تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۷ واقعيت جالب در مورد چشم انسان

7 واقعيت جالب در مورد چشم انسان

خبرگزاري آريا – در اين مطلب درباره اينکه چرا و چگونه مي‌توان رنگ چشم را تغيير داد، حقايق جالبي را به شما خواهيم گفت.
به گزارش خبرگزاري آريا از باشگاه خبرنگاران، فرقي نمي‌کند چشم‌هاي آبي داشته باشيد يا قهوه‌اي، حتما به اين فکر کرده‌ايد که مثلا اگر چشمتان سبز يا طوسي بود چه شکلي مي‌شديد. اما تعداد کمي از ما مي‌دانيم که عواملي مثل احساسات و غذا مي‌توانند رنگ چشم ما را تغيير دهند. ما درباره اينکه چرا و چگونه مي‌توان رنگ چشم را تغيير داد، حقايق جالبي به شما خواهيم گفت.
۱- خلق و خو و احساسات
احساسات به بدن ما شوک وارد مي‌کنند. وقتي دچار خشم يا خوشحالي شديد مي‌شويم، فرکانس ضربان قلب ما تغيير مي‌کند، نفس کشيدنمان سريع مي‌شود يا به سختي مي‌توانيم نفس بکشيم، و رنگ چشم هم تغيير مي‌کند و شديدتر، تيره‌تر يا روشن‌تر شود. ظاهرا روشن‌ترين و زنده‌ترين رنگ چشم در کساني ديده مي‌شود که لحظات خوب و شادي را تجربه مي‌کنند.
۲٫ ملانين و سن
اگر کودکي با چشمان آبي خاکستري به دنيا بيايد، ممکن است بعدا شما را متعجب کند. راز چشمان آبي مقدار کم ملانين در عنبيه است که نور را پخش کرده و باعث مي‌شود روشن‌تر به نظر برسد. اگر ملانوسيت‌هاي عنبيه بزرگتر شوند، رنگ چشم بسياري از نوزادان در سن ۳ تا ۱۸ ماهگي تيره‌تر مي‌شود. مثلا کساني که در مناطق کوهستاني زندگي مي‌کنند اغلب چشمان آبي دارند که بعدا به فندقي تغيير مي‌يابد، اما بيشتر به رنگ چشمان والدينشان بستگي دارد. گاهي رنگ نهايي چشم تا ۱۲ سالگي تثبيت نمي‌شود.
اما نوزداني که با چشمان قهوه‌اي به دنيا مي‌آيند هيچ تغييري را تجربه نمي‌کنند و تا آخر عمر به همان رنگ مي‌مانند. به دليل مقدار زياد ملانين، لايه بيروني عنبيه نور را جذب و منعکس مي‌کند که باعث رنگ قهوه‌اي مي‌شود. به هر حال، اگرچه کساني که چشمان تيره‌تري دارند، کمتر دچار بيماري‌هاي چشم مي‌شوند، بايد از عينک آفتابي استفاده کنند. چشم قهوه‌اي‌ها معمولا قابل اعتمادتر هستند در حالي که زنان چشم روشن مشکلات افسردگي و منفي‌گرايي کمتري دارند. ۱۶ ژن روي رنگ چشم تاثير مي‌گذارند، به همين دليل تعيين رنگ چشم قبل از توليد دشوار است.
۳-رژيم غذايي خامخواري و سم‌زدايي
رنگ چشم با سلامت اندام‌هاي داخلي ارتباط دارد. دکتر رابرت مورس، کارشناس سلامت که بيش از ۲۵۰ هزار بيمار داشته، معتقد است که يک چهارم بيروني چشم با سلامت مغز ارتباط دارد در حالي که دايره داخلي با سيستم گوارش مرتبط است. او مي‌گويد بسياري از ميوه‌ها و سبزيجاتي که مي‌خوريم مي‌توانند رنگ چشم را تغيير دهند و حتي ويدئو‌هايي در اين باره آماده کرده است.
تصوير زير دختري را نشان مي‌دهد که ۶ سال است خام گياهخواري مي‌کند. مي‌توانيد ببينيد رژيم غذايي رنگ چشمان او را چطور تغيير داده است. غلظت بالاي رنگ زرد نشان دهنده سم زياد در بدن است. اين دختر توانسته عملکرد سيستم گوارشش را بهبود بخشد و رنگ چشمش را از سبز-قهوه‌اي به يک رنگ روشن‌تر با سبز بيشتر تغيير دهد، هم چنين بخش سفيدرنگ چشمش شفاف‌تر و روشن‌تر شده است. علاوه بر اين، دکتر مورس مي‌گويد که رنگدانه هرکسي منحصر به فرد است و نياز به تحليل‌هاي فردي دارد. او معتقد است که اسفناج به جوان و روشن نگه داشتن چشم‌ها، عسل به رنگ‌هاي گرم و غذا‌هاي دريايي به رنگ‌هاي زنده‌تر و شديدتر کمک مي‌کند. ساير غذا‌هايي که روي رنگ چشم تاثير دارند شامل روغن زيتون، پياز و مغز‌ها مي‌شوند.
