تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه کسانی باید از سرطان معده بترسند؟

ساعت 24- علی رغم اینکه موارد ابتلا به سرطان معده در کشورهای پیشرفته رو به کاهش است اما در کشورهای در حال توسعه مانند ایران آمار ابتلا رو به افزایش است و در کشورهای پیشرفته سن شیوع سرطان معده ۷۰ تا ۸۰ سالگی به این عارضه مبتلا می شوند اما سن شیوع سرطان معده در ایران بین ۵۰ تا ۶۰ سالگی بوده و آمار مرگ و میر نیز بیشتر است.

دبیر همایش تازه های علمی بدخیمی های معده درباره سرطان معده و زنگ خطرهای آن توضیح داد.


میری دبیر همایش تازه های علمی بدخیمی های معده و فوق تخصص جراحی سرطان  با بیان اینکه سرطان معده یکی از شایع ترین سرطان‌های مردان در کشورهای درحال توسعه محسوب می شود ، گفت: متاسفانه این سرطان در کشورهای درحال توسعه آمار مرگ و میربالایی دارد زیرا اکثر مبتلایان درمراحل پیشرفته بیمار به پزشک مراجعه می کنند.

سن شیوع سرطان معده در ایران و جهان
وی ادامه داد: علی رغم اینکه موارد ابتلا به سرطان معده در کشورهای پیشرفته رو به کاهش است اما در کشورهای در حال توسعه مانند ایران آمار ابتلا رو به افزایش است و در کشورهای پیشرفته سن شیوع سرطان معده ۷۰ تا ۸۰ سالگی به این عارضه مبتلا می شوند اما سن شیوع سرطان معده در ایران بین ۵۰ تا ۶۰ سالگی بوده و آمار مرگ و میر نیز بیشتر است.

این فوق تخصص جراحی سرطان با اشاره به موارد بروز سالیانه سرطان معده در ایران گفت: در سه سال گذشته آمار مبتلایان جدید به سرطان معده ۸ هزار مورد در سال بود اما اکنون تعداد موارد جدید ابتلا به سرطان معده به ۱۲ هزار مورد جدید در سال رسیده است و این نشان دهنده روند افزایش ابتلا به این بیماری است.

کدام استان رکورددار سرطان معده است؟
میری با اشاره به استان های رکورددار سرطان معده گفت: شیوع سرطان معده در استان های شمالی کشور مانند گیلان، مازندران، اردبیل و گلستان بیشتر از سایر مناطق کشور مانند خطه جنوب ایران است و استان اردبیل یکی از شهرهایی در دنیا شناخته شده که آمار ابتلا به سرطان معده در ایران در آن بسیار بالا بوده و تا امروز هنوز علت این مسئله ثابت نشده است و این موضوع نیاز به تحقیق و پژوهش است.

دبیر همایش تازه های علمی بدخیمی های معده تصریح کرد: سرطان معده جان شمار بسیاری از ایرانیان را می گیرد و با وجود اینکه سرطان معده بسیار کشنده است اما متاسفانه در کشور ما مورد غفلت واقع شده است.

چه کسانی باید از سرطان معده بترسند؟
دبیر همایش تازه های علمی بدخیمی های معده با اشاره به علل ابتلا به سرطان معده گفت: یکی از شایع‌ترین علت ابتلا به سرطان معده  میکروب هلیکوباکتری است و افرادی که در دهه 3 و 4 زندگی دچار درد مبهمی در ناحیه فوقانی شکم می شوند برای بررسی بیشتر باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم با به زنگ خطرهای ابتلا به سرطان معده توجه کنند، ادامه داد: وقتی که افراد غذا در معده شان گیر می کند یا دچار کاهش وزن بدون علت می شوند حتما باید به پزشک مراجعه کنند زیرا این می تواند زنگ خطر ابتلا به سرطان معده باشد، متاسفانه اغلب مردم ما زمانی که با این علائم مواجه هستند به پزشک مراجعه نمی کنند و زمانی بیماری آنها تشخیص داده می شود که سرطان در مراحل پیشرفته بیماری است.

رابطه هولناک غذاهای سوخته با سرطان
دبیر همایش تازه های علمی بدخیمی های معده غذای شور و پرنمک و مصرف بیش از حد فست فودها و غذاها و کباب های سوخته را از مهمترین علل ابتلا به سرطان معده در ایران دانست و گفت: مصرف میوه و سبزی و آسپرین خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش می دهد.

میری با تاکید بر اینکه باید از مصرف کباب سوخته به شدت پرهیز کرد، گفت: یکی از غذاهای محبوب ایرانی ها انواع کباب ها مثل جوجه کباب و کباب کوبیده است اما متاسفانه این غذاهای سوخته خود عامل ابتلا به سرطان محسوب می شود.

مصرف سیگار و موادغذایی شور ممنوع
وی با بیان اینکه چاقی و استعمال سیگار و مواد مخدر شیوع بیماری سرطان معده را افزایش می دهد، گفت: به طور کلی سبک زندگی سالم شامل مصرف بیشتر میوه و سبزیجات و پرهیز از مصرف غذای شور، دودی و سوخته واستعمال دخانیات در پیشگیری از سرطان معده موثر است.

این فوق تخصص جراحی سرطان اظهار کرد: ما نمی خواهیم مردم را بترسانیم تلاش می کنیم علاوه بر اطلاع رسانی به مردم امید بدهیم اما تا زمانی که نپذیریم وضع بغرنجی داریم دست به اقدامی نمی زنیم، باید قبول کنیم که شایع ترین و کشنده ترین سرطان در آقایان سرطان معده است و باید به پیشگیری توجه ویژه ای کرد.

غربالگری حرف اول را در پیشگیری می زند
میری با بیان اینکه غربالگری همیشه در پیشگیری از سرطان معده حرف اول رامی زند، گفت: یکی از علل کاهش موارد ابتلا به سرطان معده در کشورهای پیشرفته غربالگری است، شاید جالب باشد که بدانید کشور ژاپن از نظر ابتلا به سرطان معده در صدر کشورهای جهان قرار داشت و ۱۵۰ تا ۱۷۰ سال پیش نخستین عمل جراحی سرطان معده در این کشور انجام شد و ولی اکنون روند ابتلا به بیماری سرطان معده در این کشور به شدت رو به کاهش است.

دبیر همایش تازه های علمی بدخیمی های معده گفت: در گذشته تنها راه درمان سرطان معده جراحی بود اما اکنون خوشبختانه به کمک داروهای شیمی درمانی و تکنیک های مختلف رادیوتراپی امید به درمان بسیار افزایش پیدا کرده است، اگر بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود، طول عمر زیاد است و اکنون با شیمی درمانی و رادیوتراپی جراحی نتیجه بهتری دارد و طول عمر بیماران بیشتر شده است اما نکته قابل توجه این است که فرد متخصص باید آن را انجام دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه کسانی باید از سرطان معده بترسند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..