شود. بخش دیگر اجرای هنرمندانی است که از طریق فراخوان درخواست حضور در جشنواره را دارند و هیات انتخاب با بررسی آثار ارسالی، تعدادی از هنرمندان متقاضی برای اجرا در جشنواره موسیقی فجر را انتخاب می‌کند.

برگزاری کنسرتی متفاوت در ماه صفر/نخستین آلبوم روزبه بمانی در راه است

فراخوان رسمی سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر در تاریخ ششم شهریور اعلام شد و علاقمندان به حضور در این رویداد می‌توانند تا تاریخ ۱۵ آذر بر اساس قوانین و مقرارت ذکر شده در سامانه جشنواره موسیقی فجر درخواست خود را ارائه کنند.

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری با دبیری شاهین فرهت در تهران برگزار می‌شود.

وعده بنیاد رودکی عملی شد

همان طور که پیش از این بنیاد فرهنگی هنری رودکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، وعده اجرای کنسرت در ایام محرم و صفر را داده بود، ارکستر ملی شنبه آینده در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود. البته این کنسرت مطابق با حال و هوای ایام عزاداری سید الشهدا و محرم و صفر است.

نخستین آلبوم روزبه بمانی در راه است / برگزاری کنسرتی متفاوت در ماه صفر

ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی محمد اصفهانی با اجرای ویژه آئینی با عنوان حدیث سرفرازی ۲۱ مهر ماه ساعت ۱۹ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. «سر افرازی» از حمید شاهنگیان، «سوگ» و «معصومیت» از فریدون شهبازیان، «غنچه افسرده»، «فریاد تنهایی» و «فرصت بدرود» از محمد اصفهانی، «شور آفرین» از حسین دهلوی، دو نغمه بختیاری از روح اله خالقی، «چنگ و نی» از محمد بیگلرپور و «دیده بگشا» از علی کهن دیری، به دست هنرمندان ارکستر نواخته می‌شود.

بازدید معاون امور هنری ارشاد از درویشی

سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر یکشنبه ۱۵ با محمدرضا درویشی دیدار و درباره مسائل موسیقی و موسیقی نواحی گفتگو کرد.

نخستین آلبوم روزبه بمانی در راه است / برگزاری کنسرتی متفاوت در ماه صفر

احمد صدری مشاور معاون امور هنری و دبیر کمیته‌های تخصصی شورای ارزشیابی هنرمندان، علی ثابت نیا مدیرعامل انجمن موسیقی ایران و مجید فروغی مدیر روابط عمومی معاونت امور هنری نیز در این دیدار حضور داشتند.

برج میلاد و برنامه موسیقیایی ویژه ایام سوگواری اباعبدالله

برج میلاد هر ساله در دهه دوم محرم و همچنین آغاز ماه صفر ویژه برنامه‌های مناسبتی را برگزار می‌کند. اجرای برنامه «سوگ‌آوا‌های کهن» در برنامه‌های موسیقی این مجموعه در محرم و صفر ۹۷ قرار دارد. این برنامه روایتی از رسم‌ها و آیین‌های عاشورایی اقوام ایرانی است البته ترکیبی از ماجرا‌های تاریخی ایران و عاشورا نیز در این برنامه قرار دارد.

رسول نجفیان که تجربه فراوانی در حوزه آیین‌ها و رسوم عاشورایی دارد و موسیقی پنهان در تعزیه‌ها را به خوبی می‌شناسد، تحقیقات این پروژه را انجام داده و وظیفه اجرا و روایت این برنامه را دارد.

ویژه برنامه «سوگ‌آوا‌های کهن» نتیجه تحقیق ۳۰ ساله رسول نجفیان روی آیین‌ها و رسوم عاشورایی و آهنگ‌های نهفته در تعزیه‌ها، نواهای خادمان اباعبدالله الحسین (ع) و لالایی‌های مادران ایران زمین است که خود نیز به همراه گروهی از هنرمندان موسیقی کشورمان اجرا و روایت می‌کند. در اجرای نوا‌های عاشورایی رسول نجفیان گروه موسیقی دمام زن، گروه کر، گروه دف نوازان نیز این هنرمند را همراهی می‌کنند.

گفتنی است؛ این ویژه برنامه از ساعت ۱۸ تا ۲۲ روز‌های ۱۸ تا ۲۷ مهرماه در گالری غربی برج میلاد تهران میزبان علاقه‌مندان است.

همکاری دوباره علیقلی با تبریزی

محمدرضا علیقلی آهنگساز کشورمان موسیقی فیلم سینمایی کمال تبریزی را می‌سازد. او در سومین تجربه همکاری با کمال تبریزی و هفتمین تجربه همکاری با سیدرضا میرکریمی، موسیقی فیلم «ما همه با هم هستیم» را تولید خواهد کرد.

علیقلی پیش از این در فیلم «امکان مینا» با این تبریزی همکاری داشته که پس از آن موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی فیلم از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شد.

نخستین آلبوم روزبه بمانی در راه است / برگزاری کنسرتی متفاوت در ماه صفر


«ما همه با هم هستیم» روایتی کمدی از سقوط یک هواپیما و راز‌های مسافران آن است که مهران مدیری، محمدرضا گلزار، لیلا حاتمی، ویشکا آسایش، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، جواد عزتی، سروش صحت، حسن معجونی، مهران غفوریان، نادر فلاح، سیروس گرجستانی، اِشپیتیم آرفی فوتبالیست سابق تیم پرسپولیس، علی شادمان، رضا ناجی، سام نوری، فرزین محدث، بهادر مالکی، یداله شادمانی، محمدمهدی حسینی‌نیا، شیرین آقا کاشی، بهزاد قدیانلو، لیدا فتح‌اللهی، شیوا بلوچی و دانیال کاظمی در آن ایفای نقش کرده‌اند.

کنسرت نور بخش پس از محرم و صفر در تهران

کنسرت ساز و آواز حمیدرضا نوربخش، اردشیر کامکار و بهداد بابایی بعد از ماه‌های محرم و صفر در تهران برگزار می‌شود. در این کنسرت حمیدرضا نوربخش به عنوان خواننده آثاری در بیات ترک و راست‌پنجگاه از اردشیر کامکار و بهداد بابایی را اجرا خواهد کرد. در این کنسرت «اردشیر کامکار» کمانچه و «بهداد بابایی» سه‌تار خواهد نواخت. بخشی از این برنامه بداهه‌نوازی بر اساسِ ساز و آواز است و در بخش دیگر قطعاتی از ساخته‌های این دو آهنگساز اجرا می‌شود.

این سه هنرمند موسیقی اصیل ایرانی، پیش از این تور این کنسرت‌ها را در چند کشور اروپایی از جمله مقدونیه، سوئد و بلژیک برگزار کرده بودند. «اردشیر کامکار» و «بهداد بابایی» پیش از این نیز در جشنواره‌ موسیقی فجر با یکدیگر به اجرای برنامه پرداخته بودند اما این نخستین اجرای آنان با همراهی «حمیدرضا نوربخش» به عنوان خواننده در ایران است.

انتهای پیام/

رویداد‌های مهم موسیقی در مهر ۹۷



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری کنسرتی متفاوت در ماه صفر/نخستین آلبوم روزبه بمانی در راه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..