تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پزشکان منشور حقوقی و کدهای اخلاقی مصوب ندارند/ پزشک به خوبی تربیت نمی‌شود

پزشکان منشور حقوقی و کدهای اخلاقی مصوب ندارند/ پزشکان به خوبی تربیت نمی‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کامیابی رئیس انجمن پزشکان عمومی صبح امروز در نشستتخصصی رابطه پزشک و بیمار اظهار کرد: ما در آموزش پزشکی مشکلاتی داریم و آنگونه که در سیاست‌ها مشخص شده است پزشکان به خوبی تربیت نمی‌شوند و امروزه مسائلی مانند پرونده کیارستمی و ناامنی‌هایی در بوشهر و روستاها برای پزشکان اتفاق افتاده است که همین موارد باعث تنزل جایگاه پزشکان می‌شود.

رئیس انجمن پزشکان عمومی تأکید کرد: با بروز اتفاقی در فضای مجازی به پزشکان بی حرمتی می‌شود این در حالی است که در گذشته پزشکان گروه مورد اعتماد مردم و مرجع در جامعه محسوب می‌شدند و رتبه آنها مانند فرهنگیان و دبیران بین رتبه اول تا سوم کشور از نظر اعتماد مردم بود.

کامیابی تأکید کرد: پزشکان درد جامعه را می‌شناختند و در قدیم به نوعی سیاست‌های حکمرانان را تدوین می‌کردند.

باید درد مردم جامعه را بشناسیم

وی با اشاره به اینکه ما باید درد مردم و جامعه را بشناسیم زیرا مردم به ما اعتماد دارند، افزود: در برخی موارد پزشکان مقام‌شان بسیار بالاست زیرا مردم به طور کامل به آنها اعتماد می‌کنند ولی پزشکان تا به امروز دارای منشور حقوقی و کدهای اخلاقی مصوب نیستند.

رئیس انجمن پزشکان عمومی اضافه کرد: امروزه منشور حقوق بیماران بر اساس استانداردها وجود دارد ولی منشور حقوق پزشکان به صورت مصوب در دسترس نیست و ما باید ساز و کاری داشته باشیم تا اینگونه مسائل برطرف شود.

نقش محوری پزشک در جامعه مدرن

در ادامه مراسم حسن محدثی گیلوایی گفت: از دست دادن منزلت اجتماعی طی یک فرآیند خاص صورت می‌گیرد و اینطور نیست که جامعه نسبت به پزشکان و یا هر گروه دیگری واکنش نشان دهد.

وی ادامه داد: پزشک می‌تواند مانند خانواده جزو یک نهاد اجتماعی باشد و در این خصوص باید بگویم که در یک زمانی رابطه بین بیمار و پزشک مستقیم بود و طبیب مستقیم بر بالین بیمار حاضر می‌شد ولی امروزه سازمان و نهاد‌های دیگری واسطه بین پزشک و بیمار شدند و این مسئله ارتباط مستقیمی با پیشرفت و تمدن بشری دارد.

محدثی تأکید کرد: پزشکان به دلیل شرایط امروز در موقعیت فرادست و بیماران در موقعیت فرودست قرار دارند و ممکن است ما شاهد بروز اقداماتی از سوی جامعه پزشکان باشیم.


این جامعه شناس اظهار کرد: در جوامع مدرن نظام مراقبت از سلامت ، جامعه پزشکان به یک نهاد مهم و مدرن تبدیل شده است که در آن پزشک نقش محوری دارد.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پزشکان منشور حقوقی و کدهای اخلاقی مصوب ندارند/ پزشک به خوبی تربیت نمی‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..