تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عراقی ها و افغانستانی ها بیشترین مسافر مهمانپذیرها هستند

رئیس اتحادیه مهمانپذیرهای تهران گفت: عراقی ها و افغانستانی ها بیشترین گردشگر خارجی مهمانپذیرها در زمانی که مسافر به کشور می آمد، بودند پس از آن مهمانانی از کره و انگلیس نیز داشته ایم.

شاهرخ محمدزاده گفت: رقابت بین مهمانپذیرها آغاز شده و سرمایه گذاران این اقامتگاه ها در حال تغییراتی برای بالابردن کیفیت مهمانپذیرهای خود هستند. ما در شهر تهران ۱۲۰ تا ۱۲۵ مهمانپذیر داریم که با احتساب اقامتگاههای دیگر استان، این تعداد بیشتر می شود.

بیشتر مهمانپذیرها و اقامتگاها و زائرسراها درجه بندی شده اند. برخی از اقامتگاها برای دانشجویان بیشتر کاربرد دارد. مهمانپذیر از اقامتگاهای ارزان قیمت جداست. هاستل ها اصلا همان مهمانپذیرها هستند هاستل یعنی مرکز ارزان قیمت در زبان لاتین.

محمدزاده بیان کرد: صنف مهمانپذیرها هیچ کمکی از بخش دولتی نگرفته و خودش کار را به وجود آورده و اشتغالزاست نباید توقع معجزه از آن داشت با این وجود بسیاری از مهمانپذیرهای استان در حد هتلهای سه ستاره خدمات می دهند. قطعا مهمانپذیرداران منتظر کمک دولت نیستند اما اداره آب و مالیات و برق هر روز یک فشاری به این صنف می آورد. به عنوان مثال از مهمانپذیر همان اندازه پول بابت آب می گیرد که از هتلدار می گیرد در حالی که مهمانپذیر نرخ پایینی دارد و هتل نرخ بالاتری.

متوسط اشغال اتاق در مهمانپذیر سالانه بین ۴۰ تا ۴۵ درصد است ما مسافرانی داریم که از یک شب تا یک ماه در مهمانپذیر می مانند.

آماری از مسافران خارجی نداریم ولی گردشگران خارجی نسبت به سال گذشته کمتر شده اند قبلا بیشتر بک پکرها به مهمانپذیر می آمدند. ولی هنوز هم عراقی ها و افغانستانی ها بیشترین مهمان این مراکز هستند پس از آنها افرادی از کره و آلمان و انگلیس هم داشته ایم.

درجه بندی مهمانپذیرها براساس استانداردسازی انجام می شود. برخی از آنها بازسازی کرده و توانسته اند که درجه مراکز اقامتی را بالا ببرند. نرخی که برای آنها در نظر گرفته می شود بین ۵۰ هزار تومان برای هر شب در یک اتاق یک تخته تا ۹۰ هزار تومان است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عراقی ها و افغانستانی ها بیشترین مسافر مهمانپذیرها هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..