تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحقیر پورشه 911GT2 و لامبورگینی هوراکان، توسط آئودی RS3 الکتریکی

در آزمون سرعت در مسیر مستقیم، نمونه‌ی پیش‌تولید آئودی RS3 تمام برقی، برتری خود نسبت به لامبورگینی هوراکان پرفورمانته و پورشه 911GT2 RS را ثابت کرد.

پیشرانه‌های الکتریکی پتانسیل بالایی برای استفاده در خودروهای اسپرت دارند؛ این پیشرانه‌ها می‌توانند به صورت آنی و از لحظه‌ی شروع حرکت، حداکثر گشتاور خود را تولید کنند. این مورد در خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت بسیار بااهمیت خواهد بود. فرمول E را می‌توان پرچمدار نهایت عملکرد خودروهای برقی دانست؛ عنوان قهرمانی این مسابقات در اختیار تیم شفلر (Schaeffler) است که اسپانسر اصلی تیم آئودی اسپرت ABT نیز به شمار می‌رود. 

تیم شفلر برای نشان دادن توانایی خودروهای برقی تصمیم گرفته است تا یک پیشرانه‌ی الکتریکی را در آئودی RS3 قرار دهد. این مدل با نام 4ePerformance،  پس از اعمال تغییرات و نصب پیشرانه‌ی برقی به قدرت ۱۱۸۰ اسب بخار دست پیدا کرده است و می‌تواند در کم‌تر از ۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند؛درواقع این نمونه را می‌توان با بهترین خودروهای سوپر اسپرت مقایسه کرد.

Audi RS3 SHEFLER

برای نمایش توانایی‌های آئودی RS3، دو سوپراسپرت اصیل و پرطرفدار یعنی لامبورگینی هوراکان پرفورمانته و پورشه ۹۱۱ GT2RS به‌خط شده‌اند. هوراکان پرفورمانته کوپه به پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر V شکل با حجم ۵.۲ لیتر مجهز است که می‌تواند ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. پورشه 911GT2RS  اما، از پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت و دو توروبوشارژر بهره می‌برد و توانایی تولید ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۹ نیوتون متر گشتاور دارد.

Porsche 911 GT2 RS

روی کاغذ، قدرت آئودی از  دو خودروی دیگر بالاتر است؛ به‌طوری‌که قدرت آن از لامبورگینی ۵۴۰ اسب بخار و از پورشه هم ۴۸۰ اسب بخار بیش‌تر است. در شروع حرکت، آئودی اختلاف قابل توجهی با لامبورگینی ایجاد می‌کند و که تا پایان مسابقه ادامه دارد. فاصله‌ی پورشه 911 با آئودی الکتریکی در مقایسه با لامبورگینی بهتر است اما پورشه نمی‌تواند در طی مسیر مسابقه از آئودی سبقت بگیرد و آئودی با اختلاف حدود سه ماشین جلوتر از پورشه، از  خط پایان عبور می‌کند.

Lamborghini Huracan Performante / لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

این آزمایش نشان می‌دهد که خودروهای الکتریکی تا چه حد می‌توانند سریع و قدرتمند باشند. با این وجود، فعلاً راه زیادی تا تولید انبوه خودروهای اسپرت الکتریکی قدرتمند با قیمت مناسب، باقی مانده است. مانع اول در این امر، هزینه ساخت این خودروها و مورد دیگر، نبود زیرساخت‌های لازم برای شارژ خودروهای برقی در کشورهای مختلف است. البته این مشکلات نیز با مرور زمان حل خواهند شد و درنهایت، شاهد حضور خودروهای الکتریکی قدرتمند در بازار جهانی، مانند نسل دوم تسلا رودستر یا پورشه‌های برقی خواهیم بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحقیر پورشه 911GT2 و لامبورگینی هوراکان، توسط آئودی RS3 الکتریکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..