تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عکس هایی بی نظیر از موجودات شب نما

عکس هایی بی نظیر از موجودات شب نما

ایا تابحال موجودات شب نما دیده اید شاید در شب به چشمان گربه نگاه کرده باشید که چگونه میدرخشد با ایران ناز همراه باشید.. بیشتر حیوانات زیست تاب با ایجاد آنزیمی به نام «لوسیفرین» نورشان را ایجاد می‌کنند که با سایر موادشیمیایی ترکیب می‌شود و می‌درخشد. هدف از ایجاد این نور در گونه‌های مختلف فرق دارد، برخی برای جذب طعمه، برخی برای فرستادن پیام یا ترساندن استفاده می‌کنند.

کرم‌های شب تاب

عکس هایی بی نظیر از موجودات شب نما

اگر در شب به غار‌های وایتومو در نیوزیلند سر بزنید، با منظره بی‌نظیری از نخ‌های ابریشمی درخشان بالای سرتان روبرو می‌شود که توسط کرم‌های شب تاب ایجاد شده اند. این نور یکروزه‌ها را جذب می‌کنند که در این نخ‌های چسبنده گرفتار می‌شوند و شام کرم‌ها می‌شوند.

پلانکتون‌های «dinoflagellates»‌

عکس هایی بی نظیر از موجودات شب نما

پلانکتون‌ها همیشه هیجان انگیزترین موجودات نیستند، اما برخی گونه‌های «dinoflagellates»‌ها ماجرای دیگری دارند. آن‌ها در طول روز «کشند سرخ» ایجاد می‌کنند، اما در شب درخشش لرزانی از این موجودات تک سلولی ایجاد می‌شود. دانشمندان فکر می‌کنند که توانایی درخشیدن به ایمنی آن‌ها کمک می‌کند. به این شکل که یا شکارچیان را با نور خود می‌ترسانند یا سایر موجوداتی که شکارچیان را می‌خورند، جذب می‌کنند که به نوبه خود دشمن پلانکتون‌ها را از بین می‌برد.

عروس دریایی

عکس هایی بی نظیر از موجودات شب نما

بازو‌ها و بدن شفاف عروس دریایی در گونه‌هایی که در تاریکی می‌درخشندند، جذابتر هم به نظر می‌رسد. بیشتر عروس‌های دریایی در اعماق آب، از خود نوری ساطع می‌کنند که احتمالا برای ترساندن یا گیج کردن شکارچیان به کار می‌رود. حتی برخی لعاب درخشانی روی دشمنانشان ایجاد می‌کنند تا نتوانند پنهان شوند.

شانه داران (comb jellies)

عکس هایی بی نظیر از موجودات شب نما

شانه داران به جای بازوچه‌هایی که عروس‌های دریایی دارند، از شانه هایشان برای حرکت کردن در آب استفاده می‌کنند. آن‌ها خودشان نور تولید نمی‌کنند، اما وقتی شانه‌های متحرکشان نور را پراکنده و یک نمایش رنگین کمانی زیر آب ایجاد می‌کند.

گربه‌

عکس هایی بی نظیر از موجودات شب نما

گربه‌ها به طور طبیعی نمی‌توانند در تاریکی بدرخشند، اما با کمک علم می‌توانند. محققان در سال ۲۰۱۱ از گربه‌ها برای بررسی ایدز استفاده می‌کردند، اما به راهی نیاز داشتند که ببینند آیا حیوانات ژن‌های جدید را می‌پذیرند. راه حل آن‌ها این بود که به جنین گربه ژن عروس دریایی بدهند. وقتی بچه گربه‌ها درخشیدند، دانشمندان فهمیدند آزمایش جواب داده است.

توموپتریس

عکس هایی بی نظیر از موجودات شب نما

این کرم‌های زیردریایی از خود نور ساطع می‌کنند که در اعماق اقیانوس عجیب نیست. بیشتر توموپتریس‌ها نور آبی، اما برخی از آن‌ها هم نور زرد ساطع می‌کنند.

سیفونوفور (siphonosphor)

عکس هایی بی نظیر از موجودات شب نما

آنچه به شکل یک موجود منفرد می‌بینید، در واقع مجموعه‌ای از هزاران موجود است که از یک موجود تکثیر شده‌اند. سیفونوفور به هر کلون مسئولیت خاصی، مثل شکار یا گوارش می‌دهد. به همین دلیل یکی از مرگبارترین موجودات جهان است و می‌تواند بیش از ۳۰ متر رشد کند.

ماهی مرکب صخره بزرگ‌باله

عکس هایی بی نظیر از موجودات شب نما

این ماهی تغییر رنگ دهنده خودش نمی‌تواند نور ایجاد کند، اما در آب درخشش سورئالی دارد. وقتی نور به آن‌ها برخورد می‌کند درخشش رنگین کمانی سبز و قرمز ایجاد می‌کند. برخی از ماهی‌های مرکب به جای استفاده از نور برای جلب توجه، از قدرت روشن شدن خود به عنوان ضدنور استفاده‌ می‌کنند.

حشرات شب‌تاب

عکس هایی بی نظیر از موجودات شب نما

فصل حشرات شب‌تاب یکی از سحرآمیزترین اوقات تابستان است. وقتی اکسیژن با مواد شیمیایی مختلف در این حشرات درخشان ترکیب می‌شود، اندام‌شان مثل لامپ روشن می‌شود. دانشمندان فکر می‌کنند که این نور به دفع شکارچیان و فرستادن پیام به جفت‌ها و سایر حشرات شب‌تاب استفاده می‌شود.

قارچ شبح

عکس هایی بی نظیر از موجودات شب نما

حیوانات تنها موجودات زنده شب‌تاب نیستند. قارچ‌هایی مثل قارچ شبح نیز نور عجیبی در جنگل‌های استرالیا تولید می‌کنند. بیش از ۹۰ گونه قارچ درخشنده وجود دارند، اما قارچ‌های شبح با نور سبز روشن که مثل چراغ مطالعه عمل می‌کند، از همه زیباتر هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عکس هایی بی نظیر از موجودات شب نما»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..