تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از زمزمه‌های ادغام معاونت‌های پرورشی و تربیت بدنی تا تصادف خودروی اردوی راهیان نور و فوت دانش آموزان

از زمزمه‌های ادغام معاونت‌های پرورشی و تربیت بدنی تا تصادف خودروی اردوی راهیان نور و فوت دانش آموزانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون از زمزمه‌های ادغام معاونت‌های پرورشی و تربیت بدنی تا تصادف خودروی اردوی راهیان نور و  ابلاغ  طرح معافیت مدارس دولتی از پرداخت هزینه آب، برق و گاز سپری شد.

زمزمه‌های ادغام معاونت‌های پرورشی و تربیت بدنی

محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت چابک‌ سازی وزارت آموزش و پرورش و تصمیمات نهایی که در این زمینه اتخاذ می‌شود، اظهار کرد: چابک سازی صرفا به معنای حذف معاونت‌ها نیست و براساس الگویی که سازمان اداری و استخدامی داده درنظر گرفته است، تشکیلات فعلی باید ساماندهی شود.

وی ادامه داد: ساماندهی تشکیلات و به عبارتی دیگر چابک سازی تشکیلات، به طور قطع با تغییراتی همراه خواهد بود که بخش عمده آن را در اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها مشاهده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا معاونت‌های پرورشی و فرهنگی و تربیت بدنی و سلامت در حین این تغییرات حذف خواهد شد یا خیر، ‌گفت: تغییر در معاونت‌ها ممکن است صورت بگیرد اما این موضوع به معنای حذف نیست و ادغام معاونت‌ها را ممکن است داشته باشیم؛ یکی از گزینه‌‌‌های محتمل برای چابک سازی را می توان ادغام ۲معاونت مذکور دانست.

علت تصادف اتوبوس دانش آموزان بستان آباد مشخص شد

علی رمضانی مدیر کل فرهنگی و هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش درباره علت اصلی تصادف اتوبوس حامل دانش آموزان بستان آباد استان آذربایجان شرقی گفت: بارش باران و لغزندگی جاده عامل تصادف بوده است؛ این اتوبوس حامل ۴۰ نفر دختر دوره دوم متوسطه در حال حرکت به منطقه تمرچین آذربایجان غربی بود که بر اثر بارش باران و لغزندگی جاده در ورودی شهر تبریز دچار سانحه شد.

وی با اشاره به کشته شدگان این حادثه اظهار کرد:سعید همتی کادر سپاه، محدثه جباری، دانش‌آموز، فاطمه سلطانی دانش‌آموز در این حادثه جان خود را از دست دادند و سایر دانش آموزان مصدوم هم به صورت سرپایی مداوا شدند.

تلاش دشمن برای تغییر رویکرد معلم از فرهنگی به سیاسی ضد انقلاب/ تمرکز رسانه‌های بیگانه بر فرهنگیان

فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به موضوع فرهنگی در کشور تصریح کرد: باید مسائل فرهنگ و آموزش و پرورش را رصد کنیم چراکه اکنون رسانه‌های بیگانه مثل صدای آمریکا، رادیو زمانه و بی بی سی روی فرهنگیان متمرکز شدند، اما به حمدالله همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: تا به حال بیشترین مقاومت را فرهنگیان داشتند.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی تصریح کرد: این رسانه‌ها از سردمداران تشکل‌های غیرقانونی به عنوان چهره تجلیل کنند و شاهد هستیم از کسانی که سابقه زندان داشتند و رده بالایی هم در آموزش و پرورش نداشتند، تجلیل شد.

فرشیدی اظهار کرد: دشمنان تلاش می‌کنند تا هویت و رویکرد معلم از فرهنگی بودن به سیاسی ضد انقلاب تبدیل شود و به مقابله با نظام بپردازند همچنین روحیه یاس را در آن‌ها تقویت می‌کنند و چهل سال بالندگی نظام اسلامی که مدیون جامعه فرهنگیان است، نادیده می‌گیرند.

فرشیدی تصریح کرد: از دیگر فعالیت رسانه‌های بیگانه، مخالفت با سند تحول است و می‌گویند این سند غیر قابل اجراست و در حالی که وزیر آموزش و پرورش گفته است سند تحول روی میز است، اما نشریه نگاه (نشریه آموزش و پرورش) مقاله تندی درباره سند تحول نوشته است.

اولویت‌گذاری برای پرداخت سنوات ارفاقی معلمان استثنایی

علی اللهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت پرداخت سنوات ارفاقی معلمان استثنایی اظهار کرد: با توجه به مواد قانون خدمات کشوری سه سال سنوات ارفاقی برای معلمان آموزش و پرورش استثنایی اجرا نشد، اما این موضوع را پیگیری کردیم تا مجددا این سنوات برای آن‌ها به جریان افتاد.

