تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعهد اشتغال در مازندران باید دقیقا پایش شود

ساعت: 11:51 منتشر شده در مورخ: 1397/07/20 شناسه خبر: 1417752

استاندار مازندران گفت: تعهد اشتغال در استان باید دقیقا پایش شود و اقدامات؛ در راستای اهداف پیش بینی شده در طرح باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمد اسلامی پنجشنبه شب در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان که با حضور محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به این که هدف دولت ایجاد اشتغال پایدار و تقویت تولید است، عنوان نمود: بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال در بخش های مختلف به هیچ وجه تعلل نکند و با وحدت رویه و عزم راسخ، پرداخت ها را تسریع نمایند.
 
استاندار با تاکید بر این که باید اعتبار سنجی درست و دقیقی از تعهدات اشتغال صورت گیرد تا منابع پرداخت شده در این بخش به نتایج مطلوب و از پیش تعیین شده منجر شود، افزود: تعهد اشتغال در استان باید دقیقا پایش شود و اقدامات؛ در راستای اهداف پیش بینی شده در طرح باشد تا با رفع موانع و تحقق کامل آمار این بخش، پویایی به جامعه بازگردد.
 
رییس کارگروه تخصصی اشتغال استان با اشاره به این که از بانک ها خواستیم تا بر روند هزینه کرد تسهیلات نظارت دقیق داشته باشند، بر ضرورت تقویت و شتاب بخشی به روند پرداخت اعتبارات اشتغالزا از سوی بانک های عامل تاکید کرد.
 
استاندار بر توسعه استارت آپ ها و مشاغل نوین و انبوه نظیر احداث مجتمع های رفاهی و بین راهی تاکید کرد و خاطرنشان نمود: در تلاشیم با توسعه مشاغل کوچک و متوسط، فضای روستاها را به عنوان کانون مولد به فضای کار و تولید تبدیل کنیم و نشاط و پویایی اقتصادی را به روستاها بازگردانیم.
 
وی با اعلام این که از منابع اشتغال روستایی سال 97 تاکنون 1192 طرح در کمیته فنی مصوب، بالغ بر 188 میلیارد تومان طرح در بانک های عامل منعقد و بیش از 133 میلیارد تومان به صاحبان طرح ها پرداخت شده است، عنوان کرد: از مجموع 750 میلیارد تومان اعتبارات اشتغال فراگیر قانون بودجه سال 96، مجموعا بالغ بر 1755 میلیارد تومان طرح در کمیته فنی مصوب شده، بیش از 150 میلیارد تومان طرح در بانک ها منعقد و مجموعا 91 میلیارد تومان از سوی بانک های عامل پرداخت شده است که با پرداخت کامل این اعتبار، 830 شغل ایجاد می شود.
 
وی یادآور شد: 24 طرح بزرگ تولیدی و اشتغالزا با رقمی بالغ بر 480 میلیارد تومان شامل طرح های 6 میلیارد تومانی و بالاتر پیشتر برای توسعه اشتغال و تولید استان مصوب شده است.
 
مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به این که هیئت کلینیکال تاکنون 21 شهرک از 34 شهرک صنعتی استان را مورد بررسی دقیق قرار داده و همه مسایل این واحدها را احصا کرده است، افزود: ستاد مقابله با تحریم را در استان شکل دادیم و از این ستاد خواستیم تا وضعیت کامل منابع و مصارف واحدها و مشکلات و موانع پیش روی آن ها را شناسایی نماید تا در صورت نیاز رفع شود.
 
استاندار با اشاره به این که باید نتیجه گرایی و تحقق شعار سال را نصب العین قرار دهیم، گفت: هدایت گری، تسهیل گری و پشتیبانی در روند امور مردم باید افزون شود.
 
وی با بیان این که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، مازندران در بهبود فضای کسب و کار رتبه نخست را کسب کرده است، اظهار نمود: در همین مدت کوتاه، افراد متعددی برای سرمایه گذاری های قابل اعتنا مراجعه کرده اند و برخی هم کارشان را آغاز نموده اند که افتتاح خط هوایی بومی وارش ایرلاین در روزهای اخیر یک نمونه مهم آن است و باید اذعان کرد که سرمایه گذاری در مازندران، روزافزون است.
 
اسلامی به کاهش بیکاری در استان بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در اواخر سال 96 و سال 97 اشاره کرد و گفت: باید همه در سایه تعامل و هم افزایی، با بهره گیری از ظرفیت بنیاد توسعه مازندران و سرمایه مردم و بخش خصوصی استان را اعتلا دهیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعهد اشتغال در مازندران باید دقیقا پایش شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..