تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از تامین اقلام اساسی دانشگاه‌ها تا گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی ایران و ژاپن

از تامین اقلام اساسی دانشگاه ها تا گسترش همکاری های آموزشی و پژوهشی ایران و ژاپنبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بیشماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در زیر دنبال کنید. 

علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، طی بخشنامه‌ای اعلام کرد: ادامه تحصیل دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که به دلایل مختلف از جمله ترک تحصیل، عدم مراجعه و عدم ثبت نام و یا انصراف (به جز دانشجویان اخراجی از دانشگاه) از ادامه تحصیل بازمانده‌اند، در صورت مراجعه تا پایان 98/6/31 بلامانع است.

مجید سرسنگی‌ معاون فرهنگی دانشگاه تهران‌ در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره سفر دانشجویان این دانشگاه برای پیاده‌روی اربعین‌، گفت: امسال نیز مانند سال‌های قبل عمل می‌شود، از این رو نامه‌ای به معاونت‌های آموزشی داده شده و در این نامه درخواست شده غیبت دانشجویانی که به سفر پیاده‌روی اربعین‌ می‌رند موجه اعلام شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال پیگیری تخلف تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در پذیرش داوطلبان عضویت در هیئت علمی هستیم؛ تلاش بر این است تا برای احراز تخلف از مجاری قانونی کمک گرفته شود.

وی گفت: هیچ فردی در این فرایند از قبل انتخاب نمی‌شود و حتی نمی‌دانیم چه کسانی برای کرسی هیئت علمی جذب می‌شوند. باید اجازه دهیم رقابت سالم برقرار شود و فردی که شایستگی دارد، صندلی استادی را از آن خود کند.

محمدمهدی طهرانچی از راه اندازی برنامه سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی برنامه سلامت راه اندازی کرده ایم و در این راستا با همکاری واحد علوم پزشکی در واحد تهران غرب، موضوع پایان نامه ها و رساله های دانشجویی به سمت علوم بین رشته ای سلامت گرایش پیدا کرده، اما شکل گیری بهتر این موضوع مستلزم تعامل بهتر با وزارت بهداشت است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بودجه دانشگاه آزاد اسلامی به دولت وابسته نیست و از منابع خصوصی تامین می شود. از طرفی حاکم شدن نگاه دولتی در مدیریت بودجه می تواند بحران ایجاد کند، لذا باید ملاحظات خاص در این زمینه لحاظ شود.

ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه وزارت علوم‌ در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اشاره به پرداخت وام ویژه دکتری در سال تحصیلی جدید گفت: در سال تحصیلی جدید نیز وام ویژه دکتری طبق روال گذشته پرداخت می‌شود.

وی درباره افزایش مبلغ وام ویژه دکتری افزود: مبلغ وام ویژه دکتری تغییری نکرده است اما در سال جدید سعی کرده‌ایم منابع بهتری را برای وام ویژه دکتری پیش بینی کنیم تا دانشجویان بیشتری را پوشش دهیم.

احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کیفیت خوابگاه‌های این دانشگاه‌ها و رتبه‌بندی آن گفت: خوشبختانه در چند سال گذشته در هر سال تحصیلی به صورت مستمر، 3 تا 4 خوابگاه مورد باسازی و نوسازی کامل قرار گرفته است.

معتمدی بیان کرد: درباره 430 ظرفیت اضافه‌ای مقطع کارشناسی ارشد که از سوی سازمان سنجش به دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه شد، دچار مشکل خوابگاه شده ایم، هرچند 300 نفر از این دانشجویان خوابگاهی بوده‌اند اما قرار است به تدریج و با آماده شدن برخی از خوابگاه‌ها که ظرف 2 تا 3ماه آینده، مشکل این دسته از دانشجویان مرتفع می‌شود، ضمن اینکه دانشجویان نوبت دوم هم می‌توانند خوابگاه دریافت کنند.