وی با اشاره به اخذ مجوز‌های دولت برای برقراری طرح سنوات ارفاقی معلمان افزود: با توجه به خلا سه ساله‌ای که برای پرداخت وجود داشت و پیگیری‌های انجام شده سنوات ارفاقی برای معلمان احیا شد و این سه سال خلا را هم برای آن‌ها لحاظ می‌کنیم.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به نیاز حجم بالای ارتباط برای پرداخت سنوات به معلمان استثنایی برای تسویه حساب با آن‌ها اولویت بندی کردیم تا افرادی که سابقه خدمت بالاتری دارند در اولویت قرار گیرند.

دایه‌های مهربان‌تر از مادر برنامه درسی را تهدید می‌کنند/ زورمان به مافیای کنکور نمی‌رسد

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز به یک مبارزه و رقابتی وارد شدیم که از یک طرف کارشناس متخصص برنامه درسی تمام مسیر و پروتکل استاندارد را طی کرده است تا کنجکاوی معلمان را شکوفا کند و حس پرسش‌گری را در او برانگیزد، اما کتاب‌های حل المسائل و غیره  توزیع می‌شود که تمام نقشه‌های سال‌ها را نقش بر آب می‌کند.

وی اظهار کرد: این مسیر جدیدی را در اعتبار بخشی به روی ما می‌گشاید، برنامه درسی از امروز به شدت در معرض تهدید است تهدید از سوی دایه‌هایی که خود را مهربان‌تر از مادرنشان می‌دهند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از دلایلی که بازار مکاره را رونق بخشیده است ضعف در کتاب‌ها و برنامه‌های درسی است، فضایی که در مدارس ایجاد کردیم نشان می‌دهد دانش آموز با نمره ۲۰ دانش آموز موفقی است و سایر ابعاد پرورشی نادیده گرفته شده است و در مملکتی که ۴۰ سال از انقلاب آن می‌گذرد، نوجوان و جوانی داریم که زیبایی خداوندی چهره اش را نمی‌شناسد و آن را به دست اعمال جراحی می‌سپارد.

طرح معافیت مدارس دولتی از پرداخت هزینه آب، برق و گاز ابلاغ شد

سال گذشته بود که در مجلس قانونی مبنی بر معافیت مدارس دولتی از پرداخت هزینه مصرف آب، برق و گاز طبیعی تصویب شد و این موضوع در قانون بودجه سال ۹۷ باید به مرحله اجرا می‌رسید.

برای اجرای این قانون باید دستورالعملی برای مدارس در نظر گرفته می‌شد تا به عنوان نقشه راه باشد بر همین اساس این دستورالعمل به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت آموزش و پرورش، نفت، نیرو و راه و شهرسازی تهیه شد تا پس از طی مراحل قانونی به استان‌ها ابلاغ شد و بنابر اعلام معاونت پشتیبانی آموزش و پررش این ابلاغ انجام شده است هرچند انتقادات بسیاری بر این موضوع وارد بود و مدیران مدارس از پرداخت هزینه‌ها ناراحت بودند در حالی که این قانون از اول فروردین امسال الزام اجرایی داشت.

دانش آموزان با معادل سازی فارسی واژگان بیگانه در کتاب درسی مشکلی ندارند

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی درباره معادل سازی واژگان بیگانه و استفاده از معادل فارسی آن در کتاب‌های درسی به ویژه زیست شناسی اظهار کرد: جو سازی برخی باعث شده تا گروهی نسبت به واژگان معادل جبهه گیری کنند در حالیکه اصلا چنین موضوعی وجود ندارد و حدود سه تا چهار واژه در کتاب درسی زیست شناسی نیازمند اصلاح است.

وی ادامه داد: دانش آموزان با واژه‌های فارسی مشکلی ندارند و قطعا به خاطر سپردن و آموختن واژگان فارسی از واژگان غربی و لاتین آسان‌تر خواهد بود، این در حالی است که برخی افراد این موضوع را رد می‌کنند.

وی بیان کرد: با وجود تمامی تمهیدات در نظر گرفته شده برای استفاده از معادل‌های فارسی، برخی ماجراجویی‌ها و جوسازی‌ها قصد جلوگیری از این کار را دارند که فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی به هیچ وجه از موضع خود عقب نشینی نخواهد کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از زمزمه‌های ادغام معاونت‌های پرورشی و تربیت بدنی تا تصادف خودروی اردوی راهیان نور و فوت دانش آموزان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..