تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهبود تقاضا در بورس/ نفتی ها مورد اقبال بازار

  

بهبود تقاضا از اواسط معاملات امروز بازار سهام، مشهود بود. در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای  شپنا، کچاد،  تاپیکو،  پارس، پارسان، فارس، با افزایش حدود ۱۶۸ واحدی روبرو شد. گرایش بازار به گروه ها و نمادهای بنیادی علیرغم ادامه افت قیمت گروه های کوچکتر، رشد شاخص کل را رقم زد و این در حالی بود که شاخص هم وزن افت نزدیک به ۵۵۰ واحدی را تجربه کرد .

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در بازار امروز، سه میلیارد و 319 میلیون سهم به ارزش 13 هزار و 171 میلیارد و 115 میلیون ریال جابجا شد. در این معاملات، پالایشی ها با پیشروی شپنا مورد توجه بودند و در گروه بانک نیز شاهد جمع شدن صف های فروش بودیم.
در فلزی ها فولاد، فملی، کاوه،  فخوز مثبت بودند و بقیه نمادها همچنان افت قیمت داشتند.  ذوب مجددا طی روز جاری صف فروش سنگینی را تجربه کرد که البته خریداری هم نشد.

امروز شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: این شرکت در نظر دارد تا پایان مهرماه سال جاری اقدام به عرضه یک میلیون بشکه نفت خام در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران کند.
در گروه فراورده های نفتی در ابتدای بازار معاملات متعادل بود و خبری از هیجانات خرید در چند روز اخیر نبود.  شپنا،  شبندر،  شتران،  شسپا و  شبهرن مثبت بودند و  شاوان،  شراز،  شرانل،  شپاس با افت قیمت داد و ستد شدند.  رشد قیمت در نماد  شپنا نماد را به صف خرید رساند و همین موضوع جو گروه را با بهبود مواجه ساخت. عرضه صف خرید  شپنا عقب نشینی نسبی را در دیگر نمادهای گروه به همراه داشت.


در معدنی ها  کچاد صف خرید داشت و  ومعادن نیز به دلیل رشد ۵۰ درصدی متوقف شد.  کگل،  کروی و  کنور مثبت بودند و معاملات  کاما،  کبافق،  کمنگنز با صف فروش همراه بود.
در گروه خودرو و قطعه ساز معاملات اکثر نمادها با صف فروش دنبال شدند.  خلنت و  خپویش از نمادهای مثبت گروه بودند.
در گروه انبوه سازی و سیمانی همچنان جو معاملات منفی بود و عمده نمادها امروز نیز با افت قیمت روبرو شدند. در انبوه سازها تنها نماد مثبت گروه یعنی  وتوس، صف خرید داشت و تک نماد  سنیر در سیمانی ها مثبت داد و ستد شد. نماد  کیسون که پس از شفاف سازی نوسان قیمت امروز و با رشد بیش از ۵ درصدی بازگشایی شده، حجم معاملات سنگین حدود ۸۷ میلیونی را ثبت کرد.
در گروه حمل و نقل نمادهای  حسینا،  حتاید و  حفارس با توجه روبرو بودند و بقیه نمادها همسو با بازار با صف فروش همراه شدند.
در گروه واسطه گری مالی نیز وضعیت تفاوتی با کلیت بازار نداشت و افت قیمت در تمامی نمادها صورت گرفت.
در گروه بانک معاملات یکپارچه منفی دنبال شد. در میانه ساعات معاملات صف فروش این گروه جمع شد ولی مجددا نمادها به صف فروش رسیدند.
در محصولات شیمیایی،  تاپیکو با اخبار پیرامون پالایشگاه ستاره خلیج فارس با افزایش تقاضا روبرو بود.  پارس نیز معاملات مثبتی داشت. شفن از دیگر نمادهای مورد توجه بازار است. پس از نماد تاپیکو که به صف خرید رسید، افزایش تقاضا در  پارس و  پارسان نیز قیمت را به نزدیکی سقف مجاز رساند.
در گروه بیمه نمادهای  نوین،  کوثر مورد توجه بودند و بقیه نمادها معاملاتی منفی را سپری کردند.
در گروه قند و شکر نیز به جز نماد قشهد بقیه نمادها با صف فروش همراه بودند. در گروه ساخت محصولات فلزی همه نمادها با افت قیمتی همراه بودند.
در گروه رایانه، اطلاعات و ارتباطات نماد  سپ امروز نیز با صف خرید روبرو بود و  های_وب و  آوان نیز با افزایش تقاضا به صف خرید رسیدند.
در نمادهای گروه سرمایه گذاری نیز  وتوسم و  وتوصا تک نمادهای مثبت گروه بودند و  وسپه صف خرید داشت و بقیه نمادها با افت قیمت مواجه بودند.
در تک نماد نماد  رمپنا با افت بیش از ۱۰ درصدی و در نزدیکی سطح ۵۱۰ تومانی بازگشایی شد.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهند گرفت.

 

 

 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهبود تقاضا در بورس/ نفتی ها مورد اقبال بازار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..