رئیس سازمان سنجش آزموش کشور با اشاره به نقاط قوت و ضعف برگزاری آزمون سراسری گفت: تجربه ده سال گذشته نشان داده که امکان حذف کنکور در برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: بیشترین رقابت در حال حاضر برای دانشگاه‌های برتر و سطح یک کشور است و در صورت حذف کنکور می توان ساز وکار پذیرش جداگانه‌ای برای این دانشگاه‌ها در نظر گرفت.

خدایی گفت: براساس تبصره 1 و 4 ماده 5 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، برای سال 97 مقرر شد حداقل هشتاد و پنج درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور بر مبنای سابقه تحصیلی باشد که این میزان در سال جاری با ظرفیت پذیرش هشتاد و نه درصد از طریق سوابق تحصیلی محقق شده است.

منصور غلامی، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در حاشیه پانزدهمین اجلاس علم و فناوری در جامعه ، در صبحانه کاری با ماتسوزاوا، رئیس "شورای مبادلات بین المللی" ژاپن در کیوتو، بر گسترش همکاری های آموزشی، فناوری و پژوهشی با مراکزآموزش عالی ژاپن تاکید کرد.

وی با یادآوری حسن سابقه همکاری های سیاسی، اقتصادی ایران و ژاپن، گسترش همکاری آموزشی، فناوری و پژوهشی با ژاپن را جزو اولویت های همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشورمان برشمرد.

محمدرضا آهنچیان، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی در اجلاس روسا و معاونان آموزشی دانشگاه‌های حوزوی با اشاره به ویژگی‌های سند راهبردی توسعه و پیشرفت متناظر علوم انسانی و معارف اسلامی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها افزود: ایجاد تعامل فعال با محیط جهانی و فرآیند های توسعه علم و فناوری ، توجه به اصل عقلانیت و تکریم علم و عالم ، تلفیق آموزش با تربیت و پژوهش از دیگر ویژگی های سند راهبردی گروه علوم حوزه‌ای به شمار می‌رود.

وی به آمار تعداد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی حوزوی اشاره کرد و افزود: در این بخش ۱۵ دانشگاه، ۵ پژوهشگاه، ۸ موسسه غیر انتفاعی و ۲۲ مرکز آموزش عالی و در مجموع ۵۱ دانشگاه و مرکزآموزش عالی فعالیت می کنند.

ذوالفقاریزدان مهر با اعلام این خبر گفت: به منظور پیش بینی و برنامه ریزی لازم برای مدیریت و راهبری تامین اقلام اساسی مورد نیاز دانشگاه ها در سال تحصیلی جاری و جلوگیری از تاثیر منفی ناشی از بروز بحران اقلام اساسی به ویژه برنج، گوشت قرمز، روغن و شکر تلاش های گسترده ای از سوی صندوق رفاه دانشجویان و سازمان امور دانشجویان انجام شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: به منظور تامین و تهیه سایر اقلام اساسی نظیر برنج، روغن و شکر نیز درجلسه ای که اخیراً با معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران داشتیم ضمن توافق با شرکت مذکور اقلام مورد نیاز تامین و از طریق هر استان توزیع خواهد شد و دانشگاه‌های دولتی هر استان می‌توانند نیاز خود را تامین کنند.

محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تحولات ایجاد شده در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هم­ راستا با سیر رشد افراد جامعه و تحول آنها، آموزش عالی باید برای ایجاد زمینه امیدآفرینی در بین جوانان، تحول و کارآمدسازی داشته باشد و اشتغال دانش بنیان یکی از نکات مهم در این حوزه است.

وی ادامه داد: اگر مسیر اشتغال دانش بنیان را انتخاب کنیم، تحریم­‌ها بر ما اثری نخواهد داشت و مسیر برون­ رفت ما از تحریم، اشتغال دانش بنیان برای به ثمر رساندن اقتصاد مقاومتی است که دانشگاه آزاد اسلامی باید در این مسیر ایفای نقش داشته باشد. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از تامین اقلام اساسی دانشگاه‌ها تا گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی ایران و ژاپن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..