تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مجیک لیپ از Mica رونمایی کرد؛ هوش‌ مصنوعی انسان‌نما در قالب واقعیت افزوده

در جریان کنفرانس مجیک لیپ، این شرکت از انسانِ دیجیتالی خود با نام مایکا برای محیط‌های واقعیت افزوده رونمایی کرد.

علیرغم اینکه مجیک لیپ یکی از کسب‌و‌کارهای نوپا در حوزه‌ی فناوری است؛ اما توانسته در طول سال‌های گذشته به‌ مؤفقیت و پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌ی هوش‌مصنوعی دست پیدا کند.

حال این شرکت به‌تازگی رویدادی را برگزار کرده که در آن هوش مصنوعی شبیه به انسان را به نمایش در آورده است. این هوش مصنوعی که در کالبد انسانی فعالیت می‌کند، قرار است در آینده به عینک‌های واقعیت افزوده مجیک لیپ قدم گذارد و تجربه‌ی تعاملِ انسان با هوش مصنوعی را به‌طور کلی دستخوش دگرگونی سازد.

در دمویی که مجیک لیپ از مایکا به نمایش در‌آورد، این انسان دیجیتالی توانست با حرکات فوق‌طبیعی صورت خود باعث شگفتی همگان شود. طراحی صورت و حرکت اجزای آن به‌اندازه‌ای طبیعی بودند که تصور اینکه موجودِ روبروی ما یک هوش‌مصنوعی است، ابداً به ذهن خطور نمی‌کرد.

هوش مصنوعی میکا / Mica

یکی از افرادی که مؤفق به تجربه‌ی تعامل با این هوش مصنوعی شده، تجربه‌ی خود را این‌گونه بازگو می‌کند:

برای تجربه‌ی این موجود مجازی، عینک واقعیت افزوده را روی صورتم قرار دادم. فکر می‌کنم این بهترین چیزی بود که مجیک لیپ تاکنون نمایش داده بود.

او در شرح تجربه‌ی خود می‌گوید: «به یک اتاق واقعی قدم گذاشتم و یک صندلی را برای نشستن انتخاب کردم؛ مایکا هم در همان اتاق روز میز نشسته بود. او با تبسمی خاص به من نگاه می‌کرد. ناگهان متوجه شدم که او تنها به جسم من نگاه نمی‌کند؛ بلکه او دقیقاً چشمان من را دنبال می‌کند [و با حرکتِ من در اتاق]، او نیز دقیقاً سرش را برای دنبال‌کردنِ من تکان می‌داد. وقتی از توجه بالای او به نکات ریز اطمینان حاصل کردم، سرم را به سمت جلو خم کردم و دقیقاً به چشم‌های او خیره شدم؛ نکته‌ی جالب این است که او نیز دقیقاً همین کار را کرد و وقتی دوباره سرم را عقب بردم، او بازهم این کار را تکرار کرد».

باتوجه به این موضوع که مایکا فعلاً قادر به سخن گفتن نیست، او تنها برخی از حرکات را تقلید می‌کند؛ اما مجیک لیپ اعلام کرده که توانایی صحبت‌کردن در آینده‌ به این هوش‌ مصنوعی اضافه خواهد شد.

در خلالِ این رویداد، اندرو رابینوویچ و جان مانوس که هر کدام به‌ترتیب وظیفه‌ی بخش هوش مصنوعی و هوش‌ مصنوعی انسان‌محور را برعهده دارند، نقطه‌نظرات خود را درباره‌ی آینده‌ی هوش‌مصنوعی انسان‌نما و ورود گسترده‌ی آن‌ها در سال‌‌ها آتی به پلتفرم مجیک لیپ اظهار کردند. طبق عقیده‌ی آن‌ها، در آینده‌ای نه‌چندان دور، انسان‌ها قادر هستند تعاملات سازنده‌‌ای را با این آواتارها داشته باشند.

رابینوویچ می‌گوید:

این آواتارها کاملاً دستیار دیجیتالی آمازون الکسا را برای شما تجسم می‌کنند. تصور کنید که در کنسرت سال گذشته‌ی خواننده‌ای خاص حضور داشته‌اید و از این هوش‌ مصنوعی درباره‌ی نام آهنگ موردعلاقه‌تان در آن کنسرت سؤال می‌کنید. این هوش‌ مصنوعی نه‌تنها شما را می‌شناسد، بلکه بر احساساتتان نیز اشراف دارد. اگر دوست صمیمی شما نزدتان بیاید، این آواتار تشخیص می‌دهد که شما از این موضوع خوشحال هستید؛ بنابراین این موضوع را در حافظه‌ی خود ذخیره خواهد کرد.

حال پس از گذشت چندماه از نخستین دستگاهِ عرضه‌شده‌ی مجیک لیپ به بازار، مایکا متولد شده تا تجربه‌ی کاربران را به‌طور کلی دستخوش تغییرات اساسی کند و به رؤیای فیلم سینمایی Her را تا حدودی رنگ‌‌ و‌ بوی واقعیت ببخشد.

خوب است بدانید که مایکا توسط موتور بازی‌سازی پیشرفته‌ی آنریل انجین ۴ ساخته شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مجیک لیپ از Mica رونمایی کرد؛ هوش‌ مصنوعی انسان‌نما در قالب واقعیت افزوده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..