تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت دیجیتال

صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر با هدف تأمین سرمایه‌ی مورد نیاز استارتاپ‌های حوزه‌ی سلامت و رشد سلامت دیجیتال در کشور تأسیس خواهند شد.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر با همکاری این وزارت و معاونت علمی–فناوری ریاست جمهوری تأسیس خواهند شد.

امیرحسین اسدی، دبیر علمی جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت در خصوص تأسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در این حوزه گفت:

با توجه به اینکه امروز هیچ سرمایه‌گذاری خطرپذیری به‌صورت اختصاصی به موضوع سلامت دیجیتال نمی‌پردازد؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری معاونت علمی-فناوری‌ ریاست جمهوری در نظر دارد تا مسیر راه‌اندازی یک یا دو صندوق سرمایه‌گذاری را تسهیل کند. درصورتی‌که این صندوق‌ها تشکیل شوند، می‌توان امیدوار بود شاهد رشد ۳۰ یا ۴۰ استارتاپ توانمند سلامت دیجیتال در یک یا دو سال آینده باشیم.

اسدی در ادامه‌ی صحبت‌های خود تأکید کرد حضور صندوق‌های خطرپذیر برای سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها مهم است. به‌گفته‌ی او استارتاپ‌ها برای توسعه، به سرمایه نیاز دارند اما با توجه به بالا بودن ریسک فعالیت آن‌ها، جذب سرمایه دشوار است و از طرفی جذب نکردن منابع مالی باعث شکست آن‌ها می‌شود. درنهایت این شکست عقب افتادن رشد سلامت دیجیتال در کشور را به همراه دارد. او گفت:

به دلیل اهمیت سرمایه‌گذاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، با هدف تزریق سرمایه به استارتاپ‌ها به میدان می‌آیند و با برداشتن درصدی از سهام استارتاپ سرمایه‌ی مورد نیاز را به آن‌ها تزریق می‌کنند.

دبیر علمی جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت با اشاره به اینکه تزریق سرمایه نقش مهمی در توسعه‌ی استارتاپ ایفا می‌کند، عنوان کرد:

در حال حاضر، در ایران نزدیک به ۳۰ صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر وجود دارد که هیچ‌کدام به‌صورت اختصاصی در حوزه‌ی سلامت دیجیتال فعالیت نمی‌کنند؛ بنابراین سیاست وزارت بهداشت، جذب و هدایت صندوق‌های خطرپذیر به سمت سلامت دیجیتال خواهد بود تا با ورود سرمایه به بازار استارتاپ‌های دیجیتال، شاهد رشد روزافزون کسب‌وکارهای دیجیتال سلامت باشیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت دیجیتال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..