تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یکی از اتفاقاتی که در عرصه زیارت افتاده، جمعیت مردمی خدمتگزاران زائرین پیاده است

یکی از اتفاقاتی که در عرصه زیارت افتاده، جمعیت مردمی خدمتگزاران زائرین پیاده استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید جواد حسینی، سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در جلسه ای که با حضور اعضای هیئت اجرایی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) برگزار شد گفت: مطمئن هستیم که هر چه بیشتر مردم را باور کنیم و اینگونه تشکل ها و سازمان های مردم نهاد ایجاد شوند و مردم وارد عرصه مدیریت شوند و کارها به آنها واگذار شود، هم کیفیت کار بالاتر خواهد رفت و هم هزینه آن پایین تر خواهد آمد.

وی یکی از شاخص های توسعه همه جانبه را مردم برشمرد و افزود: یکی از اتفاقاتی که در عرصه زیارت افتاده همین جمعیت خدمتگزاران زائرین پیاده است که طی 17 سال سابقه خدمت در 23 واحد کار و فعالیت مختلف با 100 نفر خادم که در ستاد مرکزی جمعیت خدمت می کنند، خدمات مطلوب و ارزشمندی ارائه نموده است.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: امور زائرین پیاده ، خدمات بهداشتی ، درمانی و پزشکی ؛ محیط زیست ، ارتقاء فرهنگ میزبانی و زیارت را به سازمان ها و تشکلهای مردم نهاد واگذار کرده و یا برای انجام امورسیاسی حزب ایجاد شد که از جمله آن ها می توان به واگذاری امور مدرسه سازی به خیرین مدرسه ساز اشاره کرد.

وی گفت: کارها و امور را به صورت تشکیلاتی باید به مردم واگذار کرد؛ مبنای نظری آن هم این بوده که دولت ها به شکل رسمی کنونی حدود 8 هزار سال پیش ایجاد شد.

حسینی افزود: دولت های اول را دولت های سیاسی می گفته اند؛ به این معنی که مثلاً می گفته اند زیر لوای دولت سلجوقیان زندگی می کنیم لکن دولت کوچکترین خدمتی را ارائه نمی کرد .

وی بیان کرد: بعدها یک مرتبه دولت ها جلو رفته و تبدیل به دولت امنیتی شد؛ یعنی دولت ها مالیات از مردم می گرفتند و امنیت آنها را فراهم می کردند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: در مرحله بعد باز هم یک گام جلوتر رفته و دولت اقتصادی شکل گرفت؛ یعنی دولت علاوه بر امنیت در فعالیت های اقتصادی و رفاهی مردم هم دخالت می کرد و در دوره های بعد مثل دوره ای که ما در آن قرار داریم به دولت ها ، عنوان دولت خدمتگزار اطلاق شد؛ این نوع دولت ها در همه عرصه ها باید خدمات ارائه کنند.

وی گفت: وقتی که چنین شد ، اتفاقی که افتاد این است که دولت خیلی بزرگ شد؛ وزارتخانه ها ، سازمان ها و نهادهای عریض و طویل با کارکنان و پرسنل زیاد شکل گرفت و این بزرگ شدن مانع خدمت رسانی دولت در تمامی امور شد؛ لذا بحث کوچک سازی دولت مطرح گردید.

حسینی با بیان افزایش مشارکت سازمان دهی شده مردم افزود: هر چه برای کوچک کردن سیاستگزاری و برنامه ریزی کنیم از آن طرف باید مردم بزرگتر شوند یعنی برای سپردن امور به مردم و سازماندهی آنها جهت انجام امور باید بیشتر کار کنیم تا راه برای توسعه بیشتر باز شود.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در ادامه گفت: منظور این است که اکثر کارها و اموری را که می توان، باید از دولت گرفت و برون سپاری به گروه ها و نهادهای مردمی انجام شود تا خود به خود امور به نحو بهتر ، شایسته تر ، سریعتر و با هزینه کمتر صورت پذیرد.

وی در خصوص تعداد زائرین دهه پایانی صفر امسال نیز افزود: با توجه به وضعیت جوی و بهبود آب و هوا نسبت به سال های قبل احتمال افزایش 30 درصدی حجم ورود زائرین وجود دارد؛ لذا می بایست با بسیج تمام امکانات و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود به استقبال زائرین علی ابن موسی الرضا (ع) برویم و بیشترین و بهترین خدمات را جهت پذیرایی از این عزیزان آماده و مهیا کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در پایان ضمن تقدیر از اقدامات جمعیت خدمتگزاران گفت: شما که با نیت خدمت به امام رضا (ع) و زائران آن امام همام کار را انجام می دهید باید ناملایمات را تحمل کرده و با تمام وجود کار را به پیش ببرید. ما هم به عنوان حامی دولتی با تمام توان و ظرفیت در خدمت شما هستیم و هرگونه گره و مشکلی اگر در کار شما برای خدمت به زائرین به وجود بیاید ، برای رفع آن پیگیری های خود را به انجام خواهیم رساند.

انتهای پیام//ز.م

مشارکت سازماندهی شده مردم به زائران پیاده امام رضا (ع)



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یکی از اتفاقاتی که در عرصه زیارت افتاده، جمعیت مردمی خدمتگزاران زائرین پیاده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..