۴٫ آرايش و لباس هم روي رنگ چشم تاثير دارند
زنان ابزاري جادويي براي تغيير رنگ چشم‌هايشان دارند. اين ابزار قدرتمند آرايش، لباس، رنگ مو و اکسسوري است. مثلا زنان چشم قهوه‌اي مي‌توانند از لباس‌هاي طلايي، صورتي و سبز روشن براي روشن‌تر شدن چشم هايشان استفاده کنند. در حالي که زنان چشم آبي و چشم سبز مي‌توانند با استفاده از رنگ‌هاي آبي، زمردي و فيروزه‌اي مي‌توانند شدت رنگ چشم‌هايشان را تقويت کنند. رنگ‌هاي خنثي مثل سفيد، خاکستري و مشکي به تاکيد بر رنگ طبيعي چشمتان کمک مي‌کند.
۵٫ نور خورشيد و محل زندگي
قهوه‌اي رايج‌ترين رنگ چشم در زمين است که ۷۰ درصد جمعيت زمين آن را دارند و در همه قاره‌ها از استراليا تا آمريکاي شمالي وجود دارد. در مناطق خاص، درصد چشم قهوه اي‌ها به ۹۵ درصد مي‌رسد مثل آسيا، خاور ميانه، آمريکاي جنوبي، اروپاي جنوبي و اقيانوسيه. در ايالات متحده هم ۵۰ درصد مردم چشمان قهوه‌اي دارند.
افراد چشم آبي در اروپاي شمالي رايج ترند: استوني و دانمارک و فنلاند ۸۵ درصد، آلمان ۷۵ درصد و انگلستان ۵۰ درصد. البته گاهي اين رنگ چشم در ميان مردم خاورميانه هم ديده مي‌شود. تحقيقات ژنتيکي دانشگاه کپنهاگ نشان مي‌دهد که چشم آبي نتيجه جهشي است که حدود ۶-۱۰ هزار سال پيش اتفاق افتاده است. دکتر ايبرگ خاطرنشان کرد که در ابتدا همه مردم چشمان قهوه‌اي داشتند، اما اين جهش توليد ملانين را کاهش داد. دانشمندان معتقدند اين جهش اولين بار در مناطق شمال غربي درياي سياه اتفاق افتاد.
تنها ۲ درصد از جمعيت زمين چشمان سبز دارند. اين رنگ به علت مقدار متوسط ملانين و ترکيب رنگدانه‌هاي زرد و قهوه‌اي به وجود مي‌آيد. چشمان سبز رايج‌ترين در اسپانيا، ايرلند، روسيه، برزيل، ايسلند و پاکستان بيشتر ديده مي‌شود. نادرترين رنگ چشم زرد است که نتيجه چشماني است که رنگدانه ليپوکروم دارند.
۶٫ روشن کردن رنگ چشم با ليزر
عمل جراحي روشن کردن رنگ چشم بسيار خطرناک است و حتي مي‌تواند منجر به کوري شود. اما در سال ۲۰۱۱، دکتر هومر جراحي ليزري اختراع کرد که مي‌تواند رنگ چشم را تغيير دهد. با کمک ليزر، سلول‌هاي ملانين تخريب مي‌شوند و عنبيه روشن‌تر مي‌شود. يعني چشمان قهوه‌اي، به رنگ آبي يا سبز درمي‌آيند. اين عمل تنها ۲۰ ثانيه طول مي‌کشد و نتيجه نهايي را در عرض ۲ تا ۴ هفته مي‌توان ديد. تحقيقات نشان مي‌دهد اين عمل روي بينايي تاثير ندارد، اما براي بررسي همه عوارض جانبي، به زمان بيشتري نياز است.
۷٫ افراد با رنگ چشم آفتاب‌پرستي
رنگ چشم برخي افراد مي‌تواند تغيير کند. اگرجه اين پديده هنوز عميقا بررسي نشده، همه دانشمندان موافقند که اين يک بيماري نيست، بلکه ويژگي منحصر به فردي است که فقط افراد کمي دارند. معمولا کساني که چشمان سبز-آبي يا فندقي دارند رنگ چشم آفتاب‌پرستي دارند. پزشکان مشکل بينايي در اين افراد مشاهده نکردند و اين ويژگي ارثي هم نيست. طبق تحقيقات، تغيير مداوم رنگ چشم با فرآيند‌هاي سيستم عصبي و غدد درون ريز و مقدار ملانين ارتباط دارد. چشم‌هاي آفتاب‌پرستي به استرس، احساسات رمانتيک و خستگي واکنش نشان مي‌دهند و رنگ چشم آن‌ها با تغيير آب و هوا و محيط هم ارتباط دارد. روانشناسان مي‌گويند اين افراد گاهي غيرقابل پيش بيني و بدجنس هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۷ واقعيت جالب در مورد چشم انسان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..