تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمبود تعداد پرستاران و پزشکان نسبت به جمعیت کشور / ۶۳ درصد از هزینه‌های سلامت صرف دستمزد می‌شود

کمبود تعداد پرستاران و پزشکان نسبت به جمعیت کشور / ۶۳ درصد از هزینه‌های سلامت صرف دستمزد می‌شودبه گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در مراسم هشتمین نشست کارشناسی مجمع انجمن های علمی گروه های پزشکی ایران که عصر امروز که در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد، درباره وضعیت معیشتی مردم گفت : به عنوان وزارت بهداشت باید بگویم که وضعیت اقتصادی رو به مشکل است و هنگامی که تورم بالا برود قدرت مردم هم کاهش پیدا می کند و همین موضوع سبب می‌شود تا آنها از موارد بهداشتی و درمانی و کم کرده و به مسائل اساسی خود اضافه کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره دستمزد پرستاران گفت : امروز در جامعه پزشکی و پرستاری انتظار همگام بودن حقوق ها متناسب با تورم است ایران هشت و ۱۳ صدم در صد از ناخالص ملی به را سلامت داده است و ۶۳ درصد از هزینه های سلامت در ایران صرف دستمزد می شود ؛ میزان درامد پزشک عمومی و متخصص ۱.۲ به ازای هر ۴۰ ساعت کار است .


تعداد بالای شکایت‌های مردمی از وزارت بهداشت

حریرچی با اشاره به آزمون سراسری امسال گفت: تعداد متقاضیان برای پذیرش در رشته تجربی بسیار بالا است و این مسئله نشان می دهد که داوطلبان تصویر درستی از پزشکی ندارند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره میزان بستری بیماران در کشور گفت : سالیانه ده میلیون و ۳۰۰ هزار بستری در کشور داریم که از میان آنها ۵۸۰۰ مورد شکایت وصول شده است و باید بگویم که امروزه برخی از دستگاه ها و مردم از ما شکایت دارند .

با اعتراضات حاشیه‌ای دشمن شاد نشویم

همچنین در ادامه این مراسم  علی نوبخت عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ما هم می توانیم همانند  کامیون داران نسبت به تعرفه کم و مسائل  حاشیه‌ای اعتراص کنیم  و باعث شادی دشمن شویم اما این کار مردم عوام است؛  باید دانشگاه نسل چهارم داشته باشیم و نباید مانند  افراد عادی گله کنیم بلکه باید به جلو گام بردارشت .

نوبخت ادامه داد: ما در تعیین سرنوشت خودمان مسئول هستیم و  با اصالت کارهای مان را به پیش ببریم  و در این میان نقش انجمن‌های پزشکی بسیار پر رنگ است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمبود تعداد پرستاران و پزشکان نسبت به جمعیت کشور / ۶۳ درصد از هزینه‌های سلامت صرف دستمزد می